Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs

Aprendizaje y enseñanza: creencias de estudiantes en formación de pedagogía en inglés

Tagle Ochoa, Tania - Díaz Larenas, Claudio - Alarcón Hernández, Paola - Quintana Lara, Marcela - Ramos Leiva, Lucía - Etchegaray Pezo, Paulo
Detalles Bibliográficos
2017
beliefs
teaching
learning
foreign language
teacher training
creencias
enseñanza
aprendizaje
lengua extranjera
formación de docentes
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359
https://hdl.handle.net/10895/3918
Acceso abierto
_version_ 1815178712624136192
author Tagle Ochoa, Tania
author2 Díaz Larenas, Claudio
Alarcón Hernández, Paola
Quintana Lara, Marcela
Ramos Leiva, Lucía
Etchegaray Pezo, Paulo
author2_role author
author
author
author
author
author_facet Tagle Ochoa, Tania
Díaz Larenas, Claudio
Alarcón Hernández, Paola
Quintana Lara, Marcela
Ramos Leiva, Lucía
Etchegaray Pezo, Paulo
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Tagle Ochoa, Tania
Díaz Larenas, Claudio
Alarcón Hernández, Paola
Quintana Lara, Marcela
Ramos Leiva, Lucía
Etchegaray Pezo, Paulo
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:57Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:57Z
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-09
dc.description.en-US.fl_txt_mv The purpose of this study was to identify beliefs in relation to teaching and learning held by pre-service EFL teachers from two Chilean universities. The participants were 180 students from first, third and fifth year. Quantitative research methodology and a descriptive-comparative design were implemented. The technique used to gather data was an inventory focused on beliefs regarding teaching and learning (Tagle, 2008). Analysis of variance and post hoc tests were employed to analyze the data. The results show statistically significant differences among the first, and third and fifth year participants in eight out of twelve teaching dimensions included in the inventory. A potential change was identified in prospective teachers’ beliefs, which is associated with their undergraduate training process.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Este estudio tuvo como objetivo identificar las creencias sobre la enseñanza y el aprendizaje que poseían futuros profesores de inglés de dos universidades chilenas. Participaron 180 estudiantes de primer, tercer y quinto año. Desde un enfoque metodológico cuantitativo se utilizó un diseño descriptivo-comparativo. Los datos se recogieron a través de un inventario de creencias sobre enseñanza y aprendizaje (Tagle, 2008). El análisis de datos empleó análisis de varianza y pruebas post hoc. Los resultados muestran diferencias estadísticamente significativas entre los estudiantes de primero y los de tercer y quinto año, en ocho de doce dimensiones del ámbito de la enseñanza. Se identifica así un potencial cambio en las creencias de los estudiantes de pedagogía, asociado a su formación profesional.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359
10.22235/pe.v10i1.1359
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3918
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359/pdf_2
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v10i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90
dc.subject.en-US.fl_str_mv beliefs
teaching
learning
foreign language
teacher training
dc.subject.es-ES.fl_str_mv creencias
enseñanza
aprendizaje
lengua extranjera
formación de docentes
dc.title.none.fl_str_mv Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
Aprendizaje y enseñanza: creencias de estudiantes en formación de pedagogía en inglés
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The purpose of this study was to identify beliefs in relation to teaching and learning held by pre-service EFL teachers from two Chilean universities. The participants were 180 students from first, third and fifth year. Quantitative research methodology and a descriptive-comparative design were implemented. The technique used to gather data was an inventory focused on beliefs regarding teaching and learning (Tagle, 2008). Analysis of variance and post hoc tests were employed to analyze the data. The results show statistically significant differences among the first, and third and fifth year participants in eight out of twelve teaching dimensions included in the inventory. A potential change was identified in prospective teachers’ beliefs, which is associated with their undergraduate training process.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_bb791fd80f990a24aa3fb9c357935251
identifier_str_mv 10.22235/pe.v10i1.1359
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3918
publishDate 2017
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
spelling Tagle Ochoa, TaniaDíaz Larenas, ClaudioAlarcón Hernández, PaolaQuintana Lara, MarcelaRamos Leiva, LucíaEtchegaray Pezo, Paulo2017-06-092023-09-13T12:56:57Z2023-09-13T12:56:57Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/135910.22235/pe.v10i1.1359https://hdl.handle.net/10895/3918The purpose of this study was to identify beliefs in relation to teaching and learning held by pre-service EFL teachers from two Chilean universities. The participants were 180 students from first, third and fifth year. Quantitative research methodology and a descriptive-comparative design were implemented. The technique used to gather data was an inventory focused on beliefs regarding teaching and learning (Tagle, 2008). Analysis of variance and post hoc tests were employed to analyze the data. The results show statistically significant differences among the first, and third and fifth year participants in eight out of twelve teaching dimensions included in the inventory. A potential change was identified in prospective teachers’ beliefs, which is associated with their undergraduate training process.Este estudio tuvo como objetivo identificar las creencias sobre la enseñanza y el aprendizaje que poseían futuros profesores de inglés de dos universidades chilenas. Participaron 180 estudiantes de primer, tercer y quinto año. Desde un enfoque metodológico cuantitativo se utilizó un diseño descriptivo-comparativo. Los datos se recogieron a través de un inventario de creencias sobre enseñanza y aprendizaje (Tagle, 2008). El análisis de datos empleó análisis de varianza y pruebas post hoc. Los resultados muestran diferencias estadísticamente significativas entre los estudiantes de primero y los de tercer y quinto año, en ocho de doce dimensiones del ámbito de la enseñanza. Se identifica así un potencial cambio en las creencias de los estudiantes de pedagogía, asociado a su formación profesional.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359/pdf_2Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 64-90Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 64-901688-74681688-528710.22235/pe.v10i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaybeliefsteachinglearningforeign languageteacher trainingcreenciasenseñanzaaprendizajelengua extranjeraformación de docentesLearning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefsAprendizaje y enseñanza: creencias de estudiantes en formación de pedagogía en inglésinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39182023-09-13 09:56:57.629oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3918Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:57LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
Tagle Ochoa, Tania
beliefs
teaching
learning
foreign language
teacher training
creencias
enseñanza
aprendizaje
lengua extranjera
formación de docentes
status_str publishedVersion
title Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
title_full Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
title_fullStr Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
title_full_unstemmed Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
title_short Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
title_sort Learning and teaching: Pre-service EFL teachers’ beliefs
topic beliefs
teaching
learning
foreign language
teacher training
creencias
enseñanza
aprendizaje
lengua extranjera
formación de docentes
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1359
https://hdl.handle.net/10895/3918