Mediatization: reframing the analysis of media effects

Mediatización: reencuadrando el análisis de los efectos de los medios

Midiatização: reenquadrando o análise dos efeitos dos meios

Hjarvard, Stig; University of Copenhagen
Detalles Bibliográficos
2017
high modernity; institution; mediatization; media logics; metaphor; structural change.
alta modernidad; institución; mediatización; lógicas de los medios; metáfora; cambio estructural
Español
Universidad ORT Uruguay
RAD
https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2615
http://hdl.handle.net/20.500.11968/2869
Acceso abierto
Copyright (c) 2017 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
_version_ 1807261349985648640
author Hjarvard, Stig; University of Copenhagen
author_facet Hjarvard, Stig; University of Copenhagen
author_role author
collection RAD
dc.contributor.en-US.fl_str_mv
dc.contributor.es-ES.fl_str_mv
dc.contributor.pt-BR.fl_str_mv
dc.creator.none.fl_str_mv Hjarvard, Stig; University of Copenhagen
dc.date.none.fl_str_mv 2017-02-07
dc.description.en-US.fl_txt_mv Mediatization research shares media effects studies’ ambition of answering the difficult questions with regard to whether and how media matter and influence contemporary culture and society. The two approaches nevertheless differ fundamentally in that mediatization research seeks answers to these general questions by distinguishing between two concepts: mediation and mediatization. The media effects tradition generally considers the effects of the media to be a result of individuals being exposed to media content (i.e., effects are seen as an outcome of mediated communication). Mediatization research is concerned with long-term structural changes involving media, culture, and society (i.e., the influences of the media are understood in relation to how media are implicated in social and cultural changes and how these processes come to create new conditions for human communication and interaction). From the perspective of mediatization research, the most important effect of the media stems from their embeddedness in culture and society.(Complete article in spanish language).
dc.description.es-ES.fl_txt_mv La investigación sobre mediatización comparte la ambición de los estudios relativos a los efectos de los medios, de responder a las difíciles preguntas que refieren a sí y a cómo los medios importan e influencian en la cultura y la sociedad contemporánea. Los dos enfoques sin embargo difieren fundamentalmente en que la investigación sobre mediatización responde a estas preguntas generales mediante la distinción entre dos conceptos: mediación y mediatización. La tradición en cuanto a los efectos de los medios generalmente considera a estos efectos como el resultado de que los individuos estén expuestos al contenido de los medios (por ejemplo, los efectos son vistos como el resultado de la comunicación mediada). La investigación sobre mediatización se preocupa de los cambios estructurales de largo plazo que involucran a los medios, la cultura y la sociedad (por ejemplo, la influencia de los medios es entendida en relación a cómo los medios están implicados en los cambios sociales y culturales y a cómo estos procesos llegan a crear nuevas condiciones para la comunicación e interacción humanas). Desde la perspectiva de la investigación en mediatización, el efecto más importante de los medios deriva de su inserción en la cultura y la sociedad.
dc.description.pt-BR.fl_txt_mv (Artigo completo em espanhol).
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2615
10.18861/ic.2016.11.11.2615
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.11968/2869
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad ORT Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2615/2600
dc.rights.license.none.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.es-ES.fl_str_mv InMediaciones de la Comunicación; Vol. 11 (2016): InMediaciones de la Comunicación; 33-56
dc.source.none.fl_str_mv 1688-8626
1510-5091
10.18861/ic.2016.11.11
reponame:RAD
instname:Universidad ORT Uruguay
instacron:Universidad ORT
dc.subject.en-US.fl_str_mv high modernity; institution; mediatization; media logics; metaphor; structural change.

dc.subject.es-ES.fl_str_mv alta modernidad; institución; mediatización; lógicas de los medios; metáfora; cambio estructural

dc.subject.pt-BR.fl_str_mv

dc.title.none.fl_str_mv Mediatization: reframing the analysis of media effects
Mediatización: reencuadrando el análisis de los efectos de los medios
Midiatização: reenquadrando o análise dos efeitos dos meios
dc.type.en-US.fl_str_mv
dc.type.es-ES.fl_str_mv vol10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.pt-BR.fl_str_mv
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Mediatization research shares media effects studies’ ambition of answering the difficult questions with regard to whether and how media matter and influence contemporary culture and society. The two approaches nevertheless differ fundamentally in that mediatization research seeks answers to these general questions by distinguishing between two concepts: mediation and mediatization. The media effects tradition generally considers the effects of the media to be a result of individuals being exposed to media content (i.e., effects are seen as an outcome of mediated communication). Mediatization research is concerned with long-term structural changes involving media, culture, and society (i.e., the influences of the media are understood in relation to how media are implicated in social and cultural changes and how these processes come to create new conditions for human communication and interaction). From the perspective of mediatization research, the most important effect of the media stems from their embeddedness in culture and society.(Complete article in spanish language).
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id RAD_3892a88f7f14d057539d1aeae5420723
identifier_str_mv 10.18861/ic.2016.11.11.2615
instacron_str Universidad ORT
institution Universidad ORT
instname_str Universidad ORT Uruguay
language spa
network_acronym_str RAD
network_name_str RAD
oai_identifier_str oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2869
publishDate 2017
reponame_str RAD
repository.mail.fl_str_mv rodriguez_v@ort.edu.uy
repository.name.fl_str_mv RAD - Universidad ORT Uruguay
repository_id_str 3927
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Inmediaciones de la Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Hjarvard, Stig; University of Copenhagen2017-02-07Mediatization research shares media effects studies’ ambition of answering the difficult questions with regard to whether and how media matter and influence contemporary culture and society. The two approaches nevertheless differ fundamentally in that mediatization research seeks answers to these general questions by distinguishing between two concepts: mediation and mediatization. The media effects tradition generally considers the effects of the media to be a result of individuals being exposed to media content (i.e., effects are seen as an outcome of mediated communication). Mediatization research is concerned with long-term structural changes involving media, culture, and society (i.e., the influences of the media are understood in relation to how media are implicated in social and cultural changes and how these processes come to create new conditions for human communication and interaction). From the perspective of mediatization research, the most important effect of the media stems from their embeddedness in culture and society.(Complete article in spanish language).La investigación sobre mediatización comparte la ambición de los estudios relativos a los efectos de los medios, de responder a las difíciles preguntas que refieren a sí y a cómo los medios importan e influencian en la cultura y la sociedad contemporánea. Los dos enfoques sin embargo difieren fundamentalmente en que la investigación sobre mediatización responde a estas preguntas generales mediante la distinción entre dos conceptos: mediación y mediatización. La tradición en cuanto a los efectos de los medios generalmente considera a estos efectos como el resultado de que los individuos estén expuestos al contenido de los medios (por ejemplo, los efectos son vistos como el resultado de la comunicación mediada). La investigación sobre mediatización se preocupa de los cambios estructurales de largo plazo que involucran a los medios, la cultura y la sociedad (por ejemplo, la influencia de los medios es entendida en relación a cómo los medios están implicados en los cambios sociales y culturales y a cómo estos procesos llegan a crear nuevas condiciones para la comunicación e interacción humanas). Desde la perspectiva de la investigación en mediatización, el efecto más importante de los medios deriva de su inserción en la cultura y la sociedad.(Artigo completo em espanhol).application/pdfhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/261510.18861/ic.2016.11.11.2615http://hdl.handle.net/20.500.11968/2869spaUniversidad ORT Uruguayhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2615/2600info:eu-repo/semantics/openAccessCopyright (c) 2017 Inmediaciones de la Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0InMediaciones de la Comunicación; Vol. 11 (2016): InMediaciones de la Comunicación; 33-561688-86261510-509110.18861/ic.2016.11.11reponame:RADinstname:Universidad ORT Uruguayinstacron:Universidad ORThigh modernity; institution; mediatization; media logics; metaphor; structural change.alta modernidad; institución; mediatización; lógicas de los medios; metáfora; cambio estructuralMediatization: reframing the analysis of media effectsMediatización: reencuadrando el análisis de los efectos de los mediosMidiatização: reenquadrando o análise dos efeitos dos meiosinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvol10info:eu-repo/semantics/publishedVersion20.500.11968/28692020-04-03 00:32:25.542oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/2869https://rad.ort.edu.uyUniversidadhttps://www.ort.edu.uy/https://rad.ort.edu.uy/server/oai/requestrodriguez_v@ort.edu.uyUruguayopendoar:39272020-04-03T00:32:25RAD - Universidad ORT Uruguayfalse
spellingShingle Mediatization: reframing the analysis of media effects
Hjarvard, Stig; University of Copenhagen
high modernity; institution; mediatization; media logics; metaphor; structural change.
alta modernidad; institución; mediatización; lógicas de los medios; metáfora; cambio estructural
status_str publishedVersion
title Mediatization: reframing the analysis of media effects
title_full Mediatization: reframing the analysis of media effects
title_fullStr Mediatization: reframing the analysis of media effects
title_full_unstemmed Mediatization: reframing the analysis of media effects
title_short Mediatization: reframing the analysis of media effects
title_sort Mediatization: reframing the analysis of media effects
topic high modernity; institution; mediatization; media logics; metaphor; structural change.
alta modernidad; institución; mediatización; lógicas de los medios; metáfora; cambio estructural
url https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2615
http://hdl.handle.net/20.500.11968/2869