Educational entertainment as an education project.
La recreación educativa como proyecto de formación.
2010 | |
entertainment socio-educational intervention educational components education project recreación intervención socioeducativa componentes educativos proyecto de formación |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667
https://hdl.handle.net/10895/3865 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178712433295360 |
---|---|
author | Lema, Ricardo |
author_facet | Lema, Ricardo |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Lema, Ricardo |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:06Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:56:06Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2010-11-30 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | Abstract. This paper is an advance of basic research on the educational approach of institutionalized entertainment. On the assumption that entertainment is a way of socio-educational intervention, we intend to draw up the particular components of this intervention approach. Applying the deliberative model of didactics developed by Joan Rué, through the six areas that form any education project, will allow us to reflect on the complexity of theses processes and their application to the field of educational entertainment. It is mainly a basic research, focused on the study and updating of bibliographic sources in the field analyzing some of the components of entertainment intervention. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Resumen: El presente trabajo es un avance de investigación básica sobre el enfoque educativo de la recreación institucionalizada. Asumiendo que la recreación es una forma de intervención socioeducativa, nos proponemos delinear los componentes particulares de este enfoque de intervención. La aplicación del modelo deliberativo de la didáctica desarrollado por Joan Rué, a través de los seis ámbitos que componen todo proyecto de formación, nos permitirá reflexionar sobre la complejidad de estos procesos y su aplicación al campo de la recreación educativa. Se trata fundamentalmente de una investigación básica, centrada en la exploración y actualización de fuentes bibliográficas en el área analizando algunos de los componentes de la intervención recreativa. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667 10.22235/pe.v3i1.667 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3865 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667/663 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2010 Páginas de Educación https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 3 No. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 3 Núm. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v3i1 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 3 N.º 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | entertainment socio-educational intervention educational components education project |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | recreación intervención socioeducativa componentes educativos proyecto de formación |
dc.title.none.fl_str_mv | Educational entertainment as an education project. La recreación educativa como proyecto de formación. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | Abstract. This paper is an advance of basic research on the educational approach of institutionalized entertainment. On the assumption that entertainment is a way of socio-educational intervention, we intend to draw up the particular components of this intervention approach. Applying the deliberative model of didactics developed by Joan Rué, through the six areas that form any education project, will allow us to reflect on the complexity of theses processes and their application to the field of educational entertainment. It is mainly a basic research, focused on the study and updating of bibliographic sources in the field analyzing some of the components of entertainment intervention. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_93a3026cfc4c52e1d6da3d9beffaba63 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v3i1.667 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3865 |
publishDate | 2010 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2010 Páginas de Educación https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
spelling | Lema, Ricardo2010-11-302023-09-13T12:56:06Z2023-09-13T12:56:06Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/66710.22235/pe.v3i1.667https://hdl.handle.net/10895/3865Abstract. This paper is an advance of basic research on the educational approach of institutionalized entertainment. On the assumption that entertainment is a way of socio-educational intervention, we intend to draw up the particular components of this intervention approach. Applying the deliberative model of didactics developed by Joan Rué, through the six areas that form any education project, will allow us to reflect on the complexity of theses processes and their application to the field of educational entertainment. It is mainly a basic research, focused on the study and updating of bibliographic sources in the field analyzing some of the components of entertainment intervention.Resumen: El presente trabajo es un avance de investigación básica sobre el enfoque educativo de la recreación institucionalizada. Asumiendo que la recreación es una forma de intervención socioeducativa, nos proponemos delinear los componentes particulares de este enfoque de intervención. La aplicación del modelo deliberativo de la didáctica desarrollado por Joan Rué, a través de los seis ámbitos que componen todo proyecto de formación, nos permitirá reflexionar sobre la complejidad de estos procesos y su aplicación al campo de la recreación educativa. Se trata fundamentalmente de una investigación básica, centrada en la exploración y actualización de fuentes bibliográficas en el área analizando algunos de los componentes de la intervención recreativa.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667/663Derechos de autor 2010 Páginas de Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 3 No. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159Páginas de Educación; Vol. 3 Núm. 1 (2010): Páginas de Educación; 135-159Páginas de Educación ; Vol. 3 N.º 1 (2010): Páginas de Educación; 135-1591688-74681688-528710.22235/pe.v3i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayentertainmentsocio-educational interventioneducational componentseducation projectrecreaciónintervención socioeducativacomponentes educativosproyecto de formaciónEducational entertainment as an education project.La recreación educativa como proyecto de formación.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/38652023-09-13 09:56:06.512oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3865Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:06LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | Educational entertainment as an education project. Lema, Ricardo entertainment socio-educational intervention educational components education project recreación intervención socioeducativa componentes educativos proyecto de formación |
status_str | publishedVersion |
title | Educational entertainment as an education project. |
title_full | Educational entertainment as an education project. |
title_fullStr | Educational entertainment as an education project. |
title_full_unstemmed | Educational entertainment as an education project. |
title_short | Educational entertainment as an education project. |
title_sort | Educational entertainment as an education project. |
topic | entertainment socio-educational intervention educational components education project recreación intervención socioeducativa componentes educativos proyecto de formación |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/667 https://hdl.handle.net/10895/3865 |