"To be Feminine, to be Delicate, to be A Mother". Social Representations of Gender in Teachers: A Qualitative Study
“Ser femenina, ser delicada, ser madre”. Representaciones sociales de género del profesorado: un estudio cualitativo
2019 | |
gender educational environment teacher's behavior teacher género ambiente educacional comportamiento del docente docente |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1869
https://hdl.handle.net/10895/3968 |
|
Acceso abierto |
Resultados similares
-
Gender differences in teachers' assessments and blind test results – evidence from Uruguay
Autor(es):: Bucheli, Marisa
Fecha de publicación:: (2024) -
The Relationship Between Family and School in High School Education. The Perspective of High School Teachers
Autor(es):: Vaccotti, Rodrigo
Fecha de publicación:: (2019) -
Do higher salaries yield better teachers and better student outcomes?
Autor(es):: Cabrera, José María
Fecha de publicación:: (2018) -
THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP IN THE ONE-TO-ONE COMPUTING CLASSROOM
Autor(es):: Hershkovitz, Arnon
Fecha de publicación:: (2018) -
PREVALENCE OF BURNOUT SYNDROME AND SOCIODEMOGRAPHIC FACTORS IN A GROUP OF TEACHERS IN MONTEVIDEO
Autor(es):: Silva, María Inés
Fecha de publicación:: (2015)