Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry

Efectos de aplicar la gestión de ingresos en la industria aeronáutica

Álvarez, Daniela - Quiliche, Renato - Chong, Mario
Detalles Bibliográficos
2019
Gestión de ingresos
Rentabilidad
Competencia
Revenue management
Profitability
Competition
Español
Universidad de Montevideo
REDUM
http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388
Acceso abierto
Atribución 4.0 Internacional
_version_ 1807356689695899648
author Álvarez, Daniela
author2 Quiliche, Renato
Chong, Mario
author2_role author
author
author_facet Álvarez, Daniela
Quiliche, Renato
Chong, Mario
author_role author
collection REDUM
dc.creator.none.fl_str_mv Álvarez, Daniela
Quiliche, Renato
Chong, Mario
dc.date.none.fl_str_mv 2019-11-29
dc.description.en-US.fl_txt_mv Airlines around the world have been affected by the challenges of profitability, market share and demand behavior, which has contributed to the development of revenue management or Revenue Management. The management model seeks to maximize the level of income in companies with demand management. The application of this model in companies of various sectors has generated an increase in their annual income in order of 4 to 5% favoring business opportunities through the development of new markets based on business profitability. The aviation industry was one of the pioneers in applying this management model worldwide. On this occasion, the case applies the model in a dynamic market with new restrictions: regional market, short flights, deregulated fares and impact of low-cost airlines.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Las aerolíneas alrededor del mundo se han visto afectadas por los desafíos de rentabilidad, participación de mercado y el comportamiento de la demanda, lo cual ha contribuido al desarrollo de la gestión de ingresos o Revenue Management. El modelo de gestión busca maximizar el nivel de ingreso en las empresas con la gestión de la demanda. La aplicación de este modelo en empresas de diversos rubros ha generado un incremento en sus ingresos anuales en orden del 4 a 5% favoreciendo oportunidades de negocio a través del desarrollo de nuevos mercados basados en la rentabilidad empresarial. La industria aeronáutica fue una de las pioneras en aplicar este modelo de gestión a nivel mundial. En esta oportunidad, el caso aplica el modelo en un mercado dinámico y con nuevas restricciones: mercado regional, vuelos cortos, tarifas desreguladas e impacto de las aerolíneas de bajo costo.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388
10.36561/ING.17.4
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad de Montevideo
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388/473
http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388/474
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Daniela Álvarez, Renato Quiliche, Mario Chong
dc.rights.license.none.fl_str_mv Atribución 4.0 Internacional
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Memoria Investigaciones en Ingeniería; No. 17 (2019); 61-71
dc.source.es-ES.fl_str_mv Memoria Investigaciones en Ingeniería; Núm. 17 (2019); 61-71
dc.source.none.fl_str_mv 2301-1106
2301-1092
10.36561/ING.17
reponame:REDUM
instname:Universidad de Montevideo
instacron:Universidad de Montevideo
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Memoria Investigaciones en Ingenieria; n. 17 (2019); 61-71
dc.subject.en-US.fl_str_mv Revenue management
Profitability
Competition
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Gestión de ingresos
Rentabilidad
Competencia
dc.title.none.fl_str_mv Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
Efectos de aplicar la gestión de ingresos en la industria aeronáutica
dc.type.en-US.fl_str_mv Peer reviewed articles
dc.type.es-ES.fl_str_mv Artículos evaluados por pares
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.pt-BR.fl_str_mv Artigos revistos por pares
dc.type.version.none.fl_str_mv publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Airlines around the world have been affected by the challenges of profitability, market share and demand behavior, which has contributed to the development of revenue management or Revenue Management. The management model seeks to maximize the level of income in companies with demand management. The application of this model in companies of various sectors has generated an increase in their annual income in order of 4 to 5% favoring business opportunities through the development of new markets based on business profitability. The aviation industry was one of the pioneers in applying this management model worldwide. On this occasion, the case applies the model in a dynamic market with new restrictions: regional market, short flights, deregulated fares and impact of low-cost airlines.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id REDUM_55781088d10a13efaa2ec0d832c7de32
identifier_str_mv 10.36561/ING.17.4
instacron_str Universidad de Montevideo
institution Universidad de Montevideo
instname_str Universidad de Montevideo
language spa
network_acronym_str REDUM
network_name_str REDUM
oai_identifier_str oai:redum.um.edu.uy:20.500.12806/2528
publishDate 2019
reponame_str REDUM
repository.mail.fl_str_mv nolascoaga@um.edu.uy
repository.name.fl_str_mv REDUM - Universidad de Montevideo
repository_id_str 10501
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Daniela Álvarez, Renato Quiliche, Mario Chong
Atribución 4.0 Internacional
spelling Álvarez, DanielaQuiliche, RenatoChong, Mario2019-11-29http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/38810.36561/ING.17.4Airlines around the world have been affected by the challenges of profitability, market share and demand behavior, which has contributed to the development of revenue management or Revenue Management. The management model seeks to maximize the level of income in companies with demand management. The application of this model in companies of various sectors has generated an increase in their annual income in order of 4 to 5% favoring business opportunities through the development of new markets based on business profitability. The aviation industry was one of the pioneers in applying this management model worldwide. On this occasion, the case applies the model in a dynamic market with new restrictions: regional market, short flights, deregulated fares and impact of low-cost airlines.Las aerolíneas alrededor del mundo se han visto afectadas por los desafíos de rentabilidad, participación de mercado y el comportamiento de la demanda, lo cual ha contribuido al desarrollo de la gestión de ingresos o Revenue Management. El modelo de gestión busca maximizar el nivel de ingreso en las empresas con la gestión de la demanda. La aplicación de este modelo en empresas de diversos rubros ha generado un incremento en sus ingresos anuales en orden del 4 a 5% favoreciendo oportunidades de negocio a través del desarrollo de nuevos mercados basados en la rentabilidad empresarial. La industria aeronáutica fue una de las pioneras en aplicar este modelo de gestión a nivel mundial. En esta oportunidad, el caso aplica el modelo en un mercado dinámico y con nuevas restricciones: mercado regional, vuelos cortos, tarifas desreguladas e impacto de las aerolíneas de bajo costo.application/pdftext/htmlspaUniversidad de Montevideohttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388/473http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388/474Derechos de autor 2019 Daniela Álvarez, Renato Quiliche, Mario Chonginfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución 4.0 InternacionalMemoria Investigaciones en Ingeniería; No. 17 (2019); 61-71Memoria Investigaciones en Ingeniería; Núm. 17 (2019); 61-71Memoria Investigaciones en Ingenieria; n. 17 (2019); 61-712301-11062301-109210.36561/ING.17reponame:REDUMinstname:Universidad de Montevideoinstacron:Universidad de MontevideoGestión de ingresosRentabilidadCompetenciaRevenue managementProfitabilityCompetitionEffects of the application of Revenue Management in the aeronautical industryEfectos de aplicar la gestión de ingresos en la industria aeronáuticainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewed articlesArtículos evaluados por paresArtigos revistos por parespublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion20.500.12806/25282024-07-17 09:46:39.825oai:redum.um.edu.uy:20.500.12806/2528Universidadhttps://um.edu.uy/https://redum.um.edu.uy/oai/requestnolascoaga@um.edu.uyUruguayopendoar:105012024-07-17T12:46:39REDUM - Universidad de Montevideofalse
spellingShingle Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
Álvarez, Daniela
Gestión de ingresos
Rentabilidad
Competencia
Revenue management
Profitability
Competition
status_str publishedVersion
title Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
title_full Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
title_fullStr Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
title_full_unstemmed Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
title_short Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
title_sort Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry
topic Gestión de ingresos
Rentabilidad
Competencia
Revenue management
Profitability
Competition
url http://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388