LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES

TRASTORNOS DEL APRENDIZAJE: INVESTIGACIONES PSICOLÓGICAS Y PSICOPEDAGÓGICAS EN DIVERSOS PAÍSES DE SUD AMÉRICA

Bravo-Valdivieso, Luis - Milicic-Müller, Neva - Cuadro, Ariel - Mejía, Lydia - Eslava, Jorge
Detalles Bibliográficos
2009
dificultades de aprendizaje
revisión
intervención psicopedagógica
learning difficulties
review
psychopedagogical intervention
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/152
https://hdl.handle.net/10895/2864
Acceso abierto
_version_ 1815178694854967296
author Bravo-Valdivieso, Luis
author2 Milicic-Müller, Neva
Cuadro, Ariel
Mejía, Lydia
Eslava, Jorge
author2_role author
author
author
author
author_facet Bravo-Valdivieso, Luis
Milicic-Müller, Neva
Cuadro, Ariel
Mejía, Lydia
Eslava, Jorge
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Bravo-Valdivieso, Luis
Milicic-Müller, Neva
Cuadro, Ariel
Mejía, Lydia
Eslava, Jorge
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-31T18:52:33Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-31T18:52:33Z
dc.date.none.fl_str_mv 2009-11-30
dc.description.en-US.fl_txt_mv The present study addresses a review on the origin of research and work strategies implemen- ted on children with Learning Difficulties in several South American countries. Initially, it describes the clinical neurological and psychological investigations, outlining afterwards researches and psychopeda- gogic strategies conducted at schools. The aim is to bring to light a historical perspective of the different strategies that have been developed in each of the studied countries.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El presente artículo hace una reseña del origen de las investigaciones y estrategias de trabajo con niños que presentan Dificultades de Aprendizaje en varios países de Sud América. Aborda inicialmente las investigaciones clínicas neurológicas y psicológicas y luego los estudios y estrategias psicopedagógicas para el trabajo en las escuelas. Su objetivo es mostrar una visión histórica de las dis- tintas estrategias que ha elaborado cada uno de los países estudiados.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/152
10.22235/cp.v3i2.152
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/2864
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/152/136
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2009 Ciencias Psicológicas
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2009; Volumen 3 (2); 203-218
dc.source.es-ES.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2009; Volumen 3 (2); 203-218
dc.source.none.fl_str_mv 1688-4221
10.22235/cp.v3i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2009; Volumen 3 (2); 203-218
dc.subject.en-US.fl_str_mv learning difficulties
review
psychopedagogical intervention
dc.subject.es-ES.fl_str_mv dificultades de aprendizaje
revisión
intervención psicopedagógica
dc.title.none.fl_str_mv LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
TRASTORNOS DEL APRENDIZAJE: INVESTIGACIONES PSICOLÓGICAS Y PSICOPEDAGÓGICAS EN DIVERSOS PAÍSES DE SUD AMÉRICA
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The present study addresses a review on the origin of research and work strategies implemen- ted on children with Learning Difficulties in several South American countries. Initially, it describes the clinical neurological and psychological investigations, outlining afterwards researches and psychopeda- gogic strategies conducted at schools. The aim is to bring to light a historical perspective of the different strategies that have been developed in each of the studied countries.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_b2262d16fad69499ef90341153d45517
identifier_str_mv 10.22235/cp.v3i2.152
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/2864
publishDate 2009
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2009 Ciencias Psicológicas
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Bravo-Valdivieso, LuisMilicic-Müller, NevaCuadro, ArielMejía, LydiaEslava, Jorge2009-11-302023-08-31T18:52:33Z2023-08-31T18:52:33Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/15210.22235/cp.v3i2.152https://hdl.handle.net/10895/2864The present study addresses a review on the origin of research and work strategies implemen- ted on children with Learning Difficulties in several South American countries. Initially, it describes the clinical neurological and psychological investigations, outlining afterwards researches and psychopeda- gogic strategies conducted at schools. The aim is to bring to light a historical perspective of the different strategies that have been developed in each of the studied countries.El presente artículo hace una reseña del origen de las investigaciones y estrategias de trabajo con niños que presentan Dificultades de Aprendizaje en varios países de Sud América. Aborda inicialmente las investigaciones clínicas neurológicas y psicológicas y luego los estudios y estrategias psicopedagógicas para el trabajo en las escuelas. Su objetivo es mostrar una visión histórica de las dis- tintas estrategias que ha elaborado cada uno de los países estudiados.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/152/136Derechos de autor 2009 Ciencias Psicológicashttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCiencias Psicológicas; 2009; Volumen 3 (2); 203-218Ciencias Psicológicas; 2009; Volumen 3 (2); 203-218Ciencias Psicológicas; 2009; Volumen 3 (2); 203-2181688-422110.22235/cp.v3i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaydificultades de aprendizajerevisiónintervención psicopedagógicalearning difficultiesreviewpsychopedagogical interventionLEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIESTRASTORNOS DEL APRENDIZAJE: INVESTIGACIONES PSICOLÓGICAS Y PSICOPEDAGÓGICAS EN DIVERSOS PAÍSES DE SUD AMÉRICAinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/28642023-08-31 15:52:33.834oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/2864Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-08-31T18:52:33LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
Bravo-Valdivieso, Luis
dificultades de aprendizaje
revisión
intervención psicopedagógica
learning difficulties
review
psychopedagogical intervention
status_str publishedVersion
title LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
title_full LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
title_fullStr LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
title_full_unstemmed LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
title_short LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
title_sort LEARNING DISORDERS: PSYCHOLOGICAL AND PSYCHOPEDAGOGICAL RESEARCH IN DIFFERENT SOUTH AMERICAN COUNTRIES
topic dificultades de aprendizaje
revisión
intervención psicopedagógica
learning difficulties
review
psychopedagogical intervention
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/152
https://hdl.handle.net/10895/2864