The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University

Los límites de la disrupción en el orden académico:: La cultura DIY en la universidad

Rivera-Vargas, Pablo - Sancho-Gil, Juana M. - Sánchez, Joan-Anton
Detalles Bibliográficos
2017
teaching innovation
students’ agency
creativity
digital competence
collaboration
innovación docente
autoría de los estudiantes
creatividad
competencia digital
colaboración
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428
https://hdl.handle.net/10895/3931
Acceso abierto
_version_ 1815178713778618368
author Rivera-Vargas, Pablo
author2 Sancho-Gil, Juana M.
Sánchez, Joan-Anton
author2_role author
author
author_facet Rivera-Vargas, Pablo
Sancho-Gil, Juana M.
Sánchez, Joan-Anton
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Rivera-Vargas, Pablo
Sancho-Gil, Juana M.
Sánchez, Joan-Anton
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:02Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:02Z
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-11
dc.description.en-US.fl_txt_mv Considering the current challenges of higher education, this article aims to show the principles and the implementation of the DIY perspective, in the teaching and learning process of a course of the Pedagogy degree at the University of Barcelona. The text describes the European project DIYLab —carried out through participatory action research— and describes its implementation in the mentioned course.  Finally, students' contributions are presented, as well as the consideration of the challenges and possibilities of introducing elements of DIY culture into the University.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Considerando los retos que tiene hoy la enseñanza universitaria, este artículo tiene como objetivo plantear la implementación de la perspectiva DIY en los procesos de enseñanza y aprendizaje de una asignatura del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona. En el texto se da cuenta del proyecto europeo DIYLab —llevado a cabo mediante una investigación en la acción participativa— y se caracteriza su implementación en la asignatura. Finalmente, se presentan las aportaciones de los estudiantes, así como la consideración de los retos y las posibilidades de introducir elementos de la cultura DIY en la universidad.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428
10.22235/pe.v10i2.1428
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3931
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428/1424
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v10i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142
dc.subject.en-US.fl_str_mv teaching innovation
students’ agency
creativity
digital competence
collaboration
dc.subject.es-ES.fl_str_mv innovación docente
autoría de los estudiantes
creatividad
competencia digital
colaboración
dc.title.none.fl_str_mv The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
Los límites de la disrupción en el orden académico:: La cultura DIY en la universidad
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Considering the current challenges of higher education, this article aims to show the principles and the implementation of the DIY perspective, in the teaching and learning process of a course of the Pedagogy degree at the University of Barcelona. The text describes the European project DIYLab —carried out through participatory action research— and describes its implementation in the mentioned course.  Finally, students' contributions are presented, as well as the consideration of the challenges and possibilities of introducing elements of DIY culture into the University.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_f47cc8c2598da32e58d784bae9d706cf
identifier_str_mv 10.22235/pe.v10i2.1428
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3931
publishDate 2017
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
spelling Rivera-Vargas, PabloSancho-Gil, Juana M.Sánchez, Joan-Anton2017-10-112023-09-13T12:57:02Z2023-09-13T12:57:02Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/142810.22235/pe.v10i2.1428https://hdl.handle.net/10895/3931Considering the current challenges of higher education, this article aims to show the principles and the implementation of the DIY perspective, in the teaching and learning process of a course of the Pedagogy degree at the University of Barcelona. The text describes the European project DIYLab —carried out through participatory action research— and describes its implementation in the mentioned course.  Finally, students' contributions are presented, as well as the consideration of the challenges and possibilities of introducing elements of DIY culture into the University.Considerando los retos que tiene hoy la enseñanza universitaria, este artículo tiene como objetivo plantear la implementación de la perspectiva DIY en los procesos de enseñanza y aprendizaje de una asignatura del grado de Pedagogía de la Universidad de Barcelona. En el texto se da cuenta del proyecto europeo DIYLab —llevado a cabo mediante una investigación en la acción participativa— y se caracteriza su implementación en la asignatura. Finalmente, se presentan las aportaciones de los estudiantes, así como la consideración de los retos y las posibilidades de introducir elementos de la cultura DIY en la universidad.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428/1424Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 127-142Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 127-1421688-74681688-528710.22235/pe.v10i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayteaching innovationstudents’ agencycreativitydigital competencecollaborationinnovación docenteautoría de los estudiantescreatividadcompetencia digitalcolaboraciónThe limits of disruption in the academic order:: DIY culture at UniversityLos límites de la disrupción en el orden académico:: La cultura DIY en la universidadinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39312023-09-13 09:57:03.051oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3931Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:03LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
Rivera-Vargas, Pablo
teaching innovation
students’ agency
creativity
digital competence
collaboration
innovación docente
autoría de los estudiantes
creatividad
competencia digital
colaboración
status_str publishedVersion
title The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
title_full The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
title_fullStr The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
title_full_unstemmed The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
title_short The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
title_sort The limits of disruption in the academic order:: DIY culture at University
topic teaching innovation
students’ agency
creativity
digital competence
collaboration
innovación docente
autoría de los estudiantes
creatividad
competencia digital
colaboración
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1428
https://hdl.handle.net/10895/3931