How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay

¿Cómo retener a los jóvenes y adultos en el sistema educativo público?:: Análisis de las estrategias desplegadas en tres liceos nocturnos del Uruguay

Cabrera Borges, Claudia
Detalles Bibliográficos
2017
adults
formal education
night school
drop out
teaching strategies
adultos
educación formal
educación nocturna
deserción
estrategias didácticas
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1424
https://hdl.handle.net/10895/3927
Acceso abierto
_version_ 1815178715735261184
author Cabrera Borges, Claudia
author_facet Cabrera Borges, Claudia
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Cabrera Borges, Claudia
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:01Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:57:01Z
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-11
dc.description.en-US.fl_txt_mv This article presents some of the results of the research conducted within the framework of the doctoral thesis: "The Teaching of Biology in the Night Shift during the First Four Years of Secondary Education." Emphasis is placed on how the institutions studied deploy strategies for promoting the permanence of young people and adults in formal education. The methodological approach corresponds to a case study based on the night shift of three high schools in Uruguay. The results show the challenges faced by those who are in charge of the education of youth and adults, and the actions they take both inside and outside the classroom in order to prevent the students from dropping out.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El artículo presenta algunos resultados de la investigación realizada en el marco de la tesis doctoral La enseñanza de la Biología en el turno nocturno durante los primeros cuatro años de Enseñanza Media. Se enfatiza en cómo las instituciones estudiadas despliegan estrategias que apuntan a promover la permanencia de los jóvenes y adultos en la educación formal. El enfoque metodológico corresponde a un estudio de caso referido al turno nocturno de tres liceos del Uruguay. Los resultados evidencian los desafíos que enfrentan quienes se encuentran a cargo de la educación de jóvenes y adultos, y las acciones que realizan, tanto fuera del aula como en sus clases, para evitar que los estudiantes dejen de asistir.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1424
10.22235/pe.v10i2.1424
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3927
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1424/1420
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 57-78
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 57-78
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v10i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 57-78
dc.subject.en-US.fl_str_mv adults
formal education
night school
drop out
teaching strategies
dc.subject.es-ES.fl_str_mv adultos
educación formal
educación nocturna
deserción
estrategias didácticas
dc.title.none.fl_str_mv How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
¿Cómo retener a los jóvenes y adultos en el sistema educativo público?:: Análisis de las estrategias desplegadas en tres liceos nocturnos del Uruguay
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description This article presents some of the results of the research conducted within the framework of the doctoral thesis: "The Teaching of Biology in the Night Shift during the First Four Years of Secondary Education." Emphasis is placed on how the institutions studied deploy strategies for promoting the permanence of young people and adults in formal education. The methodological approach corresponds to a case study based on the night shift of three high schools in Uruguay. The results show the challenges faced by those who are in charge of the education of youth and adults, and the actions they take both inside and outside the classroom in order to prevent the students from dropping out.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_53ed9ed7b594507cce13fb62f9f5498f
identifier_str_mv 10.22235/pe.v10i2.1424
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3927
publishDate 2017
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
spelling Cabrera Borges, Claudia2017-10-112023-09-13T12:57:01Z2023-09-13T12:57:01Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/142410.22235/pe.v10i2.1424https://hdl.handle.net/10895/3927This article presents some of the results of the research conducted within the framework of the doctoral thesis: "The Teaching of Biology in the Night Shift during the First Four Years of Secondary Education." Emphasis is placed on how the institutions studied deploy strategies for promoting the permanence of young people and adults in formal education. The methodological approach corresponds to a case study based on the night shift of three high schools in Uruguay. The results show the challenges faced by those who are in charge of the education of youth and adults, and the actions they take both inside and outside the classroom in order to prevent the students from dropping out.El artículo presenta algunos resultados de la investigación realizada en el marco de la tesis doctoral La enseñanza de la Biología en el turno nocturno durante los primeros cuatro años de Enseñanza Media. Se enfatiza en cómo las instituciones estudiadas despliegan estrategias que apuntan a promover la permanencia de los jóvenes y adultos en la educación formal. El enfoque metodológico corresponde a un estudio de caso referido al turno nocturno de tres liceos del Uruguay. Los resultados evidencian los desafíos que enfrentan quienes se encuentran a cargo de la educación de jóvenes y adultos, y las acciones que realizan, tanto fuera del aula como en sus clases, para evitar que los estudiantes dejen de asistir.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1424/1420Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 57-78Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 57-78Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 57-781688-74681688-528710.22235/pe.v10i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayadultsformal educationnight schooldrop outteaching strategiesadultoseducación formaleducación nocturnadeserciónestrategias didácticasHow to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay¿Cómo retener a los jóvenes y adultos en el sistema educativo público?:: Análisis de las estrategias desplegadas en tres liceos nocturnos del Uruguayinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39272023-09-13 09:57:01.852oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3927Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:01LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
Cabrera Borges, Claudia
adults
formal education
night school
drop out
teaching strategies
adultos
educación formal
educación nocturna
deserción
estrategias didácticas
status_str publishedVersion
title How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
title_full How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
title_fullStr How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
title_full_unstemmed How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
title_short How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
title_sort How to keep young and adults people in the public educational system?:: Analysis of the strategies developed in three night- shift schools in Uruguay
topic adults
formal education
night school
drop out
teaching strategies
adultos
educación formal
educación nocturna
deserción
estrategias didácticas
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1424
https://hdl.handle.net/10895/3927