The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.

El impacto de la implementación del sistema de calidad educativa PCI a través de la perspectiva del profesorado.

Sarasola, Marcos - Delgado, Paola - Lasida, Javier
Detalles Bibliográficos
2015
educación
calidad
centros educativos no universitarios
PCI
education
quality
non university educational centers
PCI
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695
https://hdl.handle.net/10895/3875
Acceso abierto
_version_ 1815178716443049984
author Sarasola, Marcos
author2 Delgado, Paola
Lasida, Javier
author2_role author
author
author_facet Sarasola, Marcos
Delgado, Paola
Lasida, Javier
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Sarasola, Marcos
Delgado, Paola
Lasida, Javier
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:19Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:19Z
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-18
dc.description.en-US.fl_txt_mv Abstract. The results of an investigation on the impact of PCI system in three schools are presented through the study of four organizational dimensions that affect learning: communication, climate, teaching, and learning and personal satisfaction. Besides, there is evidence to say that teachers perceive the PCI system as a contribution to improve his school. Statistical analysis did not reveal that there is statistically significant difference between them related to their size and/or population they serve, and versatility of the system has been noted.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Resumen. Aquí se presentan los resultados de una investigación sobre el impacto del sistema PCI en tres centros educativos a través del estudio de cuatro dimensiones organizacionales que afectan los aprendizajes: comuni-cación, clima, enseñanza, y aprendizaje y satisfacción de las personas. Además de encontrarse evidencia para afirmar que los docentes consideran que el sistema de calidad PCI ha contribuido a mejorar a su centro educativo, los análisis estadísticos no revelan que haya diferencias estadísticamente significativas entre ellos asociadas a su tamaño y/o población que atienden, por lo que se ha podido observar versatilidad en el sistema estudiado.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695
10.22235/pe.v8i2.695
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3875
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695/685
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2015 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 8 No. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 8 Núm. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v8i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 8 N.º 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296
dc.subject.en-US.fl_str_mv education
quality
non university educational centers
PCI
dc.subject.es-ES.fl_str_mv educación
calidad
centros educativos no universitarios
PCI
dc.title.none.fl_str_mv The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
El impacto de la implementación del sistema de calidad educativa PCI a través de la perspectiva del profesorado.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Abstract. The results of an investigation on the impact of PCI system in three schools are presented through the study of four organizational dimensions that affect learning: communication, climate, teaching, and learning and personal satisfaction. Besides, there is evidence to say that teachers perceive the PCI system as a contribution to improve his school. Statistical analysis did not reveal that there is statistically significant difference between them related to their size and/or population they serve, and versatility of the system has been noted.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_bc2c04532ad673f39293f1df1b3d8c67
identifier_str_mv 10.22235/pe.v8i2.695
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3875
publishDate 2015
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2015 Páginas de Educación
spelling Sarasola, MarcosDelgado, PaolaLasida, Javier2015-12-182023-09-13T12:56:19Z2023-09-13T12:56:19Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/69510.22235/pe.v8i2.695https://hdl.handle.net/10895/3875Abstract. The results of an investigation on the impact of PCI system in three schools are presented through the study of four organizational dimensions that affect learning: communication, climate, teaching, and learning and personal satisfaction. Besides, there is evidence to say that teachers perceive the PCI system as a contribution to improve his school. Statistical analysis did not reveal that there is statistically significant difference between them related to their size and/or population they serve, and versatility of the system has been noted.Resumen. Aquí se presentan los resultados de una investigación sobre el impacto del sistema PCI en tres centros educativos a través del estudio de cuatro dimensiones organizacionales que afectan los aprendizajes: comuni-cación, clima, enseñanza, y aprendizaje y satisfacción de las personas. Además de encontrarse evidencia para afirmar que los docentes consideran que el sistema de calidad PCI ha contribuido a mejorar a su centro educativo, los análisis estadísticos no revelan que haya diferencias estadísticamente significativas entre ellos asociadas a su tamaño y/o población que atienden, por lo que se ha podido observar versatilidad en el sistema estudiado.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695/685Derechos de autor 2015 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 8 No. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296Páginas de Educación; Vol. 8 Núm. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296Páginas de Educación ; Vol. 8 N.º 2 (2015): Páginas de Educación; 277-2961688-74681688-528710.22235/pe.v8i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayeducacióncalidadcentros educativos no universitariosPCIeducationqualitynon university educational centersPCIThe Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.El impacto de la implementación del sistema de calidad educativa PCI a través de la perspectiva del profesorado.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/38752023-09-13 09:56:20.322oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3875Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:20LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
Sarasola, Marcos
educación
calidad
centros educativos no universitarios
PCI
education
quality
non university educational centers
PCI
status_str publishedVersion
title The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
title_full The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
title_fullStr The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
title_full_unstemmed The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
title_short The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
title_sort The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
topic educación
calidad
centros educativos no universitarios
PCI
education
quality
non university educational centers
PCI
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695
https://hdl.handle.net/10895/3875