Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.

Dimensiones y condiciones de la participación: algunas notas para la reflexión.

Tenti Fanfani, Emilio
Detalles Bibliográficos
2011
participación
familia
poder
ciudadanía
gestión escolar
participation
family
power
citizenship
school management
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635
https://hdl.handle.net/10895/3851
Acceso abierto
_version_ 1815178713707315200
author Tenti Fanfani, Emilio
author_facet Tenti Fanfani, Emilio
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Tenti Fanfani, Emilio
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:55:57Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:55:57Z
dc.date.none.fl_str_mv 2011-11-30
dc.description.en-US.fl_txt_mv Abstract. In the following lines I intend to make some considerations about the different meanings of the concept of participation. To that aim I will resort to some theoretical paradigms related to different models of educational policies. Particularly, I will resort to the classical distinction propounded by Albert O. Hirschman with regard to the typical ways of reestablishing lost balances, especially during moments of crisis of a particular relationship between public services providers and the beneficiaries of those services. Finally, and in the field of the management of education institutions, I will propose three dimensions of the concept of participation.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Resumen. En las líneas que siguen me propongo realizar algunas consideraciones acerca de los diversos sentidos del concepto de participación. Para ello recurriré a algunos paradigmas teóricos relacionados con diversos modelos de políticas educativas. En especial, recurriré a la clásica distinción propuesta por Albert O. Hirschman respecto de las formas típicas de restablecer los equilibrios perdidos, en especial durante los momentos de crisis de una determinada relación entre prestadores de servicios públicos y los beneficiarios de los mismos. Por último, y ya en el terreno de la gestión de las instituciones educativas propondré tres dimensiones típicas del concepto de participación.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635
10.22235/pe.v4i1.635
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3851
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635/634
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2011 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 4 No. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 4 Núm. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v4i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 4 N.º 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136
dc.subject.en-US.fl_str_mv participation
family
power
citizenship
school management
dc.subject.es-ES.fl_str_mv participación
familia
poder
ciudadanía
gestión escolar
dc.title.none.fl_str_mv Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
Dimensiones y condiciones de la participación: algunas notas para la reflexión.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Abstract. In the following lines I intend to make some considerations about the different meanings of the concept of participation. To that aim I will resort to some theoretical paradigms related to different models of educational policies. Particularly, I will resort to the classical distinction propounded by Albert O. Hirschman with regard to the typical ways of reestablishing lost balances, especially during moments of crisis of a particular relationship between public services providers and the beneficiaries of those services. Finally, and in the field of the management of education institutions, I will propose three dimensions of the concept of participation.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_874ef2c7304b00d7cea318bb198ba8d3
identifier_str_mv 10.22235/pe.v4i1.635
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3851
publishDate 2011
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2011 Páginas de Educación
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
spelling Tenti Fanfani, Emilio2011-11-302023-09-13T12:55:57Z2023-09-13T12:55:57Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/63510.22235/pe.v4i1.635https://hdl.handle.net/10895/3851Abstract. In the following lines I intend to make some considerations about the different meanings of the concept of participation. To that aim I will resort to some theoretical paradigms related to different models of educational policies. Particularly, I will resort to the classical distinction propounded by Albert O. Hirschman with regard to the typical ways of reestablishing lost balances, especially during moments of crisis of a particular relationship between public services providers and the beneficiaries of those services. Finally, and in the field of the management of education institutions, I will propose three dimensions of the concept of participation.Resumen. En las líneas que siguen me propongo realizar algunas consideraciones acerca de los diversos sentidos del concepto de participación. Para ello recurriré a algunos paradigmas teóricos relacionados con diversos modelos de políticas educativas. En especial, recurriré a la clásica distinción propuesta por Albert O. Hirschman respecto de las formas típicas de restablecer los equilibrios perdidos, en especial durante los momentos de crisis de una determinada relación entre prestadores de servicios públicos y los beneficiarios de los mismos. Por último, y ya en el terreno de la gestión de las instituciones educativas propondré tres dimensiones típicas del concepto de participación.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635/634Derechos de autor 2011 Páginas de Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 4 No. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136Páginas de Educación; Vol. 4 Núm. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136Páginas de Educación ; Vol. 4 N.º 1 (2011): Páginas de Educación; 119-1361688-74681688-528710.22235/pe.v4i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayparticipaciónfamiliapoderciudadaníagestión escolarparticipationfamilypowercitizenshipschool managementParticipation dimensions and conditions: some notes for reflection.Dimensiones y condiciones de la participación: algunas notas para la reflexión.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/38512023-09-13 09:55:57.864oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3851Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:55:57LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
Tenti Fanfani, Emilio
participación
familia
poder
ciudadanía
gestión escolar
participation
family
power
citizenship
school management
status_str publishedVersion
title Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
title_full Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
title_fullStr Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
title_full_unstemmed Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
title_short Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
title_sort Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
topic participación
familia
poder
ciudadanía
gestión escolar
participation
family
power
citizenship
school management
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635
https://hdl.handle.net/10895/3851