Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19

Encuentros online en educación infantil: Una experiencia vincular y educativa en tiempos de COVID-19

Fusté Forné, Maria
Detalles Bibliográficos
2021
early education
new technologies
e-learning
video calls
pandemic
COVID-19
educación inicial
nuevas tecnologías
educación a distancia
videollamadas
pandemia
COVID-19
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/2204
https://hdl.handle.net/10895/3983
Acceso abierto
_version_ 1815178713865650176
author Fusté Forné, Maria
author_facet Fusté Forné, Maria
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Fusté Forné, Maria
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:22Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:22Z
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-20
dc.description.en-US.fl_txt_mv The purpose of this article is to report a bonding and educational experience focused on the use of new technologies, specifically video calls, with children in early education. It is a case study focused on the experience of using Skype with children from 2 to 3 years old. These online meetings were held weekly for three months due to the situation caused by the covid-19 pandemic, which involved confinement measures and school closures. From an autoethnographic study, based on observation and data collection in a diary, the results develop a series of topic proposals that facilitate interaction and bonding among classmates through a screen, in this case due to the exceptional circumstances. It is concluded that through these online meetings it was possible to maintain contact, share experiences and develop skills in a virtual environment of positive interaction.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El presente artículo tiene como objetivo relatar una experiencia vincular y educativa centrada en el uso de nuevas tecnologías, concretamente videollamadas, con niños en la etapa de educación infantil. Se trata de un caso de estudio centrado en la experiencia del uso de la aplicación Skype con niñas y niños de 2 a 3 años. Estos encuentros online se realizaron semanalmente durante tres meses debido a la situación provocada por la pandemia de covid-19, que implicó medidas de confinamiento y cierre de escuelas. A partir de un estudio autoetnográfico, basado en la observación y recogida de datos en un diario, los resultados desarrollan una serie de propuestas temáticas que facilitan la interacción y el vínculo entre los compañeros de clase a través de una pantalla, en este caso debido a las circunstancias excepcionales. Se concluye que mediante estos encuentros online se pudo mantener el contacto, compartir experiencias y desarrollar habilidades en un entorno virtual de interacción positiva.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/2204
10.22235/pe.v14i1.2204
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3983
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/2204/2293
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 14 No. 1 (2021): Páginas de Educación ; 52-72
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 14 Núm. 1 (2021): Páginas de Educación ; 52-72
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v14i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 14 N.º 1 (2021): Páginas de Educación ; 52-72
dc.subject.en-US.fl_str_mv early education
new technologies
e-learning
video calls
pandemic
COVID-19
dc.subject.es-ES.fl_str_mv educación inicial
nuevas tecnologías
educación a distancia
videollamadas
pandemia
COVID-19
dc.title.none.fl_str_mv Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
Encuentros online en educación infantil: Una experiencia vincular y educativa en tiempos de COVID-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The purpose of this article is to report a bonding and educational experience focused on the use of new technologies, specifically video calls, with children in early education. It is a case study focused on the experience of using Skype with children from 2 to 3 years old. These online meetings were held weekly for three months due to the situation caused by the covid-19 pandemic, which involved confinement measures and school closures. From an autoethnographic study, based on observation and data collection in a diary, the results develop a series of topic proposals that facilitate interaction and bonding among classmates through a screen, in this case due to the exceptional circumstances. It is concluded that through these online meetings it was possible to maintain contact, share experiences and develop skills in a virtual environment of positive interaction.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_896eb76e6116276d2006c557b59bce03
identifier_str_mv 10.22235/pe.v14i1.2204
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3983
publishDate 2021
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Fusté Forné, Maria2021-05-202023-09-13T12:57:22Z2023-09-13T12:57:22Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/220410.22235/pe.v14i1.2204https://hdl.handle.net/10895/3983The purpose of this article is to report a bonding and educational experience focused on the use of new technologies, specifically video calls, with children in early education. It is a case study focused on the experience of using Skype with children from 2 to 3 years old. These online meetings were held weekly for three months due to the situation caused by the covid-19 pandemic, which involved confinement measures and school closures. From an autoethnographic study, based on observation and data collection in a diary, the results develop a series of topic proposals that facilitate interaction and bonding among classmates through a screen, in this case due to the exceptional circumstances. It is concluded that through these online meetings it was possible to maintain contact, share experiences and develop skills in a virtual environment of positive interaction.El presente artículo tiene como objetivo relatar una experiencia vincular y educativa centrada en el uso de nuevas tecnologías, concretamente videollamadas, con niños en la etapa de educación infantil. Se trata de un caso de estudio centrado en la experiencia del uso de la aplicación Skype con niñas y niños de 2 a 3 años. Estos encuentros online se realizaron semanalmente durante tres meses debido a la situación provocada por la pandemia de covid-19, que implicó medidas de confinamiento y cierre de escuelas. A partir de un estudio autoetnográfico, basado en la observación y recogida de datos en un diario, los resultados desarrollan una serie de propuestas temáticas que facilitan la interacción y el vínculo entre los compañeros de clase a través de una pantalla, en este caso debido a las circunstancias excepcionales. Se concluye que mediante estos encuentros online se pudo mantener el contacto, compartir experiencias y desarrollar habilidades en un entorno virtual de interacción positiva.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/2204/2293Derechos de autor 2021 Páginas de Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 14 No. 1 (2021): Páginas de Educación ; 52-72Páginas de Educación; Vol. 14 Núm. 1 (2021): Páginas de Educación ; 52-72Páginas de Educación ; Vol. 14 N.º 1 (2021): Páginas de Educación ; 52-721688-74681688-528710.22235/pe.v14i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayearly educationnew technologiese-learningvideo callspandemicCOVID-19educación inicialnuevas tecnologíaseducación a distanciavideollamadaspandemiaCOVID-19Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19Encuentros online en educación infantil: Una experiencia vincular y educativa en tiempos de COVID-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39832023-09-13 09:57:22.665oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3983Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:22LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
Fusté Forné, Maria
early education
new technologies
e-learning
video calls
pandemic
COVID-19
educación inicial
nuevas tecnologías
educación a distancia
videollamadas
pandemia
COVID-19
status_str publishedVersion
title Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
title_full Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
title_fullStr Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
title_full_unstemmed Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
title_short Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
title_sort Online Meetings in Early Childhood Education: A Bonding and Educational Experience in Times of COVID-19
topic early education
new technologies
e-learning
video calls
pandemic
COVID-19
educación inicial
nuevas tecnologías
educación a distancia
videollamadas
pandemia
COVID-19
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/2204
https://hdl.handle.net/10895/3983