CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS

CONFIDENCIALIDAD DE LOS DATOS DEL NIÑO POR PARTE DE LOS PSICÓLOGOS QUE TRABAJAN EN INSTITUCIONES EDUCATIVAS

França, Omar
Detalles Bibliográficos
2008
Ethics
Confidentiality
children
educational psychologists
Etica
confidencialidad
niños
psicólogos educacionales
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/582
https://hdl.handle.net/10895/2914
Acceso abierto
_version_ 1815178694362136576
author França, Omar
author_facet França, Omar
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv França, Omar
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-31T18:52:54Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-31T18:52:54Z
dc.date.none.fl_str_mv 2008-05-30
dc.description.en-US.fl_txt_mv We present some of the major issues to which educational psychologists are faced at the educational setting with respect to confidentiality and the data of the minors receiving an education. A distinction between social or psychological information that parents provide, shared by psychologists and psychiatrists outside of the institution and the information generated by the child-parent-educational psychologist relationship.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Se abordan algunos dilemas que se le presentan al psicólogo que trabaja en ámbitos educativos, con respecto a la confidencialidad de los datos de los menores que reciben su formación en las instituciones de enseñanza. Se distinguen los datos de tipo psicológico o social, que traen los padres, y que tienen como fuente a profesionales de la psicología y psiquiatría de fuera de la institución, de aquellos otros datos generados por la relación niño-padres-psicólogo educativo. 
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/582
10.22235/cp.v0i1.582
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/2914
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/582/581
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2008 Universidad Católica del Uruguay
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2008, Volumen 2 (1); 47-53
dc.source.es-ES.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2008, Volumen 2 (1); 47-53
dc.source.none.fl_str_mv 1688-4221
10.22235/cp.v0i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Ciencias Psicológicas; 2008, Volumen 2 (1); 47-53
dc.subject.en-US.fl_str_mv Ethics
Confidentiality
children
educational psychologists
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Etica
confidencialidad
niños
psicólogos educacionales
dc.title.none.fl_str_mv CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
CONFIDENCIALIDAD DE LOS DATOS DEL NIÑO POR PARTE DE LOS PSICÓLOGOS QUE TRABAJAN EN INSTITUCIONES EDUCATIVAS
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description We present some of the major issues to which educational psychologists are faced at the educational setting with respect to confidentiality and the data of the minors receiving an education. A distinction between social or psychological information that parents provide, shared by psychologists and psychiatrists outside of the institution and the information generated by the child-parent-educational psychologist relationship.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_935d5f3b36a31d102d15411dbe9ace8c
identifier_str_mv 10.22235/cp.v0i1.582
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/2914
publishDate 2008
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2008 Universidad Católica del Uruguay
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling França, Omar2008-05-302023-08-31T18:52:54Z2023-08-31T18:52:54Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/58210.22235/cp.v0i1.582https://hdl.handle.net/10895/2914We present some of the major issues to which educational psychologists are faced at the educational setting with respect to confidentiality and the data of the minors receiving an education. A distinction between social or psychological information that parents provide, shared by psychologists and psychiatrists outside of the institution and the information generated by the child-parent-educational psychologist relationship.Se abordan algunos dilemas que se le presentan al psicólogo que trabaja en ámbitos educativos, con respecto a la confidencialidad de los datos de los menores que reciben su formación en las instituciones de enseñanza. Se distinguen los datos de tipo psicológico o social, que traen los padres, y que tienen como fuente a profesionales de la psicología y psiquiatría de fuera de la institución, de aquellos otros datos generados por la relación niño-padres-psicólogo educativo. application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/582/581Derechos de autor 2008 Universidad Católica del Uruguayhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCiencias Psicológicas; 2008, Volumen 2 (1); 47-53Ciencias Psicológicas; 2008, Volumen 2 (1); 47-53Ciencias Psicológicas; 2008, Volumen 2 (1); 47-531688-422110.22235/cp.v0i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguayEthicsConfidentialitychildreneducational psychologistsEticaconfidencialidadniñospsicólogos educacionalesCONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGSCONFIDENCIALIDAD DE LOS DATOS DEL NIÑO POR PARTE DE LOS PSICÓLOGOS QUE TRABAJAN EN INSTITUCIONES EDUCATIVASinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/29142023-08-31 15:52:54.178oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/2914Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-08-31T18:52:54LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
França, Omar
Ethics
Confidentiality
children
educational psychologists
Etica
confidencialidad
niños
psicólogos educacionales
status_str publishedVersion
title CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
title_full CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
title_fullStr CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
title_full_unstemmed CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
title_short CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
title_sort CONFIDENTIALITY OF CHILDREN’S DATA FOR PSYCHOLOGISTS WHO WORK IN EDUCATIONAL SETTINGS
topic Ethics
Confidentiality
children
educational psychologists
Etica
confidencialidad
niños
psicólogos educacionales
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/cienciaspsicologicas/article/view/582
https://hdl.handle.net/10895/2914