The impact of a socio-constructivist approach on prospective primary teachers’ attitudes about teaching and learning in general and mathematics in particular
El impacto de un programa de enfoque socioconstructivista en las actitudes de futuros profesores de primaria sobre el aprendizaje y la enseñanza en general y sobre las matemáticas en particular
2017 | |
futuros profesores ansiedad sobre las matemáticas aceleración cognitiva cambio actitudinal prospective teachers mathematics anxiety cognitive acceleration attitudinal change |
|
Inglés | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1357
https://hdl.handle.net/10895/3916 |
|
Acceso abierto |
Resultados similares
-
ATTITUDE AND ANXIETY TOWARDS MATHEMATICS AND STUDENT ACHIEVEMENT IN SECONDARY EDUCATION. IMPLICATIONS FOR EDUCATIONAL PRACTICE
Autor(es):: Mato Vázquez, María Dorinda
Fecha de publicación:: (2010) -
Relationship between mathematical anxiety and academic performance in mathematics in high school students
Autor(es):: Villamizar Acevedo, Gustavo
Fecha de publicación:: (2020) -
Influencia de los niveles de mindfulness en las dimensiones de regulación emocional, depresión, ansiedad y estrés en un Programa de Intervención Breve para candidatos al examen de OAB
Autor(es):: Lopes Menezes, Sabrina Rafaeli
Fecha de publicación:: (2022) -
Temporal acceleration and the recovery of the political. Notes on the repercussions of Hartmut Rosa's theory of social acceleration on political praxis
Autor(es):: Rivas, Pedro
Fecha de publicación:: (2024) -
INFLUENCE OF THE PROFESSION OF THE PARENTS IN THE ANXIETY TOWARDS THE MATHEMATICS AND ITS RELATION WITH ACADEMIC PERFORMANCE IN PUPILS OF SECONDARY
Autor(es):: Mato Vázquez, María Dorinda
Fecha de publicación:: (2014)