THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM

La relación docente-estudiante en el aula de computación uno a uno

Hershkovitz, Arnon
Detalles Bibliográficos
2018
one-to-one computing
student-teacher relationship
student-teacher interactions
classroom climate
modelo 1 a 1
relación docente - estudiante
interacciones docente - estudiante
ambiente en el aula
Inglés
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553
https://hdl.handle.net/10895/3936
Acceso abierto
_version_ 1815178714156105728
author Hershkovitz, Arnon
author_facet Hershkovitz, Arnon
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Hershkovitz, Arnon
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:04Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:04Z
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-04
dc.description.en-US.fl_txt_mv The student-teacher relationship is an important component of both students' and teachers' development. Today, technology-rich learning environments offer opportunities that might change these relationships. This paper presents findings from six studies of teacher-student relationships in the one-to-one computing classroom (and another study that refers to distance teaching). Taken together, those studies—that were carried out in Israel between 2014–2016 using both qualitative and quantitative methodologies, with a combined N=238 teachers—highlight various improvements in student-teacher relationships. Overall, it is argued that one-to-one computing programs drive some important changes in teaching/learning strategies, and that these changes affect student-teacher relationships positively.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv La relación entre docente y estudiante es un componente importante tanto para el desarrollo de uno como del otro. Los ambientes de aprendizaje actuales, ricos en tecnología, ofrecen oportunidades que podrían cambiar dichas relaciones. El presente trabajo presenta conclusiones de seis estudios de relaciones docente-estudiante en aulas de computación uno a uno (y otro estudio que refiere a la docencia a distancia). Juntos, ambos estudios —llevados a cabo en Israel, entre 2014 y 2016, con metodologías tanto cualitativas como cuantitativas, con una muestra combinada de 238 docentes— resaltan mejoras varias en las relaciones docente-estudiante. En general, se mantiene que los programas de computación uno a uno generan cambios importantes en las estrategias de enseñanza y de aprendizaje, y que dichos cambios afectan las relaciones docente-estudiante de manera positiva.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553
10.22235/pe.v11i1.1553
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3936
dc.language.iso.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553/1537
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 11 No. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v11i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65
dc.subject.en-US.fl_str_mv one-to-one computing
student-teacher relationship
student-teacher interactions
classroom climate
dc.subject.es-ES.fl_str_mv modelo 1 a 1
relación docente - estudiante
interacciones docente - estudiante
ambiente en el aula
dc.title.none.fl_str_mv THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
La relación docente-estudiante en el aula de computación uno a uno
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The student-teacher relationship is an important component of both students' and teachers' development. Today, technology-rich learning environments offer opportunities that might change these relationships. This paper presents findings from six studies of teacher-student relationships in the one-to-one computing classroom (and another study that refers to distance teaching). Taken together, those studies—that were carried out in Israel between 2014–2016 using both qualitative and quantitative methodologies, with a combined N=238 teachers—highlight various improvements in student-teacher relationships. Overall, it is argued that one-to-one computing programs drive some important changes in teaching/learning strategies, and that these changes affect student-teacher relationships positively.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_7f97254949e2e72afed5b6d142b2b860
identifier_str_mv 10.22235/pe.v11i1.1553
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language eng
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3936
publishDate 2018
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Páginas de Educación
spelling Hershkovitz, Arnon2018-04-042023-09-13T12:57:04Z2023-09-13T12:57:04Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/155310.22235/pe.v11i1.1553https://hdl.handle.net/10895/3936The student-teacher relationship is an important component of both students' and teachers' development. Today, technology-rich learning environments offer opportunities that might change these relationships. This paper presents findings from six studies of teacher-student relationships in the one-to-one computing classroom (and another study that refers to distance teaching). Taken together, those studies—that were carried out in Israel between 2014–2016 using both qualitative and quantitative methodologies, with a combined N=238 teachers—highlight various improvements in student-teacher relationships. Overall, it is argued that one-to-one computing programs drive some important changes in teaching/learning strategies, and that these changes affect student-teacher relationships positively.La relación entre docente y estudiante es un componente importante tanto para el desarrollo de uno como del otro. Los ambientes de aprendizaje actuales, ricos en tecnología, ofrecen oportunidades que podrían cambiar dichas relaciones. El presente trabajo presenta conclusiones de seis estudios de relaciones docente-estudiante en aulas de computación uno a uno (y otro estudio que refiere a la docencia a distancia). Juntos, ambos estudios —llevados a cabo en Israel, entre 2014 y 2016, con metodologías tanto cualitativas como cuantitativas, con una muestra combinada de 238 docentes— resaltan mejoras varias en las relaciones docente-estudiante. En general, se mantiene que los programas de computación uno a uno generan cambios importantes en las estrategias de enseñanza y de aprendizaje, y que dichos cambios afectan las relaciones docente-estudiante de manera positiva.application/pdfengUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553/1537Derechos de autor 2018 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 11 No. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 1 (2018): Páginas de Educación; 37-651688-74681688-528710.22235/pe.v11i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayone-to-one computingstudent-teacher relationshipstudent-teacher interactionsclassroom climatemodelo 1 a 1relación docente - estudianteinteracciones docente - estudianteambiente en el aulaTHE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOMLa relación docente-estudiante en el aula de computación uno a unoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39362023-09-13 09:57:04.647oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3936Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:04LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
Hershkovitz, Arnon
one-to-one computing
student-teacher relationship
student-teacher interactions
classroom climate
modelo 1 a 1
relación docente - estudiante
interacciones docente - estudiante
ambiente en el aula
status_str publishedVersion
title THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
title_full THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
title_fullStr THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
title_full_unstemmed THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
title_short THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
title_sort THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
topic one-to-one computing
student-teacher relationship
student-teacher interactions
classroom climate
modelo 1 a 1
relación docente - estudiante
interacciones docente - estudiante
ambiente en el aula
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553
https://hdl.handle.net/10895/3936