Design and validation of an instrument to evaluate the teaching practice focused on metacognition in the classroom
Diseño y validación de un instrumento para evaluar la práctica docente centrada en la metacognición en el aula
Desenho e validação de um instrumento para avaliar a prática docente centrada na metacognição na sala de aula
2020 | |
competencia metacognición socioformación docencia competence metacognition social learning teaching competência metacognição socioformação docência |
|
Español | |
Universidad ORT Uruguay | |
RAD | |
https://revistas.ort.edu.uy/cuadernos-de-investigacion-educativa/article/view/2981
http://hdl.handle.net/20.500.11968/4263 |
|
Acceso abierto | |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
Resultados similares
-
LEARNING APPROACHES, METACOGNITIVE STRATEGIES AND SELF-DETERMINING IN PEDAGOGY STUDENTS OF A CHILEAN UNIVERSITY
Autor(es):: Ossa Cornejo, Carlos
Fecha de publicación:: (2014) -
Teaching self-regulation in classrooms of elementary school
Autor(es):: Ronqui, Valentina
Fecha de publicación:: (2021) -
The formulation of questions as a didactic strategy to motivate reflection in the classroom
Autor(es):: Benoit Ríos, Claudine Glenda
Fecha de publicación:: (2020) -
Maestros de Escuelas Especiales: una mirada hacia la formación y el desarrollo de competencias profesionales
Autor(es):: Camarero López, María José
Fecha de publicación:: (2021) -
¿NURSING: IS THERE A RELATIONSHIP BETWEEN HEALTHCARE AND TEACHING ACTIVITIES?
Autor(es):: Garnica, Lía
Fecha de publicación:: (2016)