POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)

DE POLÍTICAS Y SUBJETIVIDADES. NUEVAS ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EN DISPOSITIVOS DE INCLUSIÓN SOCIO-EDUCATIVA Y LABORAL PARA JÓVENES EN ARGENTINA (2008-2016)

Sabrina, Ferraris - Eugenia, Roberti - Burgos, Alejandro - Pozzer, José Antonio
Detalles Bibliográficos
2016
políticas sociales
estrategias institucionales
inclusión social
subjetividades
social politics
institutional strategies
social inclusion
subjectivities
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295
https://hdl.handle.net/10895/3908
Acceso abierto
_version_ 1815178715893596160
author Sabrina, Ferraris
author2 Eugenia, Roberti
Burgos, Alejandro
Pozzer, José Antonio
author2_role author
author
author
author_facet Sabrina, Ferraris
Eugenia, Roberti
Burgos, Alejandro
Pozzer, José Antonio
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Sabrina, Ferraris
Eugenia, Roberti
Burgos, Alejandro
Pozzer, José Antonio
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:49Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:49Z
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-02
dc.description.en-US.fl_txt_mv The paper aims to contribute to studies that complicate the analysis of transitions between education and work. Thus, are analyzed devices including socio-educational and job seeking to intervene in the subjectivity of people who participate in them, after improving opportunities for socio-labor inclusion. Two cases are presented, with particular features: The Youth Program for More and Better Jobs and a Vocational Training Center, both based in two municipalities of Argentina. The cases are approached from a double perspective: institutional through the regulations governing them and the voices of their managers, and the speech of participants subjects themselves.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El trabajo se propone aportar a los estudios que complejizan el análisis de las transiciones entre educación y trabajo. Así, se analizan dispositivos de inclusión socio-educativa y laboral que pretenden intervenir en la subjetividad de las personas que participan de ellos, en pos de mejorar sus oportunidades de inclusión socio-laboral. Se presentan dos casos con particularidades propias: el Programa Jóvenes con Más y Mejor Trabajo y un Centro de Formación Profesional, ambos radicados en dos municipios del conurbano bonaerense de la Argentina. Los casos se abordan desde una doble mirada: la institucional, a través de la normativa que los regula y las voces de sus gestores, y el discurso de los propios sujetos participantes.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295
10.22235/pe.v9i2.1295
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3908
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295/1310
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 9 No. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 9 Núm. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v9i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 9 N.º 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117
dc.subject.en-US.fl_str_mv social politics
institutional strategies
social inclusion
subjectivities
dc.subject.es-ES.fl_str_mv políticas sociales
estrategias institucionales
inclusión social
subjetividades
dc.title.none.fl_str_mv POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
DE POLÍTICAS Y SUBJETIVIDADES. NUEVAS ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EN DISPOSITIVOS DE INCLUSIÓN SOCIO-EDUCATIVA Y LABORAL PARA JÓVENES EN ARGENTINA (2008-2016)
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The paper aims to contribute to studies that complicate the analysis of transitions between education and work. Thus, are analyzed devices including socio-educational and job seeking to intervene in the subjectivity of people who participate in them, after improving opportunities for socio-labor inclusion. Two cases are presented, with particular features: The Youth Program for More and Better Jobs and a Vocational Training Center, both based in two municipalities of Argentina. The cases are approached from a double perspective: institutional through the regulations governing them and the voices of their managers, and the speech of participants subjects themselves.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_feb71fb0563989048966a7d69cefd8d5
identifier_str_mv 10.22235/pe.v9i2.1295
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3908
publishDate 2016
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Páginas de Educación
spelling Sabrina, FerrarisEugenia, RobertiBurgos, AlejandroPozzer, José Antonio2016-12-022023-09-13T12:56:49Z2023-09-13T12:56:49Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/129510.22235/pe.v9i2.1295https://hdl.handle.net/10895/3908The paper aims to contribute to studies that complicate the analysis of transitions between education and work. Thus, are analyzed devices including socio-educational and job seeking to intervene in the subjectivity of people who participate in them, after improving opportunities for socio-labor inclusion. Two cases are presented, with particular features: The Youth Program for More and Better Jobs and a Vocational Training Center, both based in two municipalities of Argentina. The cases are approached from a double perspective: institutional through the regulations governing them and the voices of their managers, and the speech of participants subjects themselves.El trabajo se propone aportar a los estudios que complejizan el análisis de las transiciones entre educación y trabajo. Así, se analizan dispositivos de inclusión socio-educativa y laboral que pretenden intervenir en la subjetividad de las personas que participan de ellos, en pos de mejorar sus oportunidades de inclusión socio-laboral. Se presentan dos casos con particularidades propias: el Programa Jóvenes con Más y Mejor Trabajo y un Centro de Formación Profesional, ambos radicados en dos municipios del conurbano bonaerense de la Argentina. Los casos se abordan desde una doble mirada: la institucional, a través de la normativa que los regula y las voces de sus gestores, y el discurso de los propios sujetos participantes.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295/1310Derechos de autor 2016 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 9 No. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117Páginas de Educación; Vol. 9 Núm. 2 (2016): Páginas de Educación; 85-117Páginas de Educación ; Vol. 9 N.º 2 (2016): Páginas de Educación; 85-1171688-74681688-528710.22235/pe.v9i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaypolíticas socialesestrategias institucionalesinclusión socialsubjetividadessocial politicsinstitutional strategiessocial inclusionsubjectivitiesPOLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)DE POLÍTICAS Y SUBJETIVIDADES. NUEVAS ESTRATEGIAS DE INTERVENCIÓN EN DISPOSITIVOS DE INCLUSIÓN SOCIO-EDUCATIVA Y LABORAL PARA JÓVENES EN ARGENTINA (2008-2016)info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39082023-09-13 09:56:49.636oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3908Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:49LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
Sabrina, Ferraris
políticas sociales
estrategias institucionales
inclusión social
subjetividades
social politics
institutional strategies
social inclusion
subjectivities
status_str publishedVersion
title POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
title_full POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
title_fullStr POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
title_full_unstemmed POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
title_short POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
title_sort POLICIES AND SUBJECTIVITIES. NEW STRATEGIES OF INTERVENTION IN DEVICES INCLUDING SOCIO-EDUCATIONAL AND LABOR FOR YOUTH IN ARGENTINA (2008-2016)
topic políticas sociales
estrategias institucionales
inclusión social
subjetividades
social politics
institutional strategies
social inclusion
subjectivities
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1295
https://hdl.handle.net/10895/3908