POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
DE POLÍTICAS Y SUBJETIVIDADES. NUEVAS ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EN DISPOSITIVOS DE INCLUSIÓN SOCIO-EDUCATIVA Y LABORAL PARA JÓVENES EN ARGENTINA (2008-2016)
2016 | |
políticas sociales estrategias institucionales inclusión social subjetividades social politics institutional strategies social inclusion subjectivities |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295
https://hdl.handle.net/10895/3908 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178715893596160 |
---|---|
author | Sabrina, Ferraris |
author2 | Eugenia, Roberti Burgos, Alejandro Pozzer, José Antonio |
author2_role | author author author |
author_facet | Sabrina, Ferraris Eugenia, Roberti Burgos, Alejandro Pozzer, José Antonio |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Sabrina, Ferraris Eugenia, Roberti Burgos, Alejandro Pozzer, José Antonio |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:49Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:49Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2016-12-02 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | The paper aims to contribute to studies that complicate the analysis of transitions between education and work. Thus, are analyzed devices including socio-educational and job seeking to intervene in the subjectivity of people who participate in them, after improving opportunities for socio-labor inclusion. Two cases are presented, with particular features: The Youth Program for More and Better Jobs and a Vocational Training Center, both based in two municipalities of Argentina. The cases are approached from a double perspective: institutional through the regulations governing them and the voices of their managers, and the speech of participants subjects themselves. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | El trabajo se propone aportar a los estudios que complejizan el análisis de las transiciones entre educación y trabajo. Así, se analizan dispositivos de inclusión socio-educativa y laboral que pretenden intervenir en la subjetividad de las personas que participan de ellos, en pos de mejorar sus oportunidades de inclusión socio-laboral. Se presentan dos casos con particularidades propias: el Programa Jóvenes con Más y Mejor Trabajo y un Centro de Formación Profesional, ambos radicados en dos municipios del conurbano bonaerense de la Argentina. Los casos se abordan desde una doble mirada: la institucional, a través de la normativa que los regula y las voces de sus gestores, y el discurso de los propios sujetos participantes. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295 10.22235/pe.v9i2.1295 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3908 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295/1310 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2016 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 9 No. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 9 Núm. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v9i2 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 9 N.º 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | social politics institutional strategies social inclusion subjectivities |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | políticas sociales estrategias institucionales inclusión social subjetividades |
dc.title.none.fl_str_mv | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) DE POLÍTICAS Y SUBJETIVIDADES. NUEVAS ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EN DISPOSITIVOS DE INCLUSIÓN SOCIO-EDUCATIVA Y LABORAL PARA JÓVENES EN ARGENTINA (2008-2016) |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | The paper aims to contribute to studies that complicate the analysis of transitions between education and work. Thus, are analyzed devices including socio-educational and job seeking to intervene in the subjectivity of people who participate in them, after improving opportunities for socio-labor inclusion. Two cases are presented, with particular features: The Youth Program for More and Better Jobs and a Vocational Training Center, both based in two municipalities of Argentina. The cases are approached from a double perspective: institutional through the regulations governing them and the voices of their managers, and the speech of participants subjects themselves. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_feb71fb0563989048966a7d69cefd8d5 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v9i2.1295 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3908 |
publishDate | 2016 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2016 Páginas de Educación |
spelling | Sabrina, FerrarisEugenia, RobertiBurgos, AlejandroPozzer, José Antonio2016-12-022023-09-13T12:56:49Z2023-09-13T12:56:49Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/129510.22235/pe.v9i2.1295https://hdl.handle.net/10895/3908The paper aims to contribute to studies that complicate the analysis of transitions between education and work. Thus, are analyzed devices including socio-educational and job seeking to intervene in the subjectivity of people who participate in them, after improving opportunities for socio-labor inclusion. Two cases are presented, with particular features: The Youth Program for More and Better Jobs and a Vocational Training Center, both based in two municipalities of Argentina. The cases are approached from a double perspective: institutional through the regulations governing them and the voices of their managers, and the speech of participants subjects themselves.El trabajo se propone aportar a los estudios que complejizan el análisis de las transiciones entre educación y trabajo. Así, se analizan dispositivos de inclusión socio-educativa y laboral que pretenden intervenir en la subjetividad de las personas que participan de ellos, en pos de mejorar sus oportunidades de inclusión socio-laboral. Se presentan dos casos con particularidades propias: el Programa Jóvenes con Más y Mejor Trabajo y un Centro de Formación Profesional, ambos radicados en dos municipios del conurbano bonaerense de la Argentina. Los casos se abordan desde una doble mirada: la institucional, a través de la normativa que los regula y las voces de sus gestores, y el discurso de los propios sujetos participantes.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295/1310Derechos de autor 2016 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 9 No. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117Páginas de Educación; Vol. 9 Núm. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117Páginas de Educación ; Vol. 9 N.º 2 (2016): Páginas de Educación; 85-1171688-74681688-528710.22235/pe.v9i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaypolíticas socialesestrategias institucionalesinclusión socialsubjetividadessocial politicsinstitutional strategiessocial inclusionsubjectivitiesPOLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)DE POLÍTICAS Y SUBJETIVIDADES. NUEVAS ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EN DISPOSITIVOS DE INCLUSIÓN SOCIO-EDUCATIVA Y LABORAL PARA JÓVENES EN ARGENTINA (2008-2016)info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39082023-09-13 09:56:49.636oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3908Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:49LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) Sabrina, Ferraris políticas sociales estrategias institucionales inclusión social subjetividades social politics institutional strategies social inclusion subjectivities |
status_str | publishedVersion |
title | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) |
title_full | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) |
title_fullStr | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) |
title_full_unstemmed | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) |
title_short | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) |
title_sort | POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016) |
topic | políticas sociales estrategias institucionales inclusión social subjetividades social politics institutional strategies social inclusion subjectivities |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295 https://hdl.handle.net/10895/3908 |