Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege
Las propuestas curriculares en escuelas de elite en Buenos Aires: diferenciación institucional para educar en el privilego
2018 | |
Elites Curriculum Experience Families Elites Curriculum Experiencia Familias |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1640
https://hdl.handle.net/10895/3947 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178712409178112 |
---|---|
author | Ziegler, Sandra |
author2 | Gessaghi, Victoria Fuentes, Sebastián |
author2_role | author author |
author_facet | Ziegler, Sandra Gessaghi, Victoria Fuentes, Sebastián |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Ziegler, Sandra Gessaghi, Victoria Fuentes, Sebastián |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:08Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:08Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2018-07-19 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | This paper explores school experience in elite institutions in Argentina. It analyzes the curriculum offered by these schools as cultural proposals available to families. The results are based on in-depth interviews conducted in five schools in the City and Province of Buenos Aires and the analysis of documents and institutional websites. It is concluded that the curriculum these schools highlight allows a series of experiences and relations with knowledge that indicate a commitment to a training that familiarizes students with the distinctive positions, aesthetics and "values" they hold as social group. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Este artículo explora la experiencia escolar en las escuelas de elite de la Argentina. Se analiza el currículum desplegado por las instituciones como propuesta cultural que las escuelas ponen a disposición de las familias. Los resultados se basan en entrevistas en profundidad realizadas en cinco escuelas de la ciudad y la provincia de Buenos Aires, así como en el análisis de documentos y páginas web institucionales. Se concluye que las propuestas curriculares de las escuelas generan experiencias de aprendizaje y de relación que familiarizan a los estudiantes con las posiciones, las estéticas y los “valores” diferenciadores del sector o grupo social al que pertenecen. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1640 10.22235/pe.v11i2.1640 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3947 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1640/1617 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2018 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 40-60 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 40-60 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v11i2 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 40-60 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | Elites Curriculum Experience Families |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | Elites Curriculum Experiencia Familias |
dc.title.none.fl_str_mv | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege Las propuestas curriculares en escuelas de elite en Buenos Aires: diferenciación institucional para educar en el privilego |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | This paper explores school experience in elite institutions in Argentina. It analyzes the curriculum offered by these schools as cultural proposals available to families. The results are based on in-depth interviews conducted in five schools in the City and Province of Buenos Aires and the analysis of documents and institutional websites. It is concluded that the curriculum these schools highlight allows a series of experiences and relations with knowledge that indicate a commitment to a training that familiarizes students with the distinctive positions, aesthetics and "values" they hold as social group. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_5b22a4933dc3700f600fc776fe25fd09 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v11i2.1640 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3947 |
publishDate | 2018 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2018 Páginas de Educación |
spelling | Ziegler, SandraGessaghi, VictoriaFuentes, Sebastián2018-07-192023-09-13T12:57:08Z2023-09-13T12:57:08Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/164010.22235/pe.v11i2.1640https://hdl.handle.net/10895/3947This paper explores school experience in elite institutions in Argentina. It analyzes the curriculum offered by these schools as cultural proposals available to families. The results are based on in-depth interviews conducted in five schools in the City and Province of Buenos Aires and the analysis of documents and institutional websites. It is concluded that the curriculum these schools highlight allows a series of experiences and relations with knowledge that indicate a commitment to a training that familiarizes students with the distinctive positions, aesthetics and "values" they hold as social group.Este artículo explora la experiencia escolar en las escuelas de elite de la Argentina. Se analiza el currículum desplegado por las instituciones como propuesta cultural que las escuelas ponen a disposición de las familias. Los resultados se basan en entrevistas en profundidad realizadas en cinco escuelas de la ciudad y la provincia de Buenos Aires, así como en el análisis de documentos y páginas web institucionales. Se concluye que las propuestas curriculares de las escuelas generan experiencias de aprendizaje y de relación que familiarizan a los estudiantes con las posiciones, las estéticas y los “valores” diferenciadores del sector o grupo social al que pertenecen.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1640/1617Derechos de autor 2018 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 40-60Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 40-60Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 40-601688-74681688-528710.22235/pe.v11i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguayElitesCurriculumExperienceFamiliesElitesCurriculumExperienciaFamiliasBuenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in PrivilegeLas propuestas curriculares en escuelas de elite en Buenos Aires: diferenciación institucional para educar en el privilegoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39472023-09-13 09:57:08.726oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3947Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:08LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege Ziegler, Sandra Elites Curriculum Experience Families Elites Curriculum Experiencia Familias |
status_str | publishedVersion |
title | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege |
title_full | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege |
title_fullStr | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege |
title_full_unstemmed | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege |
title_short | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege |
title_sort | Buenos Aires Elite High Schools’ Curricular Proposals: Institutional Differentiation to Educate in Privilege |
topic | Elites Curriculum Experience Families Elites Curriculum Experiencia Familias |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1640 https://hdl.handle.net/10895/3947 |