Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods

Streaming musical en Spotify: ubicuidad entre géneros y estados de ánimo

Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires
Detalles Bibliográficos
2016
streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak
streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak
Español
Universidad ORT Uruguay
RAD
https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587
http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900
Acceso abierto
Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
_version_ 1807261350786760704
author Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires
author_facet Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires
author_role author
collection RAD
dc.contributor.en-US.fl_str_mv
dc.contributor.es-ES.fl_str_mv
dc.creator.none.fl_str_mv Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-13
dc.description.en-US.fl_txt_mv From digitalization and Internet emergency, the music industry goes through a transformation process from a broadcasting model to networking. In the last years, streaming services show a sustained growth as a way of access and music reproduction instead of physical format and digital downloading practices. Spotify stands out among applications based on free options with advertising or on paid subscriptions, which offer music for every moment, everywhere.Ubiquity and mobility are advertised as novel effects of technological change. However, the current state of recorded music requires to be inquired in its historical trajectory as a specific articulation of technical devices, discourses and social practices. Among functional music and genres previously established by discographic industry, the classification of a multiple offer proposes a way of listening as accompaniment to social activity.(Complete article in spanish language).
dc.description.es-ES.fl_txt_mv A partir de la digitalización y la emergencia de Internet, la industria de la música atraviesa un proceso de transformación entre el modelo broadcasting y el networking. En los últimos años, los servicios de streaming presentan un crecimiento sostenido como forma de acceso y reproducción musical frente al formato físico y a las prácticas de descargas digitales. Spotify se destaca entre las aplicaciones basadas en opciones gratuitas con publicidad o de pago por suscripción que ofrecen musicalizar en todo momento, en cualquier lugar. Ubicuidad y movilidad se anuncian como efectos novedosos del cambio tecnológico. Sin embargo, el estado actual de la mediatización musical requiere ser indagado en su correlato histórico en tanto articulación especí&ca de dispositivos técnicos, discursos y prácticas sociales. Entre la música funcional y los géneros consagrados previamente por la industria discográ&ca, la clasi&cación de una oferta múltiple propone un modo de escucha como acompañamiento de la actividad social.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587
10.18861/ic.2015.10.10.2587
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad ORT Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587/2566
dc.rights.license.none.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.es-ES.fl_str_mv InMediaciones de la Comunicación; Vol. 10 (2015): InMediaciones de la Comunicación; 76-90
dc.source.none.fl_str_mv 1688-8626
1510-5091
10.18861/ic.2015.10.10
reponame:RAD
instname:Universidad ORT Uruguay
instacron:Universidad ORT
dc.subject.en-US.fl_str_mv streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak

dc.subject.es-ES.fl_str_mv streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak

dc.title.none.fl_str_mv Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
Streaming musical en Spotify: ubicuidad entre géneros y estados de ánimo
dc.type.en-US.fl_str_mv
dc.type.es-ES.fl_str_mv vol10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.pt-BR.fl_str_mv
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description From digitalization and Internet emergency, the music industry goes through a transformation process from a broadcasting model to networking. In the last years, streaming services show a sustained growth as a way of access and music reproduction instead of physical format and digital downloading practices. Spotify stands out among applications based on free options with advertising or on paid subscriptions, which offer music for every moment, everywhere.Ubiquity and mobility are advertised as novel effects of technological change. However, the current state of recorded music requires to be inquired in its historical trajectory as a specific articulation of technical devices, discourses and social practices. Among functional music and genres previously established by discographic industry, the classification of a multiple offer proposes a way of listening as accompaniment to social activity.(Complete article in spanish language).
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id RAD_c4cb2cc888b57b653e66661a643cd2ce
identifier_str_mv 10.18861/ic.2015.10.10.2587
instacron_str Universidad ORT
institution Universidad ORT
instname_str Universidad ORT Uruguay
language spa
network_acronym_str RAD
network_name_str RAD
oai_identifier_str oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2900
publishDate 2016
reponame_str RAD
repository.mail.fl_str_mv rodriguez_v@ort.edu.uy
repository.name.fl_str_mv RAD - Universidad ORT Uruguay
repository_id_str 3927
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires2016-10-13From digitalization and Internet emergency, the music industry goes through a transformation process from a broadcasting model to networking. In the last years, streaming services show a sustained growth as a way of access and music reproduction instead of physical format and digital downloading practices. Spotify stands out among applications based on free options with advertising or on paid subscriptions, which offer music for every moment, everywhere.Ubiquity and mobility are advertised as novel effects of technological change. However, the current state of recorded music requires to be inquired in its historical trajectory as a specific articulation of technical devices, discourses and social practices. Among functional music and genres previously established by discographic industry, the classification of a multiple offer proposes a way of listening as accompaniment to social activity.(Complete article in spanish language).A partir de la digitalización y la emergencia de Internet, la industria de la música atraviesa un proceso de transformación entre el modelo broadcasting y el networking. En los últimos años, los servicios de streaming presentan un crecimiento sostenido como forma de acceso y reproducción musical frente al formato físico y a las prácticas de descargas digitales. Spotify se destaca entre las aplicaciones basadas en opciones gratuitas con publicidad o de pago por suscripción que ofrecen musicalizar en todo momento, en cualquier lugar. Ubicuidad y movilidad se anuncian como efectos novedosos del cambio tecnológico. Sin embargo, el estado actual de la mediatización musical requiere ser indagado en su correlato histórico en tanto articulación especí&ca de dispositivos técnicos, discursos y prácticas sociales. Entre la música funcional y los géneros consagrados previamente por la industria discográ&ca, la clasi&cación de una oferta múltiple propone un modo de escucha como acompañamiento de la actividad social.application/pdfhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/258710.18861/ic.2015.10.10.2587http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900spaUniversidad ORT Uruguayhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587/2566info:eu-repo/semantics/openAccessCopyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0InMediaciones de la Comunicación; Vol. 10 (2015): InMediaciones de la Comunicación; 76-901688-86261510-509110.18861/ic.2015.10.10reponame:RADinstname:Universidad ORT Uruguayinstacron:Universidad ORTstreaming; ubiquity; mobility; genres; Muzakstreaming; ubicuidad; movilidad; géneros; MuzakMusical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moodsStreaming musical en Spotify: ubicuidad entre géneros y estados de ánimoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvol10info:eu-repo/semantics/publishedVersion20.500.11968/29002020-04-03 00:32:31.206oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2900https://rad.ort.edu.uyUniversidadhttps://www.ort.edu.uy/https://rad.ort.edu.uy/server/oai/requestrodriguez_v@ort.edu.uyUruguayopendoar:39272020-04-03T00:32:31RAD - Universidad ORT Uruguayfalse
spellingShingle Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
Jáuregui, Jimena; Universidad de Buenos Aires
streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak
streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak
status_str publishedVersion
title Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
title_full Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
title_fullStr Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
title_full_unstemmed Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
title_short Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
title_sort Musical streaming on Spotify: ubiquity between genres and moods
topic streaming; ubiquity; mobility; genres; Muzak
streaming; ubicuidad; movilidad; géneros; Muzak
url https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2587
http://hdl.handle.net/20.500.11968/2900