Advancing academic opportunitie for disadvantaged youth: third year impact evaluation of a privately - managed school in a poor neighborhood in Montevideo.
Oportunidades académicas de calidad para jóvenes en desventaja: tres años de evaluación de impacto de un centro educativo autogestionado en un barrio de Montevideo de contexto crítico.
2015 | |
diseño experimental evaluación mediante aleatorización centros educativos autogestionados población de bajos ingresos expectativas académicas randomized design private school low-income population high expectations |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/578
https://hdl.handle.net/10895/3827 |
|
Acceso abierto |
Resultados similares
-
Advancing academic opportunities for disadvantaged youth: third year impact evaluation of a privately-managed school in a poor neighbourhood in Montevideo
Autor(es):: Balsa, Ana Inés
Fecha de publicación:: (2014) -
ACADEMIC EXPECTATIONS AND SOCIAL SKILLS IN THE ADAPTATION TO UNIVERSITY
Autor(es):: Benevides Soares, Adriana
Fecha de publicación:: (2017) -
Impact evaluation of a privately managed tuition-free middle school in a poor neighborhood in Montevideo
Autor(es):: Balsa, Ana Inés
Fecha de publicación:: (2012) -
Enseñanza Superior en Brasil y las políticas de inclusión social. Higher Education in Brazil and Social Inclusion Policies.
Autor(es):: Baeta Neves, Clarissa Eckert
Fecha de publicación:: (2015) -
Managerial Staff Perceptions on Organizational Factors Associated with School Efficacy
Autor(es):: León Soria, Alvaro Paolo
Fecha de publicación:: (2022)