Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
Aprendizaje y enseñanza: creencias de estudiantes en formación de pedagogía en inglés
2017 | |
beliefs teaching learning foreign language teacher training creencias enseñanza aprendizaje lengua extranjera formación de docentes |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359
https://hdl.handle.net/10895/3918 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178712624136192 |
---|---|
author | Tagle Ochoa, Tania |
author2 | Díaz Larenas, Claudio Alarcón Hernández, Paola Quintana Lara, Marcela Ramos Leiva, Lucía Etchegaray Pezo, Paulo |
author2_role | author author author author author |
author_facet | Tagle Ochoa, Tania Díaz Larenas, Claudio Alarcón Hernández, Paola Quintana Lara, Marcela Ramos Leiva, Lucía Etchegaray Pezo, Paulo |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Tagle Ochoa, Tania Díaz Larenas, Claudio Alarcón Hernández, Paola Quintana Lara, Marcela Ramos Leiva, Lucía Etchegaray Pezo, Paulo |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:57Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:57Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2017-06-09 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | The purpose of this study was to identify beliefs in relation to teaching and learning held by pre-service EFL teachers from two Chilean universities. The participants were 180 students from first, third and fifth year. Quantitative research methodology and a descriptive-comparative design were implemented. The technique used to gather data was an inventory focused on beliefs regarding teaching and learning (Tagle, 2008). Analysis of variance and post hoc tests were employed to analyze the data. The results show statistically significant differences among the first, and third and fifth year participants in eight out of twelve teaching dimensions included in the inventory. A potential change was identified in prospective teachers’ beliefs, which is associated with their undergraduate training process. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Este estudio tuvo como objetivo identificar las creencias sobre la enseñanza y el aprendizaje que poseían futuros profesores de inglés de dos universidades chilenas. Participaron 180 estudiantes de primer, tercer y quinto año. Desde un enfoque metodológico cuantitativo se utilizó un diseño descriptivo-comparativo. Los datos se recogieron a través de un inventario de creencias sobre enseñanza y aprendizaje (Tagle, 2008). El análisis de datos empleó análisis de varianza y pruebas post hoc. Los resultados muestran diferencias estadísticamente significativas entre los estudiantes de primero y los de tercer y quinto año, en ocho de doce dimensiones del ámbito de la enseñanza. Se identifica así un potencial cambio en las creencias de los estudiantes de pedagogía, asociado a su formación profesional. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359 10.22235/pe.v10i1.1359 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3918 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359/pdf_2 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2017 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v10i1 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | beliefs teaching learning foreign language teacher training |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | creencias enseñanza aprendizaje lengua extranjera formación de docentes |
dc.title.none.fl_str_mv | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs Aprendizaje y enseñanza: creencias de estudiantes en formación de pedagogía en inglés |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | The purpose of this study was to identify beliefs in relation to teaching and learning held by pre-service EFL teachers from two Chilean universities. The participants were 180 students from first, third and fifth year. Quantitative research methodology and a descriptive-comparative design were implemented. The technique used to gather data was an inventory focused on beliefs regarding teaching and learning (Tagle, 2008). Analysis of variance and post hoc tests were employed to analyze the data. The results show statistically significant differences among the first, and third and fifth year participants in eight out of twelve teaching dimensions included in the inventory. A potential change was identified in prospective teachers’ beliefs, which is associated with their undergraduate training process. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_bb791fd80f990a24aa3fb9c357935251 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v10i1.1359 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3918 |
publishDate | 2017 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2017 Páginas de Educación |
spelling | Tagle Ochoa, TaniaDíaz Larenas, ClaudioAlarcón Hernández, PaolaQuintana Lara, MarcelaRamos Leiva, LucíaEtchegaray Pezo, Paulo2017-06-092023-09-13T12:56:57Z2023-09-13T12:56:57Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/135910.22235/pe.v10i1.1359https://hdl.handle.net/10895/3918The purpose of this study was to identify beliefs in relation to teaching and learning held by pre-service EFL teachers from two Chilean universities. The participants were 180 students from first, third and fifth year. Quantitative research methodology and a descriptive-comparative design were implemented. The technique used to gather data was an inventory focused on beliefs regarding teaching and learning (Tagle, 2008). Analysis of variance and post hoc tests were employed to analyze the data. The results show statistically significant differences among the first, and third and fifth year participants in eight out of twelve teaching dimensions included in the inventory. A potential change was identified in prospective teachers’ beliefs, which is associated with their undergraduate training process.Este estudio tuvo como objetivo identificar las creencias sobre la enseñanza y el aprendizaje que poseían futuros profesores de inglés de dos universidades chilenas. Participaron 180 estudiantes de primer, tercer y quinto año. Desde un enfoque metodológico cuantitativo se utilizó un diseño descriptivo-comparativo. Los datos se recogieron a través de un inventario de creencias sobre enseñanza y aprendizaje (Tagle, 2008). El análisis de datos empleó análisis de varianza y pruebas post hoc. Los resultados muestran diferencias estadísticamente significativas entre los estudiantes de primero y los de tercer y quinto año, en ocho de doce dimensiones del ámbito de la enseñanza. Se identifica así un potencial cambio en las creencias de los estudiantes de pedagogía, asociado a su formación profesional.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359/pdf_2Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 64-901688-74681688-528710.22235/pe.v10i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaybeliefsteachinglearningforeign languageteacher trainingcreenciasenseñanzaaprendizajelengua extranjeraformación de docentesLearning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefsAprendizaje y enseñanza: creencias de estudiantes en formación de pedagogía en inglésinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39182023-09-13 09:56:57.629oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3918Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:57LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs Tagle Ochoa, Tania beliefs teaching learning foreign language teacher training creencias enseñanza aprendizaje lengua extranjera formación de docentes |
status_str | publishedVersion |
title | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs |
title_full | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs |
title_fullStr | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs |
title_full_unstemmed | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs |
title_short | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs |
title_sort | Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs |
topic | beliefs teaching learning foreign language teacher training creencias enseñanza aprendizaje lengua extranjera formación de docentes |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359 https://hdl.handle.net/10895/3918 |