Participation dimensions and conditions: some notes for reflection.
Dimensiones y condiciones de la participación: algunas notas para la reflexión.
2011 | |
participación familia poder ciudadanía gestión escolar participation family power citizenship school management |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635
https://hdl.handle.net/10895/3851 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178713707315200 |
---|---|
author | Tenti Fanfani, Emilio |
author_facet | Tenti Fanfani, Emilio |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Tenti Fanfani, Emilio |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:55:57Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:55:57Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2011-11-30 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | Abstract. In the following lines I intend to make some considerations about the different meanings of the concept of participation. To that aim I will resort to some theoretical paradigms related to different models of educational policies. Particularly, I will resort to the classical distinction propounded by Albert O. Hirschman with regard to the typical ways of reestablishing lost balances, especially during moments of crisis of a particular relationship between public services providers and the beneficiaries of those services. Finally, and in the field of the management of education institutions, I will propose three dimensions of the concept of participation. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Resumen. En las líneas que siguen me propongo realizar algunas consideraciones acerca de los diversos sentidos del concepto de participación. Para ello recurriré a algunos paradigmas teóricos relacionados con diversos modelos de políticas educativas. En especial, recurriré a la clásica distinción propuesta por Albert O. Hirschman respecto de las formas típicas de restablecer los equilibrios perdidos, en especial durante los momentos de crisis de una determinada relación entre prestadores de servicios públicos y los beneficiarios de los mismos. Por último, y ya en el terreno de la gestión de las instituciones educativas propondré tres dimensiones típicas del concepto de participación. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635 10.22235/pe.v4i1.635 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3851 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635/634 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2011 Páginas de Educación https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 4 No. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 4 Núm. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v4i1 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 4 N.º 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | participation family power citizenship school management |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | participación familia poder ciudadanía gestión escolar |
dc.title.none.fl_str_mv | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. Dimensiones y condiciones de la participación: algunas notas para la reflexión. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | Abstract. In the following lines I intend to make some considerations about the different meanings of the concept of participation. To that aim I will resort to some theoretical paradigms related to different models of educational policies. Particularly, I will resort to the classical distinction propounded by Albert O. Hirschman with regard to the typical ways of reestablishing lost balances, especially during moments of crisis of a particular relationship between public services providers and the beneficiaries of those services. Finally, and in the field of the management of education institutions, I will propose three dimensions of the concept of participation. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_874ef2c7304b00d7cea318bb198ba8d3 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v4i1.635 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3851 |
publishDate | 2011 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2011 Páginas de Educación https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
spelling | Tenti Fanfani, Emilio2011-11-302023-09-13T12:55:57Z2023-09-13T12:55:57Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/63510.22235/pe.v4i1.635https://hdl.handle.net/10895/3851Abstract. In the following lines I intend to make some considerations about the different meanings of the concept of participation. To that aim I will resort to some theoretical paradigms related to different models of educational policies. Particularly, I will resort to the classical distinction propounded by Albert O. Hirschman with regard to the typical ways of reestablishing lost balances, especially during moments of crisis of a particular relationship between public services providers and the beneficiaries of those services. Finally, and in the field of the management of education institutions, I will propose three dimensions of the concept of participation.Resumen. En las líneas que siguen me propongo realizar algunas consideraciones acerca de los diversos sentidos del concepto de participación. Para ello recurriré a algunos paradigmas teóricos relacionados con diversos modelos de políticas educativas. En especial, recurriré a la clásica distinción propuesta por Albert O. Hirschman respecto de las formas típicas de restablecer los equilibrios perdidos, en especial durante los momentos de crisis de una determinada relación entre prestadores de servicios públicos y los beneficiarios de los mismos. Por último, y ya en el terreno de la gestión de las instituciones educativas propondré tres dimensiones típicas del concepto de participación.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635/634Derechos de autor 2011 Páginas de Educaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 4 No. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136Páginas de Educación; Vol. 4 Núm. 1 (2011): Páginas de Educación; 119-136Páginas de Educación ; Vol. 4 N.º 1 (2011): Páginas de Educación; 119-1361688-74681688-528710.22235/pe.v4i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayparticipaciónfamiliapoderciudadaníagestión escolarparticipationfamilypowercitizenshipschool managementParticipation dimensions and conditions: some notes for reflection.Dimensiones y condiciones de la participación: algunas notas para la reflexión.info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/38512023-09-13 09:55:57.864oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3851Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:55:57LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. Tenti Fanfani, Emilio participación familia poder ciudadanía gestión escolar participation family power citizenship school management |
status_str | publishedVersion |
title | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. |
title_full | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. |
title_fullStr | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. |
title_full_unstemmed | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. |
title_short | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. |
title_sort | Participation dimensions and conditions: some notes for reflection. |
topic | participación familia poder ciudadanía gestión escolar participation family power citizenship school management |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/635 https://hdl.handle.net/10895/3851 |