The principles of the Global Law of public procurement

Los principios del Derecho Global de la contratación pública

Rodríguez-Arana, Jaime
Detalles Bibliográficos
2016
derecho administrativo global
globalización.
Global Administrative Law
globalization.
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadederecho/article/view/1218
https://hdl.handle.net/10895/4127
Acceso abierto
_version_ 1815178716647522304
author Rodríguez-Arana, Jaime
author_facet Rodríguez-Arana, Jaime
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Rodríguez-Arana, Jaime
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T13:11:54Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T13:11:54Z
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-10
dc.description.en-US.fl_txt_mv Globalization is a phenomenon that has also become public law. Indeed, the reality shows that rules and acts with intention of supranational validity exist in certain sectors of the administrative law. They are rules that are made by putting in question the classical theory of the sources of law and normative production system. As the Global administrative law is "in fieri", Global administrative law is, in my opinion, a main right. A law on construction, a law that ensures that global public authorities are exercised in the service of the global public interest according to justice. Nor is there yet a global public management, a global Executive, nor a global judiciary, nor have a global Constitution. However, the reality shows us that in some sectors, the public procurement especially, general principles help greatly to build a Global administrative law of the administrative contracting which precisely based on the tenets of the rule of law.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv La globalización es un fenómeno que también ha llegado al Derecho Público. En efecto, la realidad nos demuestra que en determinados sectores del Derecho Administrativo existen normas y actos con pretensión de validez supranacional. Son normas que se elaboran poniendo en cuestión la teoría clásica de las fuentes del Derecho y el sistema de producción normativa. Como el Derecho Administrativo Global está "in fieri", el Derecho Administrativo Global es, en mi opinión, un Derecho principal. Un Derecho en construcción, un Derecho que asegura que los poderes públicos globales se ejercen al servicio del interés general global de acuerdo con la justicia. Ni hay todavía una Administración pública global, ni un Poder ejecutivo global, ni un Poder judicial global, como tampoco disponemos de una Constitución global. Sin embargo, la realidad nos demuestra que en algunos sectores, el de la contratación pública especialmente, los principios generales ayudan sobremanera a construir un Derecho Administrativo global de la contratación administrativa que parta precisamente de los postulados del Estado de Derecho.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadederecho/article/view/1218
10.22235/rd.v0i13.1218
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/4127
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadederecho/article/view/1218/1189
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Revista de Derecho
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Revista de Derecho; No. 13 (2016): Revista de Derecho; 189-217
dc.source.es-ES.fl_str_mv Revista de Derecho; Núm. 13 (2016): Revista de Derecho; 189-217
dc.source.none.fl_str_mv 2393-6193
1510-3714
10.22235/rd.v0i13
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Revista de Derecho; N.º 13 (2016): Revista de Derecho; 189-217
dc.subject.en-US.fl_str_mv Global Administrative Law
globalization.
dc.subject.es-ES.fl_str_mv derecho administrativo global
globalización.
dc.title.none.fl_str_mv The principles of the Global Law of public procurement
Los principios del Derecho Global de la contratación pública
dc.type.en-US.fl_str_mv Papers evaluated by peers
dc.type.es-ES.fl_str_mv Artículos evaluados por pares
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.pt-PT.fl_str_mv Avaliados por pares
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description Globalization is a phenomenon that has also become public law. Indeed, the reality shows that rules and acts with intention of supranational validity exist in certain sectors of the administrative law. They are rules that are made by putting in question the classical theory of the sources of law and normative production system. As the Global administrative law is "in fieri", Global administrative law is, in my opinion, a main right. A law on construction, a law that ensures that global public authorities are exercised in the service of the global public interest according to justice. Nor is there yet a global public management, a global Executive, nor a global judiciary, nor have a global Constitution. However, the reality shows us that in some sectors, the public procurement especially, general principles help greatly to build a Global administrative law of the administrative contracting which precisely based on the tenets of the rule of law.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_3a3715c8500b3a3622ed72ca4dbe8554
identifier_str_mv 10.22235/rd.v0i13.1218
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/4127
publishDate 2016
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Revista de Derecho
spelling Rodríguez-Arana, Jaime2016-08-102023-09-13T13:11:54Z2023-09-13T13:11:54Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadederecho/article/view/121810.22235/rd.v0i13.1218https://hdl.handle.net/10895/4127Globalization is a phenomenon that has also become public law. Indeed, the reality shows that rules and acts with intention of supranational validity exist in certain sectors of the administrative law. They are rules that are made by putting in question the classical theory of the sources of law and normative production system. As the Global administrative law is "in fieri", Global administrative law is, in my opinion, a main right. A law on construction, a law that ensures that global public authorities are exercised in the service of the global public interest according to justice. Nor is there yet a global public management, a global Executive, nor a global judiciary, nor have a global Constitution. However, the reality shows us that in some sectors, the public procurement especially, general principles help greatly to build a Global administrative law of the administrative contracting which precisely based on the tenets of the rule of law.La globalización es un fenómeno que también ha llegado al Derecho Público. En efecto, la realidad nos demuestra que en determinados sectores del Derecho Administrativo existen normas y actos con pretensión de validez supranacional. Son normas que se elaboran poniendo en cuestión la teoría clásica de las fuentes del Derecho y el sistema de producción normativa. Como el Derecho Administrativo Global está "in fieri", el Derecho Administrativo Global es, en mi opinión, un Derecho principal. Un Derecho en construcción, un Derecho que asegura que los poderes públicos globales se ejercen al servicio del interés general global de acuerdo con la justicia. Ni hay todavía una Administración pública global, ni un Poder ejecutivo global, ni un Poder judicial global, como tampoco disponemos de una Constitución global. Sin embargo, la realidad nos demuestra que en algunos sectores, el de la contratación pública especialmente, los principios generales ayudan sobremanera a construir un Derecho Administrativo global de la contratación administrativa que parta precisamente de los postulados del Estado de Derecho.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadederecho/article/view/1218/1189Derechos de autor 2016 Revista de Derechoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRevista de Derecho; No. 13 (2016): Revista de Derecho; 189-217Revista de Derecho; Núm. 13 (2016): Revista de Derecho; 189-217Revista de Derecho; N.º 13 (2016): Revista de Derecho; 189-2172393-61931510-371410.22235/rd.v0i13reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayderecho administrativo globalglobalización.Global Administrative Lawglobalization.The principles of the Global Law of public procurementLos principios del Derecho Global de la contratación públicainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPapers evaluated by peersArtículos evaluados por paresAvaliados por paresinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/41272023-09-13 10:11:54.355oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/4127Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T13:11:54LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle The principles of the Global Law of public procurement
Rodríguez-Arana, Jaime
derecho administrativo global
globalización.
Global Administrative Law
globalization.
status_str publishedVersion
title The principles of the Global Law of public procurement
title_full The principles of the Global Law of public procurement
title_fullStr The principles of the Global Law of public procurement
title_full_unstemmed The principles of the Global Law of public procurement
title_short The principles of the Global Law of public procurement
title_sort The principles of the Global Law of public procurement
topic derecho administrativo global
globalización.
Global Administrative Law
globalization.
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadederecho/article/view/1218
https://hdl.handle.net/10895/4127