New validity evidence for the Coping Strategies Inventory

Nuevas evidencias de validez para el Inventario de Estrategias de Afrontamiento

Novas evidências de validade para o Inventário de Estratégias de Coping

Luca , Luana - Porto Noronha, Ana Paula - Ferraresi Rodrigues Queluz , Francine Náthalie - Angeli dos Santos , Acácia Aparecida
Detalles Bibliográficos
2020
psychological assessment
coping
positive psychology
higher education
psychometric properties
evaluación psicológica
afrontamiento
psicología positiva
educación superior
psicometría
avaliação psicológica
enfrentamento
psicologia positiva
ensino superior
psicometria
Portugués
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/2319
https://hdl.handle.net/10895/3132
Acceso abierto
_version_ 1815178697290809344
author Luca , Luana
author2 Porto Noronha, Ana Paula
Ferraresi Rodrigues Queluz , Francine Náthalie
Angeli dos Santos , Acácia Aparecida
author2_role author
author
author
author_facet Luca , Luana
Porto Noronha, Ana Paula
Ferraresi Rodrigues Queluz , Francine Náthalie
Angeli dos Santos , Acácia Aparecida
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Luca , Luana
Porto Noronha, Ana Paula
Ferraresi Rodrigues Queluz , Francine Náthalie
Angeli dos Santos , Acácia Aparecida
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-31T18:54:17Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-31T18:54:17Z
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-12
dc.description.en-US.fl_txt_mv The aim of the present study was to analyze the psychometric properties of the Coping Strategy Inventory (CCI), through validity evidence based on the internal structure and relationship with other variables (character strengths). Participants were 927 college students, with an average age of 26 years (SD= 7.7) and most of them female. All responded to the Coping Strategies Inventory and the Character Strengths Scale (CSE). After analyzing the data, a new factorial organization with four factors, from the initial eight, is suggested. The factors are: Positive Reappraisal (α= .79), Distancing and Acceptance (α= .79), Social Support (α= .67) and Confrontation and Problem Solving (α= .86). The CCI scores correlated with the CSE scores, showing that the new factorial structure found presents validity evidence based on relationships with other variables. The results are discussed in the light of the literature.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El objetivo del presente estudio fue analizar las propiedades psicométricas del Inventario de Estrategias de Afrontamiento (IEC) mediante las evidencias de validez basadas en la estructura interna y en la relación con otras variables (fortalezas de carácter). Participaron 927 estudiantes universitarios, con una edad media de 26 años (DE= 7.7), la mayoría eran mujeres. Todos respondieron al Inventario de Estrategias de Afrontamiento y la Escala de Fuerzas de Carácter (EFC). Después de analizar los datos, se sugiere una nueva organización factorial de cuatro factores, a partir de los ocho iniciales. Los factores son: Reevaluación positiva (α= .79), Retraimiento y aceptación (α= .79), Apoyo social (α= .67) y Confrontación y resolución de problemas (α= .86). Los puntajes del IEC se correlacionaron con los puntajes EFC, mostrando que la nueva estructura factorial encontrada presenta evidencias de validez basadas en relaciones con otras variables. Los resultados se discuten a la luz de la literatura.
dc.description.pt-PT.fl_txt_mv O objetivo do presente estudo foi analisar as propriedades psicométricas do Inventário de Estratégias de Coping (IEC) por meio de evidências de validade baseadas na estrutura interna e na relação com outras variáveis (forças de caráter). Participaram 927 universitários, com idade média de 26 anos (DP= 7,7) e maioria do sexo feminino. Todos responderam ao Inventário de Estratégias de Coping e à Escala de Forças de Caráter (EFC). Após a análise dos dados, sugere-se uma nova organização fatorial com 4 fatores, dos 8 iniciais. Os fatores são: Reavaliação Positiva (α= 0,79), Afastamento e Aceitação (α= 0,79), Suporte Social (α= 0,67) e Confronto e Resolução de Problemas (α= 0,86). Os escores do IEC se correlacionaram com os escores da EFC, mostrando que a nova estrutura fatorial encontrada apresenta evidências de validade baseada nas relações com outras variáveis. Os resultados são discutidos à luz da literatura.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/2319
10.22235/cp.v14i2.2319
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3132
dc.language.iso.none.fl_str_mv por
eng
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/2319/2203
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/2319/2204
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Universidad Católica del Uruguay
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2020, Volumen 14(2); e-2319
dc.source.es-ES.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2020, Volumen 14(2); e-2319
dc.source.none.fl_str_mv 1688-4221
10.22235/cp.v14i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2020, Volumen 14(2); e-2319
dc.subject.en-US.fl_str_mv psychological assessment
coping
positive psychology
higher education
psychometric properties
dc.subject.es-ES.fl_str_mv evaluación psicológica
afrontamiento
psicología positiva
educación superior
psicometría
dc.subject.pt-PT.fl_str_mv avaliação psicológica
enfrentamento
psicologia positiva
ensino superior
psicometria
dc.title.none.fl_str_mv New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
Nuevas evidencias de validez para el Inventario de Estrategias de Afrontamiento
Novas evidências de validade para o Inventário de Estratégias de Coping
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The aim of the present study was to analyze the psychometric properties of the Coping Strategy Inventory (CCI), through validity evidence based on the internal structure and relationship with other variables (character strengths). Participants were 927 college students, with an average age of 26 years (SD= 7.7) and most of them female. All responded to the Coping Strategies Inventory and the Character Strengths Scale (CSE). After analyzing the data, a new factorial organization with four factors, from the initial eight, is suggested. The factors are: Positive Reappraisal (α= .79), Distancing and Acceptance (α= .79), Social Support (α= .67) and Confrontation and Problem Solving (α= .86). The CCI scores correlated with the CSE scores, showing that the new factorial structure found presents validity evidence based on relationships with other variables. The results are discussed in the light of the literature.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_b1c8816e9ce929e0931b4aee2dfe411b
identifier_str_mv 10.22235/cp.v14i2.2319
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language por
eng
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3132
publishDate 2020
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Universidad Católica del Uruguay
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Luca , LuanaPorto Noronha, Ana PaulaFerraresi Rodrigues Queluz , Francine NáthalieAngeli dos Santos , Acácia Aparecida2020-10-122023-08-31T18:54:17Z2023-08-31T18:54:17Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/231910.22235/cp.v14i2.2319https://hdl.handle.net/10895/3132The aim of the present study was to analyze the psychometric properties of the Coping Strategy Inventory (CCI), through validity evidence based on the internal structure and relationship with other variables (character strengths). Participants were 927 college students, with an average age of 26 years (SD= 7.7) and most of them female. All responded to the Coping Strategies Inventory and the Character Strengths Scale (CSE). After analyzing the data, a new factorial organization with four factors, from the initial eight, is suggested. The factors are: Positive Reappraisal (α= .79), Distancing and Acceptance (α= .79), Social Support (α= .67) and Confrontation and Problem Solving (α= .86). The CCI scores correlated with the CSE scores, showing that the new factorial structure found presents validity evidence based on relationships with other variables. The results are discussed in the light of the literature.El objetivo del presente estudio fue analizar las propiedades psicométricas del Inventario de Estrategias de Afrontamiento (IEC) mediante las evidencias de validez basadas en la estructura interna y en la relación con otras variables (fortalezas de carácter). Participaron 927 estudiantes universitarios, con una edad media de 26 años (DE= 7.7), la mayoría eran mujeres. Todos respondieron al Inventario de Estrategias de Afrontamiento y la Escala de Fuerzas de Carácter (EFC). Después de analizar los datos, se sugiere una nueva organización factorial de cuatro factores, a partir de los ocho iniciales. Los factores son: Reevaluación positiva (α= .79), Retraimiento y aceptación (α= .79), Apoyo social (α= .67) y Confrontación y resolución de problemas (α= .86). Los puntajes del IEC se correlacionaron con los puntajes EFC, mostrando que la nueva estructura factorial encontrada presenta evidencias de validez basadas en relaciones con otras variables. Los resultados se discuten a la luz de la literatura.O objetivo do presente estudo foi analisar as propriedades psicométricas do Inventário de Estratégias de Coping (IEC) por meio de evidências de validade baseadas na estrutura interna e na relação com outras variáveis (forças de caráter). Participaram 927 universitários, com idade média de 26 anos (DP= 7,7) e maioria do sexo feminino. Todos responderam ao Inventário de Estratégias de Coping e à Escala de Forças de Caráter (EFC). Após a análise dos dados, sugere-se uma nova organização fatorial com 4 fatores, dos 8 iniciais. Os fatores são: Reavaliação Positiva (α= 0,79), Afastamento e Aceitação (α= 0,79), Suporte Social (α= 0,67) e Confronto e Resolução de Problemas (α= 0,86). Os escores do IEC se correlacionaram com os escores da EFC, mostrando que a nova estrutura fatorial encontrada apresenta evidências de validade baseada nas relações com outras variáveis. Os resultados são discutidos à luz da literatura.application/pdfapplication/pdfporengUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/2319/2203https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/2319/2204Derechos de autor 2020 Universidad Católica del Uruguayhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCiencias Psicológicas; 2020, Volumen 14(2); e-2319Ciencias Psicológicas; 2020, Volumen 14(2); e-2319Ciencias Psicológicas; 2020, Volumen 14(2); e-23191688-422110.22235/cp.v14i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguaypsychological assessmentcopingpositive psychologyhigher educationpsychometric propertiesevaluación psicológicaafrontamientopsicología positivaeducación superiorpsicometríaavaliação psicológicaenfrentamentopsicologia positivaensino superiorpsicometriaNew validity evidence for the Coping Strategies InventoryNuevas evidencias de validez para el Inventario de Estrategias de AfrontamientoNovas evidências de validade para o Inventário de Estratégias de Copinginfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/31322023-08-31 15:54:17.6oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3132Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-08-31T18:54:17LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
Luca , Luana
psychological assessment
coping
positive psychology
higher education
psychometric properties
evaluación psicológica
afrontamiento
psicología positiva
educación superior
psicometría
avaliação psicológica
enfrentamento
psicologia positiva
ensino superior
psicometria
status_str publishedVersion
title New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
title_full New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
title_fullStr New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
title_full_unstemmed New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
title_short New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
title_sort New validity evidence for the Coping Strategies Inventory
topic psychological assessment
coping
positive psychology
higher education
psychometric properties
evaluación psicológica
afrontamiento
psicología positiva
educación superior
psicometría
avaliação psicológica
enfrentamento
psicologia positiva
ensino superior
psicometria
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/2319
https://hdl.handle.net/10895/3132