The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review

Los libros electrónicos y el rendimiento de los alumnos en matemáticas: una revisión sistemática cualitativa

Os livros electrónicos e o desempenho dos alunos em matemática: uma revisão sistemática qualitativa

Alshehri, Sami M.
Detalles Bibliográficos
2024
libros electrónicos
matemáticas
aprendizaje
rendimiento de los alumnos
e-Book
mathematics
learning
student performance
Inglés
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/3479
Acceso abierto
_version_ 1815178716302540800
author Alshehri, Sami M.
author_facet Alshehri, Sami M.
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Alshehri, Sami M.
dc.date.none.fl_str_mv 2024-08-29
dc.description.en-US.fl_txt_mv This research explores the impact of digital books on student’s performance in mathematics. The theoretical arguments of this research are based on the self-regulated learning theory. To employ the complete research strategy, 65 papers were retrieved in the first round of research, including 30 from ERIC, 20 from Science Direct, and 15 from EBSCO. Following that, only 40 papers produced findings from the major section screening. The article’s systematic literature review and thematic analysis of the published material resulted in a sample size of 23 articles for this study. A qualitative thematic analysis Software, NVivo 12, was used to evaluate qualitative data. The findings indicated that motivation, technological advancement, information technology, learning objectives, sources for digital application, challenges of technology, traditional learning style and visual information have a significant collision with students’ mathematical learning.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Esta investigación explora el impacto de los libros electrónicos en el rendimiento de los alumnos en matemáticas. Los argumentos teóricos de esta investigación se basan en la teoría del aprendizaje autorregulado. Para emplear la estrategia de investigación completa, se recuperaron 65 artículos en la primera ronda de investigación, incluidos 30 de ERIC, 20 de Science Direct y 15 de EBSCO. A continuación, solo 40 artículos arrojaron resultados en la criba de la sección principal. La revisión sistemática de la literatura y el análisis temático del material publicado dieron como resultado una muestra de 23 artículos para este estudio. Para evaluar los datos cualitativos se utilizó un programa informático de análisis temático cualitativo, NVivo 12. Los resultados indicaron que la motivación, el avance tecnológico, la tecnología de la información, los objetivos de aprendizaje, las fuentes de aplicación digital, los retos de la tecnología, el estilo de aprendizaje tradicional y la información visual tienen una colisión significativa con el aprendizaje matemático de los estudiantes.
dc.description.pt-PT.fl_txt_mv Esta investigação explora o impacto dos livros digitais no desempenho dos alunos em matemática. Os argumentos teóricos desta investigação baseiam-se na teoria da aprendizagem autorregulada. Para aplicar a estratégia completa de pesquisa, foram recuperados 65 artigos na primeira rodada de pesquisa, incluindo 30 do ERIC, 20 do Science Direct e 15 do EBSCO. Em seguida, apenas 40 artigos produziram resultados a partir da triagem da seção principal. A revisão sistemática da literatura e a análise temática do material publicado resultaram em uma amostra de 23 artigos para este estudo. Foi utilizado um software de análise temática qualitativa, o NVivo 12, para avaliar os dados qualitativos. Os resultados indicaram que a motivação, o avanço tecnológico, a tecnologia da informação, os objetivos de aprendizagem, as fontes de aplicação digital, os desafios da tecnologia, o estilo de aprendizagem tradicional e a informação visual têm um impacto significativa na aprendizagem matemática dos alunos.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/3479
10.22235/pe.v17i2.3479
dc.language.iso.none.fl_str_mv eng
spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/3479/3452
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/3479/3460
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2024 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 17 No. 2 (2024): Páginas de Educación; e3479
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 17 Núm. 2 (2024): Páginas de Educación; e3479
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v17i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 17 N.º 2 (2024): Páginas de Educación; e3479
dc.subject.en-US.fl_str_mv e-Book
mathematics
learning
student performance
dc.subject.es-ES.fl_str_mv libros electrónicos
matemáticas
aprendizaje
rendimiento de los alumnos
dc.title.none.fl_str_mv The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
Los libros electrónicos y el rendimiento de los alumnos en matemáticas: una revisión sistemática cualitativa
Os livros electrónicos e o desempenho dos alunos em matemática: uma revisão sistemática qualitativa
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description This research explores the impact of digital books on student’s performance in mathematics. The theoretical arguments of this research are based on the self-regulated learning theory. To employ the complete research strategy, 65 papers were retrieved in the first round of research, including 30 from ERIC, 20 from Science Direct, and 15 from EBSCO. Following that, only 40 papers produced findings from the major section screening. The article’s systematic literature review and thematic analysis of the published material resulted in a sample size of 23 articles for this study. A qualitative thematic analysis Software, NVivo 12, was used to evaluate qualitative data. The findings indicated that motivation, technological advancement, information technology, learning objectives, sources for digital application, challenges of technology, traditional learning style and visual information have a significant collision with students’ mathematical learning.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_e782bb2d1a46fce1783fe810951525c0
identifier_str_mv 10.22235/pe.v17i2.3479
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language eng
spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/4666
publishDate 2024
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2024 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Alshehri, Sami M.2024-08-29https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/347910.22235/pe.v17i2.3479This research explores the impact of digital books on student’s performance in mathematics. The theoretical arguments of this research are based on the self-regulated learning theory. To employ the complete research strategy, 65 papers were retrieved in the first round of research, including 30 from ERIC, 20 from Science Direct, and 15 from EBSCO. Following that, only 40 papers produced findings from the major section screening. The article’s systematic literature review and thematic analysis of the published material resulted in a sample size of 23 articles for this study. A qualitative thematic analysis Software, NVivo 12, was used to evaluate qualitative data. The findings indicated that motivation, technological advancement, information technology, learning objectives, sources for digital application, challenges of technology, traditional learning style and visual information have a significant collision with students’ mathematical learning.Esta investigación explora el impacto de los libros electrónicos en el rendimiento de los alumnos en matemáticas. Los argumentos teóricos de esta investigación se basan en la teoría del aprendizaje autorregulado. Para emplear la estrategia de investigación completa, se recuperaron 65 artículos en la primera ronda de investigación, incluidos 30 de ERIC, 20 de Science Direct y 15 de EBSCO. A continuación, solo 40 artículos arrojaron resultados en la criba de la sección principal. La revisión sistemática de la literatura y el análisis temático del material publicado dieron como resultado una muestra de 23 artículos para este estudio. Para evaluar los datos cualitativos se utilizó un programa informático de análisis temático cualitativo, NVivo 12. Los resultados indicaron que la motivación, el avance tecnológico, la tecnología de la información, los objetivos de aprendizaje, las fuentes de aplicación digital, los retos de la tecnología, el estilo de aprendizaje tradicional y la información visual tienen una colisión significativa con el aprendizaje matemático de los estudiantes.Esta investigação explora o impacto dos livros digitais no desempenho dos alunos em matemática. Os argumentos teóricos desta investigação baseiam-se na teoria da aprendizagem autorregulada. Para aplicar a estratégia completa de pesquisa, foram recuperados 65 artigos na primeira rodada de pesquisa, incluindo 30 do ERIC, 20 do Science Direct e 15 do EBSCO. Em seguida, apenas 40 artigos produziram resultados a partir da triagem da seção principal. A revisão sistemática da literatura e a análise temática do material publicado resultaram em uma amostra de 23 artigos para este estudo. Foi utilizado um software de análise temática qualitativa, o NVivo 12, para avaliar os dados qualitativos. Os resultados indicaram que a motivação, o avanço tecnológico, a tecnologia da informação, os objetivos de aprendizagem, as fontes de aplicação digital, os desafios da tecnologia, o estilo de aprendizagem tradicional e a informação visual têm um impacto significativa na aprendizagem matemática dos alunos.application/pdftext/htmlengspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/3479/3452https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/3479/3460Derechos de autor 2024 Páginas de Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 17 No. 2 (2024): Páginas de Educación; e3479Páginas de Educación; Vol. 17 Núm. 2 (2024): Páginas de Educación; e3479Páginas de Educación ; Vol. 17 N.º 2 (2024): Páginas de Educación; e34791688-74681688-528710.22235/pe.v17i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaylibros electrónicosmatemáticasaprendizajerendimiento de los alumnose-Bookmathematicslearningstudent performanceThe E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic ReviewLos libros electrónicos y el rendimiento de los alumnos en matemáticas: una revisión sistemática cualitativaOs livros electrónicos e o desempenho dos alunos em matemática: uma revisão sistemática qualitativainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/46662024-09-08 20:09:35.543oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/4666Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422024-09-08T23:09:35LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
Alshehri, Sami M.
libros electrónicos
matemáticas
aprendizaje
rendimiento de los alumnos
e-Book
mathematics
learning
student performance
status_str publishedVersion
title The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
title_full The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
title_fullStr The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
title_full_unstemmed The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
title_short The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
title_sort The E-books and Students’ Mathematics Performance: A Qualitative Systematic Review
topic libros electrónicos
matemáticas
aprendizaje
rendimiento de los alumnos
e-Book
mathematics
learning
student performance
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/3479