Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach

Movilización del conocimiento en educación. Conexión entre la investigación, la política y la práctica: una aproximación teórica

Perines, Haylen
Detalles Bibliográficos
2017
knowledge mobilization
knowlegde
universities
dissemination of knowledge
movilización del conocimiento
conocimientos
universidades
difusión de conocimientos
Español
Universidad Católica del Uruguay
LIBERI
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1362
https://hdl.handle.net/10895/3921
Acceso abierto
_version_ 1815178712665030656
author Perines, Haylen
author_facet Perines, Haylen
author_role author
collection LIBERI
dc.creator.none.fl_str_mv Perines, Haylen
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:59Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-09-13T12:56:59Z
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-09
dc.description.en-US.fl_txt_mv This article analyzes the concept of knowledge mobilization from its importance as a novel term in the contemporary educational context. The ways in which knowledge is transmitted to the educational community generated the emergence of a growing line of research that analyzes how these knowledges are mobilized from universities and research centers to educational agents and society. Through an exhaustive theoretical review, this paper presents the fundamentals of the concept, describes empirical studies that address it and mentions the suggestions that researchers of the subject themselves made to improve the impact of the mobilization of knowledge in the educational reality.
dc.description.es-ES.fl_txt_mv Este artículo analiza el concepto de knowledgemobilization (movilización del conocimiento en español) desde su importancia como término novedoso en el contexto educativo contemporáneo. Las formas en que los conocimientos son transmitidos a la comunidad educativa forjaron una creciente línea de investigación que analiza cómo se movilizan estos saberes desde las universidades y centros de investigación hacia los agentes educativos y a la sociedad. A través de una exhaustiva revisión teórica, este trabajo presenta los fundamentos del concepto, describe estudios empíricos que lo abordan y menciona las sugerencias que realizan los estudiosos del tema para mejorar el impacto de la movilización del conocimiento en la realidad educativa.
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1362
10.22235/pe.v10i1.1362
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10895/3921
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Católica del Uruguay
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1362/pdf_5
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.en-US.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 137-150
dc.source.es-ES.fl_str_mv Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 137-150
dc.source.none.fl_str_mv 1688-7468
1688-5287
10.22235/pe.v10i1
reponame:LIBERI
instname:Universidad Católica del Uruguay
instacron:Universidad Católica del Uruguay
dc.source.pt-PT.fl_str_mv Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 137-150
dc.subject.en-US.fl_str_mv knowledge mobilization
knowlegde
universities
dissemination of knowledge
dc.subject.es-ES.fl_str_mv movilización del conocimiento
conocimientos
universidades
difusión de conocimientos
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
Movilización del conocimiento en educación. Conexión entre la investigación, la política y la práctica: una aproximación teórica
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description This article analyzes the concept of knowledge mobilization from its importance as a novel term in the contemporary educational context. The ways in which knowledge is transmitted to the educational community generated the emergence of a growing line of research that analyzes how these knowledges are mobilized from universities and research centers to educational agents and society. Through an exhaustive theoretical review, this paper presents the fundamentals of the concept, describes empirical studies that address it and mentions the suggestions that researchers of the subject themselves made to improve the impact of the mobilization of knowledge in the educational reality.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id LIBERI_0d68b87c8bdff52aa27191321532fca3
identifier_str_mv 10.22235/pe.v10i1.1362
instacron_str Universidad Católica del Uruguay
institution Universidad Católica del Uruguay
instname_str Universidad Católica del Uruguay
language spa
network_acronym_str LIBERI
network_name_str LIBERI
oai_identifier_str oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3921
publishDate 2017
reponame_str LIBERI
repository.mail.fl_str_mv franco.pertusso@ucu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv LIBERI - Universidad Católica del Uruguay
repository_id_str 10342
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Páginas de Educación
spelling Perines, Haylen2017-06-092023-09-13T12:56:59Z2023-09-13T12:56:59Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/136210.22235/pe.v10i1.1362https://hdl.handle.net/10895/3921This article analyzes the concept of knowledge mobilization from its importance as a novel term in the contemporary educational context. The ways in which knowledge is transmitted to the educational community generated the emergence of a growing line of research that analyzes how these knowledges are mobilized from universities and research centers to educational agents and society. Through an exhaustive theoretical review, this paper presents the fundamentals of the concept, describes empirical studies that address it and mentions the suggestions that researchers of the subject themselves made to improve the impact of the mobilization of knowledge in the educational reality.Este artículo analiza el concepto de knowledgemobilization (movilización del conocimiento en español) desde su importancia como término novedoso en el contexto educativo contemporáneo. Las formas en que los conocimientos son transmitidos a la comunidad educativa forjaron una creciente línea de investigación que analiza cómo se movilizan estos saberes desde las universidades y centros de investigación hacia los agentes educativos y a la sociedad. A través de una exhaustiva revisión teórica, este trabajo presenta los fundamentos del concepto, describe estudios empíricos que lo abordan y menciona las sugerencias que realizan los estudiosos del tema para mejorar el impacto de la movilización del conocimiento en la realidad educativa.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1362/pdf_5Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 1 (2017): Páginas de Educación; 137-150Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 1 (2017): Páginas de Educación; 137-150Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 1 (2017): Páginas de Educación; 137-1501688-74681688-528710.22235/pe.v10i1reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del Uruguayknowledge mobilizationknowlegdeuniversitiesdissemination of knowledgemovilización del conocimientoconocimientosuniversidadesdifusión de conocimientosKnowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approachMovilización del conocimiento en educación. Conexión entre la investigación, la política y la práctica: una aproximación teóricainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39212023-09-13 09:56:59.526oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3921Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:56:59LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse
spellingShingle Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
Perines, Haylen
knowledge mobilization
knowlegde
universities
dissemination of knowledge
movilización del conocimiento
conocimientos
universidades
difusión de conocimientos
status_str publishedVersion
title Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
title_full Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
title_fullStr Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
title_full_unstemmed Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
title_short Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
title_sort Knowledge mobilization in education. Connection between the research, the policy and practice: a theoretical approach
topic knowledge mobilization
knowlegde
universities
dissemination of knowledge
movilización del conocimiento
conocimientos
universidades
difusión de conocimientos
url https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1362
https://hdl.handle.net/10895/3921