Educational entertainment as an education project.

La recreación educativa como proyecto de formación.

Lema, Ricardo
Detalles Bibliográficos
2010
entertainment
socio-educational intervention
educational components
education project
recreación
intervención socioeducativa
componentes educativos
proyecto de formación
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667
https://hdl.handle.net/10895/3865
Acceso abierto
_version_ 1815178712433295360
author Lema, Ricardo
author_facet Lema, Ricardo
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Lema, Ricardo
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:06Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:06Z
dc.date.none.fl_str_mv 2010-11-30
dc.description.en-US.fl_txt_mv Abstract. This paper is an advance of basic research on the educational approach of institutionalized entertainment. On the assumption that entertainment is a way of socio-educational intervention, we intend to draw up the particular components of this intervention approach. Applying the deliberative model of didactics developed by Joan Rué, through the six areas that form any education project, will allow us to reflect on the complexity of theses processes and their application to the field of educational entertainment. It is mainly a basic research, focused on the study and updating of bibliographic sources in the field analyzing some of the components of entertainment intervention.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Resumen: El presente trabajo es un avance de investigación básica sobre el enfoque educativo de la recreación institucionalizada. Asumiendo que la recreación es una forma de intervención socioeducativa, nos proponemos delinear los componentes particulares de este enfoque de intervención. La aplicación del modelo deliberativo de la didáctica desarrollado por Joan Rué, a través de los seis ámbitos que componen todo proyecto de formación, nos permitirá reflexionar sobre la complejidad de estos procesos y su aplicación al campo de la recreación educativa. Se trata fundamentalmente de una investigación básica, centrada en la exploración y actualización de fuentes bibliográficas en el área analizando algunos de los componentes de la intervención recreativa.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667
10.22235/pe.v3i1.667
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3865
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667/663
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2010 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 3 No. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 3 Núm. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v3i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 3 N.º 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159
dc.subject.en-US.fl_str_mv entertainment
socio-educational intervention
educational components
education project
dc.subject.es-ES.fl_str_mv recreación
intervención socioeducativa
componentes educativos
proyecto de formación
dc.title.none.fl_str_mv Educational entertainment as an education project.
La recreación educativa como proyecto de formación.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Abstract. This paper is an advance of basic research on the educational approach of institutionalized entertainment. On the assumption that entertainment is a way of socio-educational intervention, we intend to draw up the particular components of this intervention approach. Applying the deliberative model of didactics developed by Joan Rué, through the six areas that form any education project, will allow us to reflect on the complexity of theses processes and their application to the field of educational entertainment. It is mainly a basic research, focused on the study and updating of bibliographic sources in the field analyzing some of the components of entertainment intervention.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_93a3026cfc4c52e1d6da3d9beffaba63
identifier_str_mv 10.22235/pe.v3i1.667
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3865
publishDate 2010
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2010 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Lema, Ricardo2010-11-302023-09-13T12:56:06Z2023-09-13T12:56:06Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/66710.22235/pe.v3i1.667https://hdl.handle.net/10895/3865Abstract. This paper is an advance of basic research on the educational approach of institutionalized entertainment. On the assumption that entertainment is a way of socio-educational intervention, we intend to draw up the particular components of this intervention approach. Applying the deliberative model of didactics developed by Joan Rué, through the six areas that form any education project, will allow us to reflect on the complexity of theses processes and their application to the field of educational entertainment. It is mainly a basic research, focused on the study and updating of bibliographic sources in the field analyzing some of the components of entertainment intervention.Resumen: El presente trabajo es un avance de investigación básica sobre el enfoque educativo de la recreación institucionalizada. Asumiendo que la recreación es una forma de intervención socioeducativa, nos proponemos delinear los componentes particulares de este enfoque de intervención. La aplicación del modelo deliberativo de la didáctica desarrollado por Joan Rué, a través de los seis ámbitos que componen todo proyecto de formación, nos permitirá reflexionar sobre la complejidad de estos procesos y su aplicación al campo de la recreación educativa. Se trata fundamentalmente de una investigación básica, centrada en la exploración y actualización de fuentes bibliográficas en el área analizando algunos de los componentes de la intervención recreativa.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667/663Derechos de autor 2010 Páginas de Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 3 No. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159Páginas de Educación; Vol. 3 Núm. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159Páginas de Educación ; Vol. 3 N.º 1 (2010): Páginas de Educación; 135-1591688-74681688-528710.22235/pe.v3i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayentertainmentsocio-educational interventioneducational componentseducation projectrecreaciónintervención socioeducativacomponentes educativosproyecto de formaciónEducational entertainment as an education project.La recreación educativa como proyecto de formación.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/38652023-09-13 09:56:06.512oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3865Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:06LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle Educational entertainment as an education project.
Lema, Ricardo
entertainment
socio-educational intervention
educational components
education project
recreación
intervención socioeducativa
componentes educativos
proyecto de formación
status_str publishedVersion
title Educational entertainment as an education project.
title_full Educational entertainment as an education project.
title_fullStr Educational entertainment as an education project.
title_full_unstemmed Educational entertainment as an education project.
title_short Educational entertainment as an education project.
title_sort Educational entertainment as an education project.
topic entertainment
socio-educational intervention
educational components
education project
recreación
intervención socioeducativa
componentes educativos
proyecto de formación
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667
https://hdl.handle.net/10895/3865