Deepwater Port, regional logistics hub

Puerto de aguas profundas, plataforma logística regional

Alvarez Mazza, Eduardo
Detalles Bibliográficos
2011
Puerto aguas profundas
Puerto hub
Central logística de cargas
Nodo multimodal
Deepwater Port
Hub port
Central freight logistics
Multimodal node
Español
Universidad de Montevideo
REDUM
http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/287
https://hdl.handle.net/20.500.12806/2463
Acceso abierto
Atribución 4.0 Internacional
_version_ 1807356688773152768
author Alvarez Mazza, Eduardo
author_facet Alvarez Mazza, Eduardo
author_role author
collection REDUM
dc.creator.none.fl_str_mv Alvarez Mazza, Eduardo
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-12T12:56:16Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-12T12:56:16Z
dc.date.none.fl_str_mv 2011-09-01
dc.description.en-US.fl_txt_mv Studies conducted in 2001 regarding the Technological Foresight of Transport and Logistics in Uruguay: looking towards 2015, and subsequent studies, focused on the need to have a deepwater port on the Atlantic coast as a long-term project. The current scenario of prompt congestion on the ports of the region and the sustained transport growth, make appropriate the consideration of a detailed analysis of the mentioned project. The current vision throws more accurate data for decision-making of a project of this scale. We will analyze the strategic situation, the immediate, close and distant horizon of regional river-sea transport and other technical and logistical implications, as well as its sustainability and possible legal framework. Both the maritime horizon (Vorland) as the terrestrial horizon (Hinterland) present excellent scenario perspectives. In this paper we will stop in possible solutions to the challenge posed by the port horizon (Umland) and its alternatives.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Estudios realizados en el año 2001 sobre Prospectiva Tecnológica de Transporte y Logística en Uruguay: mirando al 2015, y otros estudios posteriores, focalizaron la necesidad de disponer de un puerto de aguas profundas en la costa atlántica como proyecto a largo plazo. Elescenario actual de cercana congestión de los puertos de la región y el crecimiento sostenido del transporte, hacen pertinente la consideración de un análisis detallado de dicho proyecto. La visión actual arroja datos más precisos para la toma de decisiones de un proyecto de  esta envergadura. Analizaremos la situación estratégica, el horizonte inmediato, cercano y lejano del transporte fluvial-marítimo regional y otras implicancias de carácter técnico, logístico, así como la sustentabilidad y posible marco jurídico. Tanto el horizonte marítimo (Vorland)[1] como elhorizonte terrestre (Hinterland) presentan un escenario de excelentes perspectivas. En el presente trabajo nos detendremos mas en posibles soluciones ante el desafío que plantea el horizonte portuario (Umland) y alternativas posibles.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/287
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.12806/2463
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad de Montevideo
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/287/347
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Eduardo Alvarez Mazza
dc.rights.license.none.fl_str_mv Atribución 4.0 Internacional
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Memoria Investigaciones en Ingeniería; No. 9 (2011); 21-31
dc.source.es-ES.fl_str_mv Memoria Investigaciones en Ingeniería; Núm. 9 (2011); 21-31
dc.source.none.fl_str_mv 2301-1106
2301-1092
reponame:REDUM
instname:Universidad de Montevideo
instacron:Universidad de Montevideo
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Memoria Investigaciones en Ingenieria; n. 9 (2011); 21-31
dc.subject.en-US.fl_str_mv Deepwater Port
Hub port
Central freight logistics
Multimodal node
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Puerto aguas profundas
Puerto hub
Central logística de cargas
Nodo multimodal
dc.title.none.fl_str_mv Deepwater Port, regional logistics hub
Puerto de aguas profundas, plataforma logística regional
dc.type.en-US.fl_str_mv Peer reviewed articles
dc.type.es-ES.fl_str_mv Artículos evaluados por pares
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.pt-BR.fl_str_mv Artigos revistos por pares
dc.type.version.none.fl_str_mv publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Studies conducted in 2001 regarding the Technological Foresight of Transport and Logistics in Uruguay: looking towards 2015, and subsequent studies, focused on the need to have a deepwater port on the Atlantic coast as a long-term project. The current scenario of prompt congestion on the ports of the region and the sustained transport growth, make appropriate the consideration of a detailed analysis of the mentioned project. The current vision throws more accurate data for decision-making of a project of this scale. We will analyze the strategic situation, the immediate, close and distant horizon of regional river-sea transport and other technical and logistical implications, as well as its sustainability and possible legal framework. Both the maritime horizon (Vorland) as the terrestrial horizon (Hinterland) present excellent scenario perspectives. In this paper we will stop in possible solutions to the challenge posed by the port horizon (Umland) and its alternatives.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id REDUM_92f0cb8a45775a2f31887a19a4553196
instacron_str Universidad de Montevideo
institution Universidad de Montevideo
instname_str Universidad de Montevideo
language spa
network_acronym_str REDUM
network_name_str REDUM
oai_identifier_str oai:redum.um.edu.uy:20.500.12806/2463
publishDate 2011
reponame_str REDUM
repository.mail.fl_str_mv nolascoaga@um.edu.uy
repository.name.fl_str_mv REDUM - Universidad de Montevideo
repository_id_str 10501
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Eduardo Alvarez Mazza
Atribución 4.0 Internacional
spelling Alvarez Mazza, Eduardo2011-09-012024-07-12T12:56:16Z2024-07-12T12:56:16Zhttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/287https://hdl.handle.net/20.500.12806/2463Studies conducted in 2001 regarding the Technological Foresight of Transport and Logistics in Uruguay: looking towards 2015, and subsequent studies, focused on the need to have a deepwater port on the Atlantic coast as a long-term project. The current scenario of prompt congestion on the ports of the region and the sustained transport growth, make appropriate the consideration of a detailed analysis of the mentioned project. The current vision throws more accurate data for decision-making of a project of this scale. We will analyze the strategic situation, the immediate, close and distant horizon of regional river-sea transport and other technical and logistical implications, as well as its sustainability and possible legal framework. Both the maritime horizon (Vorland) as the terrestrial horizon (Hinterland) present excellent scenario perspectives. In this paper we will stop in possible solutions to the challenge posed by the port horizon (Umland) and its alternatives.Estudios realizados en el año 2001 sobre Prospectiva Tecnológica de Transporte y Logística en Uruguay: mirando al 2015, y otros estudios posteriores, focalizaron la necesidad de disponer de un puerto de aguas profundas en la costa atlántica como proyecto a largo plazo. Elescenario actual de cercana congestión de los puertos de la región y el crecimiento sostenido del transporte, hacen pertinente la consideración de un análisis detallado de dicho proyecto. La visión actual arroja datos más precisos para la toma de decisiones de un proyecto de  esta envergadura. Analizaremos la situación estratégica, el horizonte inmediato, cercano y lejano del transporte fluvial-marítimo regional y otras implicancias de carácter técnico, logístico, así como la sustentabilidad y posible marco jurídico. Tanto el horizonte marítimo (Vorland)[1] como elhorizonte terrestre (Hinterland) presentan un escenario de excelentes perspectivas. En el presente trabajo nos detendremos mas en posibles soluciones ante el desafío que plantea el horizonte portuario (Umland) y alternativas posibles.application/pdfspaUniversidad de Montevideohttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/287/347Derechos de autor 2019 Eduardo Alvarez Mazzainfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución 4.0 InternacionalMemoria Investigaciones en Ingeniería; No. 9 (2011); 21-31Memoria Investigaciones en Ingeniería; Núm. 9 (2011); 21-31Memoria Investigaciones en Ingenieria; n. 9 (2011); 21-312301-11062301-1092reponame:REDUMinstname:Universidad de Montevideoinstacron:Universidad de MontevideoPuerto aguas profundasPuerto hubCentral logística de cargasNodo multimodalDeepwater PortHub portCentral freight logisticsMultimodal nodeDeepwater Port, regional logistics hubPuerto de aguas profundas, plataforma logística regionalinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewed articlesArtículos evaluados por paresArtigos revistos por parespublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion20.500.12806/24632024-07-12 09:56:16.407oai:redum.um.edu.uy:20.500.12806/2463Universidadhttps://um.edu.uy/https://redum.um.edu.uy/oai/requestnolascoaga@um.edu.uyUruguayopendoar:105012024-07-12T12:56:16REDUM - Universidad de Montevideofalse
spellingShingle Deepwater Port, regional logistics hub
Alvarez Mazza, Eduardo
Puerto aguas profundas
Puerto hub
Central logística de cargas
Nodo multimodal
Deepwater Port
Hub port
Central freight logistics
Multimodal node
status_str publishedVersion
title Deepwater Port, regional logistics hub
title_full Deepwater Port, regional logistics hub
title_fullStr Deepwater Port, regional logistics hub
title_full_unstemmed Deepwater Port, regional logistics hub
title_short Deepwater Port, regional logistics hub
title_sort Deepwater Port, regional logistics hub
topic Puerto aguas profundas
Puerto hub
Central logística de cargas
Nodo multimodal
Deepwater Port
Hub port
Central freight logistics
Multimodal node
url http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/287
https://hdl.handle.net/20.500.12806/2463