A cinema industry without spectators: Theorizing about the public for the New Latin American cinema in the Sixties
Un cine sin espectadores: La teorización sobre el público en el Nuevo Cine Latinoamericano de los sesenta
2015 | |
New Latin American Cinema Cinematographic Audience Audience Cultivation Anti-colonialist Cinema Film Reception Nuevo Cine Latinoamericano público cinematográfico formación de espectadores cine anticolonialista recepción |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/revistadixit/article/view/684
https://hdl.handle.net/10895/3445 |
|
Acceso abierto |
Resultados similares
-
Amateur Cinema as Documentary Source: Juan Pérez Clavero in 1960’s Chile
Autor(es):: Horta Canales, Luis
Fecha de publicación:: (2021) -
From self-portrait to the portrait of a generation in Latin American cinema: genesis, staging and meaning
Autor(es):: Varela, Florencia
Fecha de publicación:: (2013) -
Transnational Map: The International Film Festival Rotterdam and the Financial Framework of Recent Uruguayan Cinema
Autor(es):: Marrero Castro, Carmela
Fecha de publicación:: (2021) -
Depiction of violence in three films by Adrián Caetano
Autor(es):: Dillon, Alfredo
Fecha de publicación:: (2014) -
Introduction to the dossier: The city in contemporary Argentinean cinema
Autor(es):: Christofoletti Barrenha, Natalia
Fecha de publicación:: (2019)