Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel
Cine para los oídos. Un análisis del diseño de sonido de la película Babel
2018 | |
sound design sound entities audiovisión cinema Babel González Iñárritu diseño de sonido entes sonoros audiovisión cine Babel González Iñárritu |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/1694
https://hdl.handle.net/10895/3508 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178701740965888 |
---|---|
author | Pardo Siabato, Camilo |
author_facet | Pardo Siabato, Camilo |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Pardo Siabato, Camilo |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-12T19:14:50Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-12T19:14:50Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2018-10-24 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | This article seeks to unravel the procedures and strategies in the sound design of the film Babel (2006), and its dialogue with the other cinematographic components, to explore how they contribute in a propositive and expressive way when sound is used in a narrative discourse. To this end, an immersion in the sound proposal of the film is carried out using the methodology proposed by Michel Chion in his book Audiovisión. This type of analysis highlights the potential of sound as a creator of storytelling and discourse in audiovisual products, and enables a richer perception of contexts than those approaches that restrict study to a single glance. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Este artículo busca desentramar los procedimientos y estrategias presentes en el diseño de sonido de la película Babel (2006), y su diálogo con los demás componentes cinematográficos, para explorar cómo aportan en la forma propositiva y expresiva cuando el sonido es utilizado en un discurso narrativo. Para ello, se realiza una inmersión en la propuesta sonora de la película mediante la metodología propuesta por Michel Chion en su libro Audiovisión. Este tipo de análisis pone de manifiesto el potencial del sonido como constructor de relato y discurso en los productos audiovisuales, y habilita una percepción más rica de los contextos que aquellos acercamientos que restringen el estudio a una sola mirada. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/1694 10.22235/d.v0i29.1694 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3508 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/1694/1646 |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Dixit; No. 29 (2018): Dixit; 04-19 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Dixit; Núm. 29 (2018): Dixit; 04-19 |
dc.source.none.fl_str_mv | 0797-3691 1688-3497 10.22235/d.v0i29 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Dixit; N.º 29 (2018): Dixit; 04-19 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | sound design sound entities audiovisión cinema Babel González Iñárritu |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | diseño de sonido entes sonoros audiovisión cine Babel González Iñárritu |
dc.title.none.fl_str_mv | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel Cine para los oídos. Un análisis del diseño de sonido de la película Babel |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | This article seeks to unravel the procedures and strategies in the sound design of the film Babel (2006), and its dialogue with the other cinematographic components, to explore how they contribute in a propositive and expressive way when sound is used in a narrative discourse. To this end, an immersion in the sound proposal of the film is carried out using the methodology proposed by Michel Chion in his book Audiovisión. This type of analysis highlights the potential of sound as a creator of storytelling and discourse in audiovisual products, and enables a richer perception of contexts than those approaches that restrict study to a single glance. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_dfe60e9e6422845dbb367e8c464dd29d |
identifier_str_mv | 10.22235/d.v0i29.1694 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3508 |
publishDate | 2018 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
spelling | Pardo Siabato, Camilo2018-10-242023-09-12T19:14:50Z2023-09-12T19:14:50Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/169410.22235/d.v0i29.1694https://hdl.handle.net/10895/3508This article seeks to unravel the procedures and strategies in the sound design of the film Babel (2006), and its dialogue with the other cinematographic components, to explore how they contribute in a propositive and expressive way when sound is used in a narrative discourse. To this end, an immersion in the sound proposal of the film is carried out using the methodology proposed by Michel Chion in his book Audiovisión. This type of analysis highlights the potential of sound as a creator of storytelling and discourse in audiovisual products, and enables a richer perception of contexts than those approaches that restrict study to a single glance.Este artículo busca desentramar los procedimientos y estrategias presentes en el diseño de sonido de la película Babel (2006), y su diálogo con los demás componentes cinematográficos, para explorar cómo aportan en la forma propositiva y expresiva cuando el sonido es utilizado en un discurso narrativo. Para ello, se realiza una inmersión en la propuesta sonora de la película mediante la metodología propuesta por Michel Chion en su libro Audiovisión. Este tipo de análisis pone de manifiesto el potencial del sonido como constructor de relato y discurso en los productos audiovisuales, y habilita una percepción más rica de los contextos que aquellos acercamientos que restringen el estudio a una sola mirada.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/1694/1646Dixit; No. 29 (2018): Dixit; 04-19Dixit; Núm. 29 (2018): Dixit; 04-19Dixit; N.º 29 (2018): Dixit; 04-190797-36911688-349710.22235/d.v0i29reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaysound designsound entitiesaudiovisióncinemaBabelGonzález Iñárritudiseño de sonidoentes sonorosaudiovisióncineBabelGonzález IñárrituCinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film BabelCine para los oídos. Un análisis del diseño de sonido de la película Babelinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccess10895/35082023-09-12 16:14:50.266oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3508Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-12T19:14:50LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel Pardo Siabato, Camilo sound design sound entities audiovisión cinema Babel González Iñárritu diseño de sonido entes sonoros audiovisión cine Babel González Iñárritu |
status_str | publishedVersion |
title | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel |
title_full | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel |
title_fullStr | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel |
title_full_unstemmed | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel |
title_short | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel |
title_sort | Cinema for the Ears. Analysis of the Sound Design of the Film Babel |
topic | sound design sound entities audiovisión cinema Babel González Iñárritu diseño de sonido entes sonoros audiovisión cine Babel González Iñárritu |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/1694 https://hdl.handle.net/10895/3508 |