The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.
El impacto de la implementación del sistema de calidad educativa PCI a través de la perspectiva del profesorado.
2015 | |
educación calidad centros educativos no universitarios PCI education quality non university educational centers PCI |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695
https://hdl.handle.net/10895/3875 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178716443049984 |
---|---|
author | Sarasola, Marcos |
author2 | Delgado, Paola Lasida, Javier |
author2_role | author author |
author_facet | Sarasola, Marcos Delgado, Paola Lasida, Javier |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Sarasola, Marcos Delgado, Paola Lasida, Javier |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:19Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:19Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2015-12-18 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | Abstract. The results of an investigation on the impact of PCI system in three schools are presented through the study of four organizational dimensions that affect learning: communication, climate, teaching, and learning and personal satisfaction. Besides, there is evidence to say that teachers perceive the PCI system as a contribution to improve his school. Statistical analysis did not reveal that there is statistically significant difference between them related to their size and/or population they serve, and versatility of the system has been noted. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Resumen. Aquí se presentan los resultados de una investigación sobre el impacto del sistema PCI en tres centros educativos a través del estudio de cuatro dimensiones organizacionales que afectan los aprendizajes: comuni-cación, clima, enseñanza, y aprendizaje y satisfacción de las personas. Además de encontrarse evidencia para afirmar que los docentes consideran que el sistema de calidad PCI ha contribuido a mejorar a su centro educativo, los análisis estadísticos no revelan que haya diferencias estadísticamente significativas entre ellos asociadas a su tamaño y/o población que atienden, por lo que se ha podido observar versatilidad en el sistema estudiado. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695 10.22235/pe.v8i2.695 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3875 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695/685 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2015 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 8 No. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 8 Núm. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v8i2 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 8 N.º 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | education quality non university educational centers PCI |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | educación calidad centros educativos no universitarios PCI |
dc.title.none.fl_str_mv | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. El impacto de la implementación del sistema de calidad educativa PCI a través de la perspectiva del profesorado. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | Abstract. The results of an investigation on the impact of PCI system in three schools are presented through the study of four organizational dimensions that affect learning: communication, climate, teaching, and learning and personal satisfaction. Besides, there is evidence to say that teachers perceive the PCI system as a contribution to improve his school. Statistical analysis did not reveal that there is statistically significant difference between them related to their size and/or population they serve, and versatility of the system has been noted. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_bc2c04532ad673f39293f1df1b3d8c67 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v8i2.695 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3875 |
publishDate | 2015 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2015 Páginas de Educación |
spelling | Sarasola, MarcosDelgado, PaolaLasida, Javier2015-12-182023-09-13T12:56:19Z2023-09-13T12:56:19Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/69510.22235/pe.v8i2.695https://hdl.handle.net/10895/3875Abstract. The results of an investigation on the impact of PCI system in three schools are presented through the study of four organizational dimensions that affect learning: communication, climate, teaching, and learning and personal satisfaction. Besides, there is evidence to say that teachers perceive the PCI system as a contribution to improve his school. Statistical analysis did not reveal that there is statistically significant difference between them related to their size and/or population they serve, and versatility of the system has been noted.Resumen. Aquí se presentan los resultados de una investigación sobre el impacto del sistema PCI en tres centros educativos a través del estudio de cuatro dimensiones organizacionales que afectan los aprendizajes: comuni-cación, clima, enseñanza, y aprendizaje y satisfacción de las personas. Además de encontrarse evidencia para afirmar que los docentes consideran que el sistema de calidad PCI ha contribuido a mejorar a su centro educativo, los análisis estadísticos no revelan que haya diferencias estadísticamente significativas entre ellos asociadas a su tamaño y/o población que atienden, por lo que se ha podido observar versatilidad en el sistema estudiado.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695/685Derechos de autor 2015 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 8 No. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296Páginas de Educación; Vol. 8 Núm. 2 (2015): Páginas de Educación; 277-296Páginas de Educación ; Vol. 8 N.º 2 (2015): Páginas de Educación; 277-2961688-74681688-528710.22235/pe.v8i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayeducacióncalidadcentros educativos no universitariosPCIeducationqualitynon university educational centersPCIThe Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective.El impacto de la implementación del sistema de calidad educativa PCI a través de la perspectiva del profesorado.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/38752023-09-13 09:56:20.322oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3875Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:20LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. Sarasola, Marcos educación calidad centros educativos no universitarios PCI education quality non university educational centers PCI |
status_str | publishedVersion |
title | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. |
title_full | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. |
title_fullStr | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. |
title_full_unstemmed | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. |
title_short | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. |
title_sort | The Impact of PCI Education Quality System Implementation Through Teachers’ Perspective. |
topic | educación calidad centros educativos no universitarios PCI education quality non university educational centers PCI |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/695 https://hdl.handle.net/10895/3875 |