What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans

¿Qué tipos de datos recolectan los directores? Consecuencias para la elaboración de planes de mjejora

Quiroga, Marta - Aravena, Felipe
Detalles Bibliográficos
2018
Educational Leadership
Decision-making
Data
Liderazgo escolar
Toma de decisiones
Datos
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1639
https://hdl.handle.net/10895/3946
Acceso abierto
_version_ 1815178712668176384
author Quiroga, Marta
author2 Aravena, Felipe
author2_role author
author_facet Quiroga, Marta
Aravena, Felipe
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Quiroga, Marta
Aravena, Felipe
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:08Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:08Z
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-19
dc.description.en-US.fl_txt_mv The purpose of this research is to analyze the collection of data by principals and how this information influences the design of educational improvement plans. Through a quantitative exploratory-descriptive study, a self-assessment survey of data collection was translated and validated and applied to a group of 24 principals. The results show that principals preferentially collect data on student behaviour, school-family relations and teachers' teaching practices. It is concluded that the principals have limited data on the pedagogical nucleus, which prevents the improvement plans from achieving changes or improvements in the classroom.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El propósito de esta investigación es analizar la recolección de datos que realizan los directivos docentes y cómo influye esta información en el diseño de planes de mejoramiento educativo. Mediante un estudio cuantitativo de carácter exploratorio-descriptivo, se tradujo y validó una encuesta de autoevaluación de recolección de datos que se aplicó a un grupo de 24 directivos. Los resultados muestran que los directores recolectan preferentemente datos sobre el comportamiento de los alumnos, sobre la relación escuela-familia y sobre las prácticas de enseñanza de los profesores. Se concluye que los directores cuentan con pocos datos del núcleo pedagógico, lo que impide que los planes de mejoramiento logren cambios o mejoras en el aula.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1639
10.22235/pe.v11i2.1639
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3946
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1639/1616
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 24-39
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 24-39
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v11i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 24-39
dc.subject.en-US.fl_str_mv Educational Leadership
Decision-making
Data
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Liderazgo escolar
Toma de decisiones
Datos
dc.title.none.fl_str_mv What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
¿Qué tipos de datos recolectan los directores? Consecuencias para la elaboración de planes de mjejora
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The purpose of this research is to analyze the collection of data by principals and how this information influences the design of educational improvement plans. Through a quantitative exploratory-descriptive study, a self-assessment survey of data collection was translated and validated and applied to a group of 24 principals. The results show that principals preferentially collect data on student behaviour, school-family relations and teachers' teaching practices. It is concluded that the principals have limited data on the pedagogical nucleus, which prevents the improvement plans from achieving changes or improvements in the classroom.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_d074c6938e41330ad1f7368b497b2816
identifier_str_mv 10.22235/pe.v11i2.1639
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3946
publishDate 2018
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Páginas de Educación
spelling Quiroga, MartaAravena, Felipe2018-07-192023-09-13T12:57:08Z2023-09-13T12:57:08Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/163910.22235/pe.v11i2.1639https://hdl.handle.net/10895/3946The purpose of this research is to analyze the collection of data by principals and how this information influences the design of educational improvement plans. Through a quantitative exploratory-descriptive study, a self-assessment survey of data collection was translated and validated and applied to a group of 24 principals. The results show that principals preferentially collect data on student behaviour, school-family relations and teachers' teaching practices. It is concluded that the principals have limited data on the pedagogical nucleus, which prevents the improvement plans from achieving changes or improvements in the classroom.El propósito de esta investigación es analizar la recolección de datos que realizan los directivos docentes y cómo influye esta información en el diseño de planes de mejoramiento educativo. Mediante un estudio cuantitativo de carácter exploratorio-descriptivo, se tradujo y validó una encuesta de autoevaluación de recolección de datos que se aplicó a un grupo de 24 directivos. Los resultados muestran que los directores recolectan preferentemente datos sobre el comportamiento de los alumnos, sobre la relación escuela-familia y sobre las prácticas de enseñanza de los profesores. Se concluye que los directores cuentan con pocos datos del núcleo pedagógico, lo que impide que los planes de mejoramiento logren cambios o mejoras en el aula.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1639/1616Derechos de autor 2018 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 24-39Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 24-39Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 24-391688-74681688-528710.22235/pe.v11i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguayEducational LeadershipDecision-makingDataLiderazgo escolarToma de decisionesDatosWhat type of data collect school principals? Consequences for educational development plans¿Qué tipos de datos recolectan los directores? Consecuencias para la elaboración de planes de mjejorainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39462023-09-13 09:57:08.465oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3946Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:08LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
Quiroga, Marta
Educational Leadership
Decision-making
Data
Liderazgo escolar
Toma de decisiones
Datos
status_str publishedVersion
title What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
title_full What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
title_fullStr What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
title_full_unstemmed What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
title_short What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
title_sort What type of data collect school principals? Consequences for educational development plans
topic Educational Leadership
Decision-making
Data
Liderazgo escolar
Toma de decisiones
Datos
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1639
https://hdl.handle.net/10895/3946