Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
Streaming musical en Spotify: ubicuidad entre géneros y estados de ánimo
2016 | |
streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak |
|
Español | |
Universidad ORT Uruguay | |
RAD | |
https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587
http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900 |
|
Acceso abierto | |
Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
_version_ | 1807261350786760704 |
---|---|
author | Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires |
author_facet | Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires |
author_role | author |
collection | RAD |
dc.contributor.en-US.fl_str_mv | |
dc.contributor.es-ES.fl_str_mv | |
dc.creator.none.fl_str_mv | Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires |
dc.date.none.fl_str_mv | 2016-10-13 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | From digitalization and Internet emergency, the music industry goes through a transformation process from a broadcasting model to networking. In the last years, streaming services show a sustained growth as a way of access and music reproduction instead of physical format and digital downloading practices. Spotify stands out among applications based on free options with advertising or on paid subscriptions, which offer music for every moment, everywhere.Ubiquity and mobility are advertised as novel effects of technological change. However, the current state of recorded music requires to be inquired in its historical trajectory as a specific articulation of technical devices, discourses and social practices. Among functional music and genres previously established by discographic industry, the classification of a multiple offer proposes a way of listening as accompaniment to social activity.(Complete article in spanish language). |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | A partir de la digitalización y la emergencia de Internet, la industria de la música atraviesa un proceso de transformación entre el modelo broadcasting y el networking. En los últimos años, los servicios de streaming presentan un crecimiento sostenido como forma de acceso y reproducción musical frente al formato físico y a las prácticas de descargas digitales. Spotify se destaca entre las aplicaciones basadas en opciones gratuitas con publicidad o de pago por suscripción que ofrecen musicalizar en todo momento, en cualquier lugar. Ubicuidad y movilidad se anuncian como efectos novedosos del cambio tecnológico. Sin embargo, el estado actual de la mediatización musical requiere ser indagado en su correlato histórico en tanto articulación especí&ca de dispositivos técnicos, discursos y prácticas sociales. Entre la música funcional y los géneros consagrados previamente por la industria discográ&ca, la clasi&cación de una oferta múltiple propone un modo de escucha como acompañamiento de la actividad social. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587 10.18861/ic.2015.10.10.2587 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad ORT Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587/2566 |
dc.rights.license.none.fl_str_mv | Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | InMediaciones de la Comunicación; Vol. 10 (2015): InMediaciones de la Comunicación; 76-90 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-8626 1510-5091 10.18861/ic.2015.10.10 reponame:RAD instname:Universidad ORT Uruguay instacron:Universidad ORT |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak |
dc.title.none.fl_str_mv | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods Streaming musical en Spotify: ubicuidad entre géneros y estados de ánimo |
dc.type.en-US.fl_str_mv | |
dc.type.es-ES.fl_str_mv | vol10 |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.pt-BR.fl_str_mv | |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | From digitalization and Internet emergency, the music industry goes through a transformation process from a broadcasting model to networking. In the last years, streaming services show a sustained growth as a way of access and music reproduction instead of physical format and digital downloading practices. Spotify stands out among applications based on free options with advertising or on paid subscriptions, which offer music for every moment, everywhere.Ubiquity and mobility are advertised as novel effects of technological change. However, the current state of recorded music requires to be inquired in its historical trajectory as a specific articulation of technical devices, discourses and social practices. Among functional music and genres previously established by discographic industry, the classification of a multiple offer proposes a way of listening as accompaniment to social activity.(Complete article in spanish language). |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | RAD_c4cb2cc888b57b653e66661a643cd2ce |
identifier_str_mv | 10.18861/ic.2015.10.10.2587 |
instacron_str | Universidad ORT |
institution | Universidad ORT |
instname_str | Universidad ORT Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | RAD |
network_name_str | RAD |
oai_identifier_str | oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2900 |
publishDate | 2016 |
reponame_str | RAD |
repository.mail.fl_str_mv | rodriguez_v@ort.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | RAD - Universidad ORT Uruguay |
repository_id_str | 3927 |
rights_invalid_str_mv | Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
spelling | Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires2016-10-13From digitalization and Internet emergency, the music industry goes through a transformation process from a broadcasting model to networking. In the last years, streaming services show a sustained growth as a way of access and music reproduction instead of physical format and digital downloading practices. Spotify stands out among applications based on free options with advertising or on paid subscriptions, which offer music for every moment, everywhere.Ubiquity and mobility are advertised as novel effects of technological change. However, the current state of recorded music requires to be inquired in its historical trajectory as a specific articulation of technical devices, discourses and social practices. Among functional music and genres previously established by discographic industry, the classification of a multiple offer proposes a way of listening as accompaniment to social activity.(Complete article in spanish language).A partir de la digitalización y la emergencia de Internet, la industria de la música atraviesa un proceso de transformación entre el modelo broadcasting y el networking. En los últimos años, los servicios de streaming presentan un crecimiento sostenido como forma de acceso y reproducción musical frente al formato físico y a las prácticas de descargas digitales. Spotify se destaca entre las aplicaciones basadas en opciones gratuitas con publicidad o de pago por suscripción que ofrecen musicalizar en todo momento, en cualquier lugar. Ubicuidad y movilidad se anuncian como efectos novedosos del cambio tecnológico. Sin embargo, el estado actual de la mediatización musical requiere ser indagado en su correlato histórico en tanto articulación especí&ca de dispositivos técnicos, discursos y prácticas sociales. Entre la música funcional y los géneros consagrados previamente por la industria discográ&ca, la clasi&cación de una oferta múltiple propone un modo de escucha como acompañamiento de la actividad social.application/pdfhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/258710.18861/ic.2015.10.10.2587http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900spaUniversidad ORT Uruguayhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587/2566info:eu-repo/semantics/openAccessCopyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0InMediaciones de la Comunicación; Vol. 10 (2015): InMediaciones de la Comunicación; 76-901688-86261510-509110.18861/ic.2015.10.10reponame:RADinstname:Universidad ORT Uruguayinstacron:Universidad ORTstreaming; ubiquity; mobility; genres; Muzakstreaming; ubicuidad; movilidad; géneros; MuzakMusical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moodsStreaming musical en Spotify: ubicuidad entre géneros y estados de ánimoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvol10info:eu-repo/semantics/publishedVersion20.500.11968/29002020-04-03 00:32:31.206oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2900https://rad.ort.edu.uyUniversidadhttps://www.ort.edu.uy/https://rad.ort.edu.uy/server/oai/requestrodriguez_v@ort.edu.uyUruguayopendoar:39272020-04-03T00:32:31RAD - Universidad ORT Uruguayfalse |
spellingShingle | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak |
status_str | publishedVersion |
title | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods |
title_full | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods |
title_fullStr | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods |
title_full_unstemmed | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods |
title_short | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods |
title_sort | Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods |
topic | streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak |
url | https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587 http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900 |