The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy

Los devenires y las actualizaciones de la autonomía estética del tráiler

de Oliveira Iuva, Patricia
Detalles Bibliográficos
2013
trailer
virtual
actual
becoming
aesthetic
tráiler
virtual
actual
devenir
estética
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/361
https://hdl.handle.net/10895/3400
Acceso abierto
_version_ 1815178703047491584
author de Oliveira Iuva, Patricia
author_facet de Oliveira Iuva, Patricia
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv de Oliveira Iuva, Patricia
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-12T19:13:43Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-12T19:13:43Z
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-20
dc.description.en-US.fl_txt_mv The most evident aspects of trailer constitute discussions between the cinematographic and advertisement shows. Approaching to Deleuze theoretical questions, this article seeks to enquire about the notion of virtual-actual regarding the object of trailer. Therefore, we shall discuss the becoming within the trailer itself, once that trailer as a virtuality contains forms already actual, such as advertisement, as well as those that are about to become. Such theoretical approach deconstructs the hegemonic logic about trailer as advertisement, and the methodological path unfolds analytical issues in a way to make explicit aesthetic and productive autonomy movements, throughout different actual forms of trailer in cinema, television, DVD and internet.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Las marcas más evidentes del tráiler constituyen, en parte, las discusiones acerca de su lugar entre lo cinematográfico y lo publicitario. En concordancia con el pensamiento de Deleuze, las cuestiones de este trabajo parten de problematizar las virtualidades del tráiler. Se discuten los devenires contenidos en el interior del propio tráiler, pues él mismo, en cuanto virtualidad, abriga las formas ya actualizadas tanto la publicidad como las que están por venir. Tal abordaje deconstruye la lógica hegemónica publicitaria del tráiler, y el camino metodológico seguido despliega imbricaciones analíticas con el fin de explicitar los movimientos de la autonomía estética y productiva, incluso desde diferentes actualizaciones del tráiler en el cine, en la televisión, en DVD y en internet. 
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/361
10.22235/d.v0i18.361
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3400
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/361/336
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2013 Dixit
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Dixit; No. 18 (2013): Dixit; 20-33
dc.source.es-ES.fl_str_mv Dixit; Núm. 18 (2013): Dixit; 20-33
dc.source.none.fl_str_mv 0797-3691
1688-3497
10.22235/d.v0i18
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Dixit; N.º 18 (2013): Dixit; 20-33
dc.subject.en-US.fl_str_mv trailer
virtual
actual
becoming
aesthetic
dc.subject.es-ES.fl_str_mv tráiler
virtual
actual
devenir
estética
dc.title.none.fl_str_mv The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
Los devenires y las actualizaciones de la autonomía estética del tráiler
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The most evident aspects of trailer constitute discussions between the cinematographic and advertisement shows. Approaching to Deleuze theoretical questions, this article seeks to enquire about the notion of virtual-actual regarding the object of trailer. Therefore, we shall discuss the becoming within the trailer itself, once that trailer as a virtuality contains forms already actual, such as advertisement, as well as those that are about to become. Such theoretical approach deconstructs the hegemonic logic about trailer as advertisement, and the methodological path unfolds analytical issues in a way to make explicit aesthetic and productive autonomy movements, throughout different actual forms of trailer in cinema, television, DVD and internet.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_b344154b76380add9988c95a095e9d71
identifier_str_mv 10.22235/d.v0i18.361
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3400
publishDate 2013
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2013 Dixit
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es
spelling de Oliveira Iuva, Patricia2013-09-202023-09-12T19:13:43Z2023-09-12T19:13:43Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/36110.22235/d.v0i18.361https://hdl.handle.net/10895/3400The most evident aspects of trailer constitute discussions between the cinematographic and advertisement shows. Approaching to Deleuze theoretical questions, this article seeks to enquire about the notion of virtual-actual regarding the object of trailer. Therefore, we shall discuss the becoming within the trailer itself, once that trailer as a virtuality contains forms already actual, such as advertisement, as well as those that are about to become. Such theoretical approach deconstructs the hegemonic logic about trailer as advertisement, and the methodological path unfolds analytical issues in a way to make explicit aesthetic and productive autonomy movements, throughout different actual forms of trailer in cinema, television, DVD and internet.Las marcas más evidentes del tráiler constituyen, en parte, las discusiones acerca de su lugar entre lo cinematográfico y lo publicitario. En concordancia con el pensamiento de Deleuze, las cuestiones de este trabajo parten de problematizar las virtualidades del tráiler. Se discuten los devenires contenidos en el interior del propio tráiler, pues él mismo, en cuanto virtualidad, abriga las formas ya actualizadas tanto la publicidad como las que están por venir. Tal abordaje deconstruye la lógica hegemónica publicitaria del tráiler, y el camino metodológico seguido despliega imbricaciones analíticas con el fin de explicitar los movimientos de la autonomía estética y productiva, incluso desde diferentes actualizaciones del tráiler en el cine, en la televisión, en DVD y en internet. application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/361/336Derechos de autor 2013 Dixithttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.esinfo:eu-repo/semantics/openAccessDixit; No. 18 (2013): Dixit; 20-33Dixit; Núm. 18 (2013): Dixit; 20-33Dixit; N.º 18 (2013): Dixit; 20-330797-36911688-349710.22235/d.v0i18reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguaytrailervirtualactualbecomingaesthetictráilervirtualactualdevenirestéticaThe changes and updates of the trailer's aesthetic autonomyLos devenires y las actualizaciones de la autonomía estética del tráilerinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/34002023-09-12 16:13:43.822oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3400Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-12T19:13:43LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
de Oliveira Iuva, Patricia
trailer
virtual
actual
becoming
aesthetic
tráiler
virtual
actual
devenir
estética
status_str publishedVersion
title The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
title_full The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
title_fullStr The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
title_full_unstemmed The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
title_short The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
title_sort The changes and updates of the trailer's aesthetic autonomy
topic trailer
virtual
actual
becoming
aesthetic
tráiler
virtual
actual
devenir
estética
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/361
https://hdl.handle.net/10895/3400