The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
Los límites de la disrupción en el orden académico:: La cultura DIY en la universidad
2017 | |
teaching innovation students’ agency creativity digital competence collaboration innovación docente autoría de los estudiantes creatividad competencia digital colaboración |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428
https://hdl.handle.net/10895/3931 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178713778618368 |
---|---|
author | Rivera-Vargas, Pablo |
author2 | Sancho-Gil, Juana M. Sánchez, Joan-Anton |
author2_role | author author |
author_facet | Rivera-Vargas, Pablo Sancho-Gil, Juana M. Sánchez, Joan-Anton |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Rivera-Vargas, Pablo Sancho-Gil, Juana M. Sánchez, Joan-Anton |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:02Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:02Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2017-10-11 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | Considering the current challenges of higher education, this article aims to show the principles and the implementation of the DIY perspective, in the teaching and learning process of a course of the Pedagogy degree at the University of Barcelona. The text describes the European project DIYLab —carried out through participatory action research— and describes its implementation in the mentioned course. Finally, students' contributions are presented, as well as the consideration of the challenges and possibilities of introducing elements of DIY culture into the University. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Considerando los retos que tiene hoy la enseñanza universitaria, este artículo tiene como objetivo plantear la implementación de la perspectiva DIY en los procesos de enseñanza y aprendizaje de una asignatura del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona. En el texto se da cuenta del proyecto europeo DIYLab —llevado a cabo mediante una investigación en la acción participativa— y se caracteriza su implementación en la asignatura. Finalmente, se presentan las aportaciones de los estudiantes, así como la consideración de los retos y las posibilidades de introducir elementos de la cultura DIY en la universidad. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428 10.22235/pe.v10i2.1428 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3931 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428/1424 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2017 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v10i2 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | teaching innovation students’ agency creativity digital competence collaboration |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | innovación docente autoría de los estudiantes creatividad competencia digital colaboración |
dc.title.none.fl_str_mv | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University Los límites de la disrupción en el orden académico:: La cultura DIY en la universidad |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | Considering the current challenges of higher education, this article aims to show the principles and the implementation of the DIY perspective, in the teaching and learning process of a course of the Pedagogy degree at the University of Barcelona. The text describes the European project DIYLab —carried out through participatory action research— and describes its implementation in the mentioned course. Finally, students' contributions are presented, as well as the consideration of the challenges and possibilities of introducing elements of DIY culture into the University. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_f47cc8c2598da32e58d784bae9d706cf |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v10i2.1428 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3931 |
publishDate | 2017 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2017 Páginas de Educación |
spelling | Rivera-Vargas, PabloSancho-Gil, Juana M.Sánchez, Joan-Anton2017-10-112023-09-13T12:57:02Z2023-09-13T12:57:02Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/142810.22235/pe.v10i2.1428https://hdl.handle.net/10895/3931Considering the current challenges of higher education, this article aims to show the principles and the implementation of the DIY perspective, in the teaching and learning process of a course of the Pedagogy degree at the University of Barcelona. The text describes the European project DIYLab —carried out through participatory action research— and describes its implementation in the mentioned course. Finally, students' contributions are presented, as well as the consideration of the challenges and possibilities of introducing elements of DIY culture into the University.Considerando los retos que tiene hoy la enseñanza universitaria, este artículo tiene como objetivo plantear la implementación de la perspectiva DIY en los procesos de enseñanza y aprendizaje de una asignatura del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona. En el texto se da cuenta del proyecto europeo DIYLab —llevado a cabo mediante una investigación en la acción participativa— y se caracteriza su implementación en la asignatura. Finalmente, se presentan las aportaciones de los estudiantes, así como la consideración de los retos y las posibilidades de introducir elementos de la cultura DIY en la universidad.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428/1424Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 127-1421688-74681688-528710.22235/pe.v10i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayteaching innovationstudents’ agencycreativitydigital competencecollaborationinnovación docenteautoría de los estudiantescreatividadcompetencia digitalcolaboraciónThe limits of disruption in the academic order:: DIY culture at UniversityLos límites de la disrupción en el orden académico:: La cultura DIY en la universidadinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39312023-09-13 09:57:03.051oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3931Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:03LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University Rivera-Vargas, Pablo teaching innovation students’ agency creativity digital competence collaboration innovación docente autoría de los estudiantes creatividad competencia digital colaboración |
status_str | publishedVersion |
title | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University |
title_full | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University |
title_fullStr | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University |
title_full_unstemmed | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University |
title_short | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University |
title_sort | The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University |
topic | teaching innovation students’ agency creativity digital competence collaboration innovación docente autoría de los estudiantes creatividad competencia digital colaboración |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428 https://hdl.handle.net/10895/3931 |