Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis

Significado de las prácticas tutoriales en las asesorías de tesis de los estudiantes de maestría en educación

Santa Cruz Terán, Flor Fanny - Durán Llaro, Kony Luby
Detalles Bibliográficos
2018
Phenomenology
Thesis
Tutoring
Postgraduate education
Fenomenología
Tesis
Turoría
Posgrado
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634
https://hdl.handle.net/10895/3942
Acceso abierto
_version_ 1815178712479432704
author Santa Cruz Terán, Flor Fanny
author2 Durán Llaro, Kony Luby
author2_role author
author_facet Santa Cruz Terán, Flor Fanny
Durán Llaro, Kony Luby
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Santa Cruz Terán, Flor Fanny
Durán Llaro, Kony Luby
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:06Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:06Z
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-13
dc.description.en-US.fl_txt_mv The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the in-depth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El propósito de este estudio es comprender el significado que atribuyen los estudiantes de maestría en Educación a las prácticas tutoriales durante las sesiones de asesorías de tesis. El trabajo se desarrolló según un enfoque cualitativo con diseño fenomenológico, a partir de la observación participante y la entrevista en profundidad. Los datos se analizaron a través de un conjunto de códigos temáticos, mediante un proceso de codificaciones obtenidas de las unidades de significatividad de un análisis de contenido y de discurso. Los hallazgos permitieron comprender que la comunicación amical, confianza, motivación y buen clima emocional están presentes en las interacciones entre el asesor y el asesorado, lo que muestra la efectividad del recurso didáctico tecnológico en las asesorías.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634
10.22235/pe.v11i2.1634
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3942
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634/1612
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v11i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214
dc.subject.en-US.fl_str_mv Phenomenology
Thesis
Tutoring
Postgraduate education
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Fenomenología
Tesis
Turoría
Posgrado
dc.title.none.fl_str_mv Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
Significado de las prácticas tutoriales en las asesorías de tesis de los estudiantes de maestría en educación
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the in-depth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_6088b6083602af8c36a72656cb83da0f
identifier_str_mv 10.22235/pe.v11i2.1634
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3942
publishDate 2018
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Páginas de Educación
spelling Santa Cruz Terán, Flor FannyDurán Llaro, Kony Luby2018-07-132023-09-13T12:57:06Z2023-09-13T12:57:06Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/163410.22235/pe.v11i2.1634https://hdl.handle.net/10895/3942The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the in-depth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling.El propósito de este estudio es comprender el significado que atribuyen los estudiantes de maestría en Educación a las prácticas tutoriales durante las sesiones de asesorías de tesis. El trabajo se desarrolló según un enfoque cualitativo con diseño fenomenológico, a partir de la observación participante y la entrevista en profundidad. Los datos se analizaron a través de un conjunto de códigos temáticos, mediante un proceso de codificaciones obtenidas de las unidades de significatividad de un análisis de contenido y de discurso. Los hallazgos permitieron comprender que la comunicación amical, confianza, motivación y buen clima emocional están presentes en las interacciones entre el asesor y el asesorado, lo que muestra la efectividad del recurso didáctico tecnológico en las asesorías.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634/1612Derechos de autor 2018 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 11 No. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214Páginas de Educación; Vol. 11 Núm. 2 (2018): Páginas de Educación; 199-214Páginas de Educación ; Vol. 11 N.º 2 (2018): Páginas de Educación; 199-2141688-74681688-528710.22235/pe.v11i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguayPhenomenologyThesisTutoringPostgraduate educationFenomenologíaTesisTuroríaPosgradoMeaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education ThesisSignificado de las prácticas tutoriales en las asesorías de tesis de los estudiantes de maestría en educacióninfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39422023-09-13 09:57:06.62oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3942Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:06LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
Santa Cruz Terán, Flor Fanny
Phenomenology
Thesis
Tutoring
Postgraduate education
Fenomenología
Tesis
Turoría
Posgrado
status_str publishedVersion
title Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
title_full Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
title_fullStr Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
title_full_unstemmed Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
title_short Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
title_sort Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students" "in Master of Education Thesis
topic Phenomenology
Thesis
Tutoring
Postgraduate education
Fenomenología
Tesis
Turoría
Posgrado
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1634
https://hdl.handle.net/10895/3942