The formulation of questions as a didactic strategy to motivate reflection in the classroom
La formulación de preguntas como estrategia didáctica para motivar la reflexión en el aula
A formulação de perguntas como estratégia didática para motivar a reflexão em sala de aula
2020 | |
pregunta estrategia didáctica metacognición reflexión aprendizaje significativo question didactic strategy metacognition reflection meaningful learning questão estratégia didática metacognição reflexão aprendizagem significativa |
|
Español | |
Universidad ORT Uruguay | |
RAD | |
https://revistas.ort.edu.uy/cuadernos-de-investigacion-educativa/article/view/2994
http://hdl.handle.net/20.500.11968/4269 |
|
Acceso abierto | |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
Resultados similares
-
Teaching self-regulation in classrooms of elementary school
Autor(es):: Ronqui, Valentina
Fecha de publicación:: (2021) -
Design and validation of an instrument to evaluate the teaching practice focused on metacognition in the classroom
Autor(es):: Romo Sabugal, Claudia
Fecha de publicación:: (2020) -
Questions and cognitive processes in Chilean school textbooks of History, Geography and Social Sciences
Autor(es):: Minte Münzenmayer, Andrea
Fecha de publicación:: (2021) -
Haciendo del aula universitaria un lugar de pensamiento: aportes desde una experiencia
Autor(es):: Magallanes, Carlos
Fecha de publicación:: (2022) -
Haciendo del aula universitaria un lugar de pensamiento: aportes desde una experiencia
Autor(es):: Magallanes, Carlos
Fecha de publicación:: (2022)