Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob

Música, visualidad y espectáculo: del flash mob al smart mob

Tenoch Cid Jurado, Alfredo; Universidad Autónoma Metropolitana - Xochimilco
Detalles Bibliográficos
2016
music, semiotics, visuality, performances, flash mobs
música, semiótica, visualidad, performances, flash mobs.
Español
Universidad ORT Uruguay
RAD
https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2588
http://hdl.handle.net/20.500.11968/2868
Acceso abierto
Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
_version_ 1807261349991940096
author Tenoch Cid Jurado, Alfredo; Universidad Autónoma Metropolitana - Xochimilco
author_facet Tenoch Cid Jurado, Alfredo; Universidad Autónoma Metropolitana - Xochimilco
author_role author
collection RAD
dc.contributor.en-US.fl_str_mv
dc.contributor.es-ES.fl_str_mv
dc.creator.none.fl_str_mv Tenoch Cid Jurado, Alfredo; Universidad Autónoma Metropolitana - Xochimilco
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-13
dc.description.en-US.fl_txt_mv From a series of instruments of visual semiotics and space, are the possibilities of interaction music, visualization and the show in the creation of meanings from significant forms of flash mob and its ideological variant, the smart mob. Thanks to some reflections of Eco (1976, 1979), Cano (2002), Tarasti (2006), Pavis (1994, 1996, 2011) y Tatit (2007) it is possible to observe the form of the construction of the meaning of spectacular demonstrations performed in restaurants, public squares, shopping malls, airports, railway stations, etc. with the capacity of to be semantizated from a massive performance.(Complete article in spanish language).
dc.description.es-ES.fl_txt_mv A partir de una serie de instrumentos de la semiótica visual y del espacio, se observan las posibilidades de interacción de la música, la visualidad y el espectáculo en la creación de significados a partir de las formas significantes del flash mob y su variante ideológica, el smart mob. Gracias a algunas reflexiones de Eco (1976, 1979), Cano (2002), Tarasti (2006), Pavis (1994, 1996, 2011) y Tatit (2007) es posible observar la forma de construcción del significado de manifestaciones espectaculares realizadas en restaurantes, plazas públicas, centros comerciales, aeropuertos, estaciones de trenes, etc. con la capacidad de semantizarlos a partir de un acto multitudinario.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2588
10.18861/ic.2015.10.10.2588
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.11968/2868
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad ORT Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2588/2567
dc.rights.license.none.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.es-ES.fl_str_mv InMediaciones de la Comunicación; Vol. 10 (2015): InMediaciones de la Comunicación; 91-105
dc.source.none.fl_str_mv 1688-8626
1510-5091
10.18861/ic.2015.10.10
reponame:RAD
instname:Universidad ORT Uruguay
instacron:Universidad ORT
dc.subject.en-US.fl_str_mv music, semiotics, visuality, performances, flash mobs

dc.subject.es-ES.fl_str_mv música, semiótica, visualidad, performances, flash mobs.

dc.title.none.fl_str_mv Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
Música, visualidad y espectáculo: del flash mob al smart mob
dc.type.en-US.fl_str_mv
dc.type.es-ES.fl_str_mv vol10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.pt-BR.fl_str_mv
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description From a series of instruments of visual semiotics and space, are the possibilities of interaction music, visualization and the show in the creation of meanings from significant forms of flash mob and its ideological variant, the smart mob. Thanks to some reflections of Eco (1976, 1979), Cano (2002), Tarasti (2006), Pavis (1994, 1996, 2011) y Tatit (2007) it is possible to observe the form of the construction of the meaning of spectacular demonstrations performed in restaurants, public squares, shopping malls, airports, railway stations, etc. with the capacity of to be semantizated from a massive performance.(Complete article in spanish language).
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id RAD_62cd4804ac969f4323d56648aa2fd2c6
identifier_str_mv 10.18861/ic.2015.10.10.2588
instacron_str Universidad ORT
institution Universidad ORT
instname_str Universidad ORT Uruguay
language spa
network_acronym_str RAD
network_name_str RAD
oai_identifier_str oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2868
publishDate 2016
reponame_str RAD
repository.mail.fl_str_mv rodriguez_v@ort.edu.uy
repository.name.fl_str_mv RAD - Universidad ORT Uruguay
repository_id_str 3927
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Tenoch Cid Jurado, Alfredo; Universidad Autónoma Metropolitana - Xochimilco2016-10-13From a series of instruments of visual semiotics and space, are the possibilities of interaction music, visualization and the show in the creation of meanings from significant forms of flash mob and its ideological variant, the smart mob. Thanks to some reflections of Eco (1976, 1979), Cano (2002), Tarasti (2006), Pavis (1994, 1996, 2011) y Tatit (2007) it is possible to observe the form of the construction of the meaning of spectacular demonstrations performed in restaurants, public squares, shopping malls, airports, railway stations, etc. with the capacity of to be semantizated from a massive performance.(Complete article in spanish language).A partir de una serie de instrumentos de la semiótica visual y del espacio, se observan las posibilidades de interacción de la música, la visualidad y el espectáculo en la creación de significados a partir de las formas significantes del flash mob y su variante ideológica, el smart mob. Gracias a algunas reflexiones de Eco (1976, 1979), Cano (2002), Tarasti (2006), Pavis (1994, 1996, 2011) y Tatit (2007) es posible observar la forma de construcción del significado de manifestaciones espectaculares realizadas en restaurantes, plazas públicas, centros comerciales, aeropuertos, estaciones de trenes, etc. con la capacidad de semantizarlos a partir de un acto multitudinario.application/pdfhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/258810.18861/ic.2015.10.10.2588http://hdl.handle.net/20.500.11968/2868spaUniversidad ORT Uruguayhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2588/2567info:eu-repo/semantics/openAccessCopyright (c) 2016 Inmediaciones de la Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0InMediaciones de la Comunicación; Vol. 10 (2015): InMediaciones de la Comunicación; 91-1051688-86261510-509110.18861/ic.2015.10.10reponame:RADinstname:Universidad ORT Uruguayinstacron:Universidad ORTmusic, semiotics, visuality, performances, flash mobsmúsica, semiótica, visualidad, performances, flash mobs.Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mobMúsica, visualidad y espectáculo: del flash mob al smart mobinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvol10info:eu-repo/semantics/publishedVersion20.500.11968/28682020-04-03 00:32:25.395oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2868https://rad.ort.edu.uyUniversidadhttps://www.ort.edu.uy/https://rad.ort.edu.uy/server/oai/requestrodriguez_v@ort.edu.uyUruguayopendoar:39272020-04-03T00:32:25RAD - Universidad ORT Uruguayfalse
spellingShingle Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
Tenoch Cid Jurado, Alfredo; Universidad Autónoma Metropolitana - Xochimilco
music, semiotics, visuality, performances, flash mobs
música, semiótica, visualidad, performances, flash mobs.
status_str publishedVersion
title Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
title_full Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
title_fullStr Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
title_full_unstemmed Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
title_short Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
title_sort Music, visuality and spectacle: from flash mob to smart mob
topic music, semiotics, visuality, performances, flash mobs
música, semiótica, visualidad, performances, flash mobs.
url https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2588
http://hdl.handle.net/20.500.11968/2868