The context and placement participants: Study on the representation of student teachers

EL CONTEXTO Y LOS ACTORES DE LA PRÁCTICA: ESTUDIO SOBRE LA REPRESENTACIÓN DEL PROFESOR EN FORMACIÓN

Sánchez Sánchez, Gerardo Ignacio - Jara Amigo, Ximena Elizabeth
Detalles Bibliográficos
2016
contex
participants
placement
representations
Chile
contexto
actores
práctica
representaciones
Chile
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1296
https://hdl.handle.net/10895/3909
Acceso abierto
_version_ 1815178716050882560
author Sánchez Sánchez, Gerardo Ignacio
author2 Jara Amigo, Ximena Elizabeth
author2_role author
author_facet Sánchez Sánchez, Gerardo Ignacio
Jara Amigo, Ximena Elizabeth
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Sánchez Sánchez, Gerardo Ignacio
Jara Amigo, Ximena Elizabeth
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:50Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:50Z
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-02
dc.description.en-US.fl_txt_mv This article explores the representations that 32 student teachers have about the context and placement participants. The results identify the context where the placement is being carried out as a real space of training and production crisis source, and the presence of two types of participants: those who are enthusiastic and under development; and those who experience professional frustration. The qualitative approach was used based on the interpretative case study in which semi-structured interviews and a strategy discussion based on thematic analysis were carried out. The research was conducted on the campus of a regional university of Chile. The study opens up prospects for dialogue in the region, capable of enriching Initial Teacher Training.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv El presente artículo explora las representaciones que 32 profesores en formación reportan sobre el contexto y los actores de la práctica. Los resultados reconocen a la práctica como espacio real de formación y fuente de crisis productiva, y la presencia de dos tipos de actores: aquellos entusiastas y en desarrollo; y los que experimentan a modo de resistencia una frustración profesional. Se adoptó el enfoque cualitativo a partir del tipo estudio de caso interpretativo, con aplicación de entrevistas semiestructuradas y una estrategia de discusión basada en el análisis temático. La investigación se desarrolló en el campus de una universidad regional de Chile. El estudio abre perspectivas de diálogo en el contexto regional, susceptibles de enriquecer la formación e inserción docente.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1296
10.22235/pe.v9i2.1296
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3909
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1296/1311
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 9 No. 2 (2016): Páginas de Educación; 118-155
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 9 Núm. 2 (2016): Páginas de Educación; 118-155
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v9i2
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 9 N.º 2 (2016): Páginas de Educación; 118-155
dc.subject.en-US.fl_str_mv contex
participants
placement
representations
Chile
dc.subject.es-ES.fl_str_mv contexto
actores
práctica
representaciones
Chile
dc.title.none.fl_str_mv The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
EL CONTEXTO Y LOS ACTORES DE LA PRÁCTICA: ESTUDIO SOBRE LA REPRESENTACIÓN DEL PROFESOR EN FORMACIÓN
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description This article explores the representations that 32 student teachers have about the context and placement participants. The results identify the context where the placement is being carried out as a real space of training and production crisis source, and the presence of two types of participants: those who are enthusiastic and under development; and those who experience professional frustration. The qualitative approach was used based on the interpretative case study in which semi-structured interviews and a strategy discussion based on thematic analysis were carried out. The research was conducted on the campus of a regional university of Chile. The study opens up prospects for dialogue in the region, capable of enriching Initial Teacher Training.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_4baab448ced7b3d326de643572b601b0
identifier_str_mv 10.22235/pe.v9i2.1296
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3909
publishDate 2016
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Páginas de Educación
spelling Sánchez Sánchez, Gerardo IgnacioJara Amigo, Ximena Elizabeth2016-12-022023-09-13T12:56:50Z2023-09-13T12:56:50Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/129610.22235/pe.v9i2.1296https://hdl.handle.net/10895/3909This article explores the representations that 32 student teachers have about the context and placement participants. The results identify the context where the placement is being carried out as a real space of training and production crisis source, and the presence of two types of participants: those who are enthusiastic and under development; and those who experience professional frustration. The qualitative approach was used based on the interpretative case study in which semi-structured interviews and a strategy discussion based on thematic analysis were carried out. The research was conducted on the campus of a regional university of Chile. The study opens up prospects for dialogue in the region, capable of enriching Initial Teacher Training.El presente artículo explora las representaciones que 32 profesores en formación reportan sobre el contexto y los actores de la práctica. Los resultados reconocen a la práctica como espacio real de formación y fuente de crisis productiva, y la presencia de dos tipos de actores: aquellos entusiastas y en desarrollo; y los que experimentan a modo de resistencia una frustración profesional. Se adoptó el enfoque cualitativo a partir del tipo estudio de caso interpretativo, con aplicación de entrevistas semiestructuradas y una estrategia de discusión basada en el análisis temático. La investigación se desarrolló en el campus de una universidad regional de Chile. El estudio abre perspectivas de diálogo en el contexto regional, susceptibles de enriquecer la formación e inserción docente.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1296/1311Derechos de autor 2016 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 9 No. 2 (2016): Páginas de Educación; 118-155Páginas de Educación; Vol. 9 Núm. 2 (2016): Páginas de Educación; 118-155Páginas de Educación ; Vol. 9 N.º 2 (2016): Páginas de Educación; 118-1551688-74681688-528710.22235/pe.v9i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguaycontexparticipantsplacementrepresentationsChilecontextoactoresprácticarepresentacionesChileThe context and placement participants: Study on the representation of student teachersEL CONTEXTO Y LOS ACTORES DE LA PRÁCTICA: ESTUDIO SOBRE LA REPRESENTACIÓN DEL PROFESOR EN FORMACIÓNinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39092023-09-13 09:56:50.247oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3909Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:50LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
Sánchez Sánchez, Gerardo Ignacio
contex
participants
placement
representations
Chile
contexto
actores
práctica
representaciones
Chile
status_str publishedVersion
title The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
title_full The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
title_fullStr The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
title_full_unstemmed The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
title_short The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
title_sort The context and placement participants: Study on the representation of student teachers
topic contex
participants
placement
representations
Chile
contexto
actores
práctica
representaciones
Chile
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1296
https://hdl.handle.net/10895/3909