Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions

Mediatización de la política, entretenimiento y cultura pop. Dimensiones conceptuales y prácticas

Midiatização da política, entretenimento e cultura pop. Dimensões conceituais e práticas

Sá Martino, Luis Mauro
Detalles Bibliográficos
2019
Communication
politics
entertainment
mediatization
pop culture
Comunicación
mediatización
política
entretenimento
cultura pop
Comunicação
política
entretenimento
midiatização
cultura pop
Portugués
Universidad ORT Uruguay
RAD
https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2918
http://hdl.handle.net/20.500.11968/4118
Acceso abierto
Derechos de autor 2019 InMediaciones de la Comunicación
_version_ 1807261349953142784
author Sá Martino, Luis Mauro
author_facet Sá Martino, Luis Mauro
author_role author
collection RAD
dc.creator.none.fl_str_mv Sá Martino, Luis Mauro
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-27
dc.description.en-US.fl_txt_mv This text outlines three dimensions of the mediatization of politics, focusing on the relationship between entertainment and democracy. Grounded on bibliographical research, illustrated by some cases, the main aspects of this mediatization process may be seen as follows: (a) the approximation of democratic politics with the forms of entertainment; (b) the politicization of entertainment and pop culture, transformed into spaces for discussion of public; and (c) the boundaries of this intersection, both in terms of media and politics, which preserve their particular identities as relatively autonomous social fields.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El artículo describe tres dimensiones de la mediatización de la política, centrando la atención en la relación entre entretenimiento y democracia. En tal sentido, de la investigación bibliográfica realizada, ilustrada por casos particulares, se indican los siguientes aspectos delproceso: (a) la aproximación de la política, en sociedades democráticas, con formas de entretenimiento; (b) la politización del entretenimiento y la cultura pop, transformada en espacios para la discusión de temas públicos; y (c) los límites de esta intersección, tanto en términos de medios como de la política, los cuales preservan sus identidades particulares como campos sociales relativamente autónomos.
dc.description.pt-BR.fl_txt_mv Este texto delineia três dimensões da midiatização da política, focalizando as relações entre entretenimento e democracia. A partir de pesquisa bibliográfica, ilustrada por casos particulares, são indicados três aspectos desse processo: (a) a aproximação da política, nas sociedades democráticas, com formas do entretenimento; (b) apolitização do entretenimento e da cultura pop, transformados em espaços de discussão de temas públicos; e (c) os limites dessa intersecção, tanto em termos de mídia quanto da política, que preservam suas identidades particulares enquanto campos sociais relativamente autônomos.
dc.format.none.fl_str_mv text/html
application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2918
10.18861/ic.2019.14.2.2918
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.11968/4118
dc.language.iso.none.fl_str_mv por
spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad ORT Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2918/3052
https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2918/2993
dc.rights.license.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 InMediaciones de la Comunicación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.es-ES.fl_str_mv InMediaciones de la Comunicación; Vol. 14 Núm. 2 (2019): InMediaciones de la Comunicación; 145-164
dc.source.none.fl_str_mv 1688-8626
1510-5091
10.18861/ic.2019.14.2
reponame:RAD
instname:Universidad ORT Uruguay
instacron:Universidad ORT
dc.subject.en-US.fl_str_mv Communication
politics
entertainment
mediatization
pop culture
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Comunicación
mediatización
política
entretenimento
cultura pop
dc.subject.pt-BR.fl_str_mv Comunicação
política
entretenimento
midiatização
cultura pop
dc.title.none.fl_str_mv Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
Mediatización de la política, entretenimiento y cultura pop. Dimensiones conceptuales y prácticas
Midiatização da política, entretenimento e cultura pop. Dimensões conceituais e práticas
dc.type.es-ES.fl_str_mv vol10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description This text outlines three dimensions of the mediatization of politics, focusing on the relationship between entertainment and democracy. Grounded on bibliographical research, illustrated by some cases, the main aspects of this mediatization process may be seen as follows: (a) the approximation of democratic politics with the forms of entertainment; (b) the politicization of entertainment and pop culture, transformed into spaces for discussion of public; and (c) the boundaries of this intersection, both in terms of media and politics, which preserve their particular identities as relatively autonomous social fields.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id RAD_20ca1d59fec524eb07ad391ab67f9450
identifier_str_mv 10.18861/ic.2019.14.2.2918
instacron_str Universidad ORT
institution Universidad ORT
instname_str Universidad ORT Uruguay
language por
spa
network_acronym_str RAD
network_name_str RAD
oai_identifier_str oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/4118
publishDate 2019
reponame_str RAD
repository.mail.fl_str_mv rodriguez_v@ort.edu.uy
repository.name.fl_str_mv RAD - Universidad ORT Uruguay
repository_id_str 3927
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 InMediaciones de la Comunicación
spelling Sá Martino, Luis Mauro2019-12-27This text outlines three dimensions of the mediatization of politics, focusing on the relationship between entertainment and democracy. Grounded on bibliographical research, illustrated by some cases, the main aspects of this mediatization process may be seen as follows: (a) the approximation of democratic politics with the forms of entertainment; (b) the politicization of entertainment and pop culture, transformed into spaces for discussion of public; and (c) the boundaries of this intersection, both in terms of media and politics, which preserve their particular identities as relatively autonomous social fields.El artículo describe tres dimensiones de la mediatización de la política, centrando la atención en la relación entre entretenimiento y democracia. En tal sentido, de la investigación bibliográfica realizada, ilustrada por casos particulares, se indican los siguientes aspectos delproceso: (a) la aproximación de la política, en sociedades democráticas, con formas de entretenimiento; (b) la politización del entretenimiento y la cultura pop, transformada en espacios para la discusión de temas públicos; y (c) los límites de esta intersección, tanto en términos de medios como de la política, los cuales preservan sus identidades particulares como campos sociales relativamente autónomos.Este texto delineia três dimensões da midiatização da política, focalizando as relações entre entretenimento e democracia. A partir de pesquisa bibliográfica, ilustrada por casos particulares, são indicados três aspectos desse processo: (a) a aproximação da política, nas sociedades democráticas, com formas do entretenimento; (b) apolitização do entretenimento e da cultura pop, transformados em espaços de discussão de temas públicos; e (c) os limites dessa intersecção, tanto em termos de mídia quanto da política, que preservam suas identidades particulares enquanto campos sociais relativamente autônomos.text/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/291810.18861/ic.2019.14.2.2918http://hdl.handle.net/20.500.11968/4118porspaUniversidad ORT Uruguayhttps://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2918/3052https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2918/2993info:eu-repo/semantics/openAccessDerechos de autor 2019 InMediaciones de la ComunicaciónInMediaciones de la Comunicación; Vol. 14 Núm. 2 (2019): InMediaciones de la Comunicación; 145-1641688-86261510-509110.18861/ic.2019.14.2reponame:RADinstname:Universidad ORT Uruguayinstacron:Universidad ORTCommunicationpoliticsentertainmentmediatizationpop cultureComunicaciónmediatizaciónpolíticaentretenimentocultura popComunicaçãopolíticaentretenimentomidiatizaçãocultura popMediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensionsMediatización de la política, entretenimiento y cultura pop. Dimensiones conceptuales y prácticasMidiatização da política, entretenimento e cultura pop. Dimensões conceituais e práticasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvol10info:eu-repo/semantics/publishedVersion20.500.11968/41182020-07-15 12:40:10.595oai:rad.ort.edu.uy:20.500.11968/4118https://rad.ort.edu.uyUniversidadhttps://www.ort.edu.uy/https://rad.ort.edu.uy/server/oai/requestrodriguez_v@ort.edu.uyUruguayopendoar:39272020-07-15T12:40:10RAD - Universidad ORT Uruguayfalse
spellingShingle Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
Sá Martino, Luis Mauro
Communication
politics
entertainment
mediatization
pop culture
Comunicación
mediatización
política
entretenimento
cultura pop
Comunicação
política
entretenimento
midiatização
cultura pop
status_str publishedVersion
title Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
title_full Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
title_fullStr Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
title_full_unstemmed Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
title_short Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
title_sort Mediatization of politics, entertainment and pop culture. Conceptual and practical dimensions
topic Communication
politics
entertainment
mediatization
pop culture
Comunicación
mediatización
política
entretenimento
cultura pop
Comunicação
política
entretenimento
midiatização
cultura pop
url https://revistas.ort.edu.uy/inmediaciones-de-la-comunicacion/article/view/2918
http://hdl.handle.net/20.500.11968/4118