THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
La relación docente-estudiante en el aula de computación uno a uno
2018 | |
one-to-one computing student-teacher relationship student-teacher interactions classroom climate modelo 1 a 1 relación docente - estudiante interacciones docente - estudiante ambiente en el aula |
|
Inglés | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553
https://hdl.handle.net/10895/3936 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178714156105728 |
---|---|
author | Hershkovitz, Arnon |
author_facet | Hershkovitz, Arnon |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Hershkovitz, Arnon |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:04Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:04Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2018-04-04 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | The student-teacher relationship is an important component of both students' and teachers' development. Today, technology-rich learning environments offer opportunities that might change these relationships. This paper presents findings from six studies of teacher-student relationships in the one-to-one computing classroom (and another study that refers to distance teaching). Taken together, those studies—that were carried out in Israel between 2014–2016 using both qualitative and quantitative methodologies, with a combined N=238 teachers—highlight various improvements in student-teacher relationships. Overall, it is argued that one-to-one computing programs drive some important changes in teaching/learning strategies, and that these changes affect student-teacher relationships positively. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | La relación entre docente y estudiante es un componente importante tanto para el desarrollo de uno como del otro. Los ambientes de aprendizaje actuales, ricos en tecnología, ofrecen oportunidades que podrían cambiar dichas relaciones. El presente trabajo presenta conclusiones de seis estudios de relaciones docente-estudiante en aulas de computación uno a uno (y otro estudio que refiere a la docencia a distancia). Juntos, ambos estudios —llevados a cabo en Israel, entre 2014 y 2016, con metodologías tanto cualitativas como cuantitativas, con una muestra combinada de 238 docentes— resaltan mejoras varias en las relaciones docente-estudiante. En general, se mantiene que los programas de computación uno a uno generan cambios importantes en las estrategias de enseñanza y de aprendizaje, y que dichos cambios afectan las relaciones docente-estudiante de manera positiva. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553 10.22235/pe.v11i1.1553 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3936 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | eng |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553/1537 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2018 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 11 No. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v11i1 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | one-to-one computing student-teacher relationship student-teacher interactions classroom climate |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | modelo 1 a 1 relación docente - estudiante interacciones docente - estudiante ambiente en el aula |
dc.title.none.fl_str_mv | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM La relación docente-estudiante en el aula de computación uno a uno |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | The student-teacher relationship is an important component of both students' and teachers' development. Today, technology-rich learning environments offer opportunities that might change these relationships. This paper presents findings from six studies of teacher-student relationships in the one-to-one computing classroom (and another study that refers to distance teaching). Taken together, those studies—that were carried out in Israel between 2014–2016 using both qualitative and quantitative methodologies, with a combined N=238 teachers—highlight various improvements in student-teacher relationships. Overall, it is argued that one-to-one computing programs drive some important changes in teaching/learning strategies, and that these changes affect student-teacher relationships positively. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_7f97254949e2e72afed5b6d142b2b860 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v11i1.1553 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | eng |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3936 |
publishDate | 2018 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2018 Páginas de Educación |
spelling | Hershkovitz, Arnon2018-04-042023-09-13T12:57:04Z2023-09-13T12:57:04Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/155310.22235/pe.v11i1.1553https://hdl.handle.net/10895/3936The student-teacher relationship is an important component of both students' and teachers' development. Today, technology-rich learning environments offer opportunities that might change these relationships. This paper presents findings from six studies of teacher-student relationships in the one-to-one computing classroom (and another study that refers to distance teaching). Taken together, those studies—that were carried out in Israel between 2014–2016 using both qualitative and quantitative methodologies, with a combined N=238 teachers—highlight various improvements in student-teacher relationships. Overall, it is argued that one-to-one computing programs drive some important changes in teaching/learning strategies, and that these changes affect student-teacher relationships positively.La relación entre docente y estudiante es un componente importante tanto para el desarrollo de uno como del otro. Los ambientes de aprendizaje actuales, ricos en tecnología, ofrecen oportunidades que podrían cambiar dichas relaciones. El presente trabajo presenta conclusiones de seis estudios de relaciones docente-estudiante en aulas de computación uno a uno (y otro estudio que refiere a la docencia a distancia). Juntos, ambos estudios —llevados a cabo en Israel, entre 2014 y 2016, con metodologías tanto cualitativas como cuantitativas, con una muestra combinada de 238 docentes— resaltan mejoras varias en las relaciones docente-estudiante. En general, se mantiene que los programas de computación uno a uno generan cambios importantes en las estrategias de enseñanza y de aprendizaje, y que dichos cambios afectan las relaciones docente-estudiante de manera positiva.application/pdfengUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553/1537Derechos de autor 2018 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 11 No. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 1 (2018): Páginas de Educación; 37-65Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 1 (2018): Páginas de Educación; 37-651688-74681688-528710.22235/pe.v11i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayone-to-one computingstudent-teacher relationshipstudent-teacher interactionsclassroom climatemodelo 1 a 1relación docente - estudianteinteracciones docente - estudianteambiente en el aulaTHE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOMLa relación docente-estudiante en el aula de computación uno a unoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39362023-09-13 09:57:04.647oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3936Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:04LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM Hershkovitz, Arnon one-to-one computing student-teacher relationship student-teacher interactions classroom climate modelo 1 a 1 relación docente - estudiante interacciones docente - estudiante ambiente en el aula |
status_str | publishedVersion |
title | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM |
title_full | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM |
title_fullStr | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM |
title_full_unstemmed | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM |
title_short | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM |
title_sort | THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM |
topic | one-to-one computing student-teacher relationship student-teacher interactions classroom climate modelo 1 a 1 relación docente - estudiante interacciones docente - estudiante ambiente en el aula |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1553 https://hdl.handle.net/10895/3936 |