Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI

Programas extraordinarios de atención a la diversidad en Secundaria. Percepciones de los estudiantes de PCPI y formación del profesorado implicado

Amores Fernández, Francisco Javier - Ritacco Real, Maximiliano
Detalles Bibliográficos
2017
fracaso escolar
exclusión social y educativa
alumnos en riesgo
educación secundaria obligatoria
school failure
social and educational exclusion
students at risk
Compulsory Secondary Education
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1360
https://hdl.handle.net/10895/3919
Acceso abierto
_version_ 1815178716235431936
author Amores Fernández, Francisco Javier
author2 Ritacco Real, Maximiliano
author2_role author
author_facet Amores Fernández, Francisco Javier
Ritacco Real, Maximiliano
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Amores Fernández, Francisco Javier
Ritacco Real, Maximiliano
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:58Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:58Z
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-09
dc.description.en-US.fl_txt_mv The principal purpose of this investigation is to describe and evaluate every aspect related to the application of the Initial Professional Qualification Program (PCPI) in the province of Granada, Spain. The work presented here focuses on the analysis of the perceptions of teachers about their specific training in such measures of attention to diversity, and understand the perceptions of students about their implementation and future expectations. The research was developed in 50 educational centers of the province of Granada, starting with a mixed method research. The greatest achievements of the PCPI are the change in attitude of the students towards the study, and that a high percentage obtains the graduate in Compulsory Secondary Education (ESO).
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El objetivo principal de la investigación es describir y valorar los aspectos derivados de la aplicación de los programas de cualificación profesional inicial (PCPI) en la provincia de Granada, España. El trabajo que aquí se presenta se centra en analizar las percepciones del profesorado acerca de su formación específica en este tipo de medidas de atención a la diversidad, y conocer las percepciones de los estudiantes sobre su implantación y expectativas de futuro. La investigación se ha desarrollado en 50 centros educativos de la provincia de Granada, a partir de un método mixto de investigación. Los mayores logros de los PCPI son el cambio de actitud de los alumnos hacia el estudio y que un alto porcentaje consiga el graduado en educación secundaria obligatoria (ESO).
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1360
10.22235/pe.v10i1.1360
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3919
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1360/pdf_3
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 91-113
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 91-113
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v10i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 91-113
dc.subject.en-US.fl_str_mv school failure
social and educational exclusion
students at risk
Compulsory Secondary Education
dc.subject.es-ES.fl_str_mv fracaso escolar
exclusión social y educativa
alumnos en riesgo
educación secundaria obligatoria
dc.title.none.fl_str_mv Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
Programas extraordinarios de atención a la diversidad en Secundaria. Percepciones de los estudiantes de PCPI y formación del profesorado implicado
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The principal purpose of this investigation is to describe and evaluate every aspect related to the application of the Initial Professional Qualification Program (PCPI) in the province of Granada, Spain. The work presented here focuses on the analysis of the perceptions of teachers about their specific training in such measures of attention to diversity, and understand the perceptions of students about their implementation and future expectations. The research was developed in 50 educational centers of the province of Granada, starting with a mixed method research. The greatest achievements of the PCPI are the change in attitude of the students towards the study, and that a high percentage obtains the graduate in Compulsory Secondary Education (ESO).
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_7a00c733abae0a3174d558deafe2d335
identifier_str_mv 10.22235/pe.v10i1.1360
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3919
publishDate 2017
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
spelling Amores Fernández, Francisco JavierRitacco Real, Maximiliano2017-06-092023-09-13T12:56:58Z2023-09-13T12:56:58Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/136010.22235/pe.v10i1.1360https://hdl.handle.net/10895/3919The principal purpose of this investigation is to describe and evaluate every aspect related to the application of the Initial Professional Qualification Program (PCPI) in the province of Granada, Spain. The work presented here focuses on the analysis of the perceptions of teachers about their specific training in such measures of attention to diversity, and understand the perceptions of students about their implementation and future expectations. The research was developed in 50 educational centers of the province of Granada, starting with a mixed method research. The greatest achievements of the PCPI are the change in attitude of the students towards the study, and that a high percentage obtains the graduate in Compulsory Secondary Education (ESO).El objetivo principal de la investigación es describir y valorar los aspectos derivados de la aplicación de los programas de cualificación profesional inicial (PCPI) en la provincia de Granada, España. El trabajo que aquí se presenta se centra en analizar las percepciones del profesorado acerca de su formación específica en este tipo de medidas de atención a la diversidad, y conocer las percepciones de los estudiantes sobre su implantación y expectativas de futuro. La investigación se ha desarrollado en 50 centros educativos de la provincia de Granada, a partir de un método mixto de investigación. Los mayores logros de los PCPI son el cambio de actitud de los alumnos hacia el estudio y que un alto porcentaje consiga el graduado en educación secundaria obligatoria (ESO).application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1360/pdf_3Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 91-113Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 91-113Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 91-1131688-74681688-528710.22235/pe.v10i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayfracaso escolarexclusión social y educativaalumnos en riesgoeducación secundaria obligatoriaschool failuresocial and educational exclusionstudents at riskCompulsory Secondary EducationSpecial programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPIProgramas extraordinarios de atención a la diversidad en Secundaria. Percepciones de los estudiantes de PCPI y formación del profesorado implicadoinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39192023-09-13 09:56:58.29oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3919Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:58LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
Amores Fernández, Francisco Javier
fracaso escolar
exclusión social y educativa
alumnos en riesgo
educación secundaria obligatoria
school failure
social and educational exclusion
students at risk
Compulsory Secondary Education
status_str publishedVersion
title Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
title_full Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
title_fullStr Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
title_full_unstemmed Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
title_short Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
title_sort Special programs of attention to diversity in Secondary. Perceptions of students and teacher training involved in PCPI
topic fracaso escolar
exclusión social y educativa
alumnos en riesgo
educación secundaria obligatoria
school failure
social and educational exclusion
students at risk
Compulsory Secondary Education
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1360
https://hdl.handle.net/10895/3919