Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
Significado de las prácticas tutoriales en las asesorías de tesis de los estudiantes de maestría en educación
2018 | |
Phenomenology Thesis Tutoring Postgraduate education Fenomenología Tesis Turoría Posgrado |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634
https://hdl.handle.net/10895/3942 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178712479432704 |
---|---|
author | Santa Cruz Terán, Flor Fanny |
author2 | Durán Llaro, Kony Luby |
author2_role | author |
author_facet | Santa Cruz Terán, Flor Fanny Durán Llaro, Kony Luby |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Santa Cruz Terán, Flor Fanny Durán Llaro, Kony Luby |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:06Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:06Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2018-07-13 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the in-depth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | El propósito de este estudio es comprender el significado que atribuyen los estudiantes de maestría en Educación a las prácticas tutoriales durante las sesiones de asesorías de tesis. El trabajo se desarrolló según un enfoque cualitativo con diseño fenomenológico, a partir de la observación participante y la entrevista en profundidad. Los datos se analizaron a través de un conjunto de códigos temáticos, mediante un proceso de codificaciones obtenidas de las unidades de significatividad de un análisis de contenido y de discurso. Los hallazgos permitieron comprender que la comunicación amical, confianza, motivación y buen clima emocional están presentes en las interacciones entre el asesor y el asesorado, lo que muestra la efectividad del recurso didáctico tecnológico en las asesorías. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634 10.22235/pe.v11i2.1634 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3942 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634/1612 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2018 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v11i2 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | Phenomenology Thesis Tutoring Postgraduate education |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | Fenomenología Tesis Turoría Posgrado |
dc.title.none.fl_str_mv | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis Significado de las prácticas tutoriales en las asesorías de tesis de los estudiantes de maestría en educación |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the in-depth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_6088b6083602af8c36a72656cb83da0f |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v11i2.1634 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3942 |
publishDate | 2018 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2018 Páginas de Educación |
spelling | Santa Cruz Terán, Flor FannyDurán Llaro, Kony Luby2018-07-132023-09-13T12:57:06Z2023-09-13T12:57:06Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/163410.22235/pe.v11i2.1634https://hdl.handle.net/10895/3942The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the in-depth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling.El propósito de este estudio es comprender el significado que atribuyen los estudiantes de maestría en Educación a las prácticas tutoriales durante las sesiones de asesorías de tesis. El trabajo se desarrolló según un enfoque cualitativo con diseño fenomenológico, a partir de la observación participante y la entrevista en profundidad. Los datos se analizaron a través de un conjunto de códigos temáticos, mediante un proceso de codificaciones obtenidas de las unidades de significatividad de un análisis de contenido y de discurso. Los hallazgos permitieron comprender que la comunicación amical, confianza, motivación y buen clima emocional están presentes en las interacciones entre el asesor y el asesorado, lo que muestra la efectividad del recurso didáctico tecnológico en las asesorías.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634/1612Derechos de autor 2018 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 199-2141688-74681688-528710.22235/pe.v11i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguayPhenomenologyThesisTutoringPostgraduate educationFenomenologíaTesisTuroríaPosgradoMeaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education ThesisSignificado de las prácticas tutoriales en las asesorías de tesis de los estudiantes de maestría en educacióninfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39422023-09-13 09:57:06.62oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3942Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:06LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis Santa Cruz Terán, Flor Fanny Phenomenology Thesis Tutoring Postgraduate education Fenomenología Tesis Turoría Posgrado |
status_str | publishedVersion |
title | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis |
title_full | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis |
title_fullStr | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis |
title_full_unstemmed | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis |
title_short | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis |
title_sort | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis |
topic | Phenomenology Thesis Tutoring Postgraduate education Fenomenología Tesis Turoría Posgrado |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634 https://hdl.handle.net/10895/3942 |