Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics
Percepción de los estudiantes de educación básica municipalizados sobre la enseñanza de la matemática
2017 | |
teaching Mathematics students teachers basic education enseñanza matemática estudiantes profesores educación básica |
|
Español | |
Universidad Católica del Uruguay | |
LIBERI | |
https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1425
https://hdl.handle.net/10895/3928 |
|
Acceso abierto |
_version_ | 1815178715711143936 |
---|---|
author | Sepúlveda Obreque, Alejandro |
author2 | Oyarzún Burgos, Carlos Díaz-Levicoy, Danilo Opazo Salvatierra, Margarita |
author2_role | author author author |
author_facet | Sepúlveda Obreque, Alejandro Oyarzún Burgos, Carlos Díaz-Levicoy, Danilo Opazo Salvatierra, Margarita |
author_role | author |
collection | LIBERI |
dc.creator.none.fl_str_mv | Sepúlveda Obreque, Alejandro Oyarzún Burgos, Carlos Díaz-Levicoy, Danilo Opazo Salvatierra, Margarita |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:02Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv | 2023-09-13T12:57:02Z |
dc.date.none.fl_str_mv | 2017-10-11 |
dc.description.en-US.fl_txt_mv | This article focuses in revealing student’s opinions on Mathematics teaching. In order to gather the information, a questionnaire was given to 768 students of seventh and eighth of basic education from Los Lagos (Chile). The results show that students who perceive their teachers as demanding, comprehensive and willing to dialogue, qualify in a positive way their capacity to explain the same subject on a different and interesting way. They see their teachers committed with the learning goals of different topics; they notice their genuine and systematic efforts for their students to learn; they assess positively the student‑teacher interaction since their purpose is the comprehension. |
dc.description.es-ES.fl_txt_mv | Este artículo tiene como propósito conocer la opinión de estudiantes sobre la enseñanza de la matemática. Para ello, se aplicó un cuestionario a 768 estudiantes de séptimo y octavo año de Educación Básica de dos ciudades en la región de Los Lagos (Chile). Los resultados muestran que los estudiantes perciben a sus profesores como exigentes, comprensivos y dispuestos al diálogo, y ponderan de manera positiva las capacidades de estos para explicar una misma materia de manera distinta y presentar los contenidos de forma atrayente. Además, observan que sus profesores se comprometen con el logro de los aprendizajes; advierten sus esfuerzos genuinos y sistemáticos para que los alumnos aprendan y valoran las interacciones profesor‑alumno, pues tienen como objetivo la comprensión de lo enseñado. |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1425 10.22235/pe.v10i2.1425 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv | https://hdl.handle.net/10895/3928 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv | Universidad Católica del Uruguay |
dc.relation.none.fl_str_mv | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1425/1421 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv | Derechos de autor 2017 Páginas de Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.en-US.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 79-95 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv | Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 79-95 |
dc.source.none.fl_str_mv | 1688-7468 1688-5287 10.22235/pe.v10i2 reponame:LIBERI instname:Universidad Católica del Uruguay instacron:Universidad Católica del Uruguay |
dc.source.pt-PT.fl_str_mv | Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 79-95 |
dc.subject.en-US.fl_str_mv | teaching Mathematics students teachers basic education |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv | enseñanza matemática estudiantes profesores educación básica |
dc.title.none.fl_str_mv | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics Percepción de los estudiantes de educación básica municipalizados sobre la enseñanza de la matemática |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.version.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
description | This article focuses in revealing student’s opinions on Mathematics teaching. In order to gather the information, a questionnaire was given to 768 students of seventh and eighth of basic education from Los Lagos (Chile). The results show that students who perceive their teachers as demanding, comprehensive and willing to dialogue, qualify in a positive way their capacity to explain the same subject on a different and interesting way. They see their teachers committed with the learning goals of different topics; they notice their genuine and systematic efforts for their students to learn; they assess positively the student‑teacher interaction since their purpose is the comprehension. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | article |
id | LIBERI_053b6ca87f6923478c65b7035c534750 |
identifier_str_mv | 10.22235/pe.v10i2.1425 |
instacron_str | Universidad Católica del Uruguay |
institution | Universidad Católica del Uruguay |
instname_str | Universidad Católica del Uruguay |
language | spa |
network_acronym_str | LIBERI |
network_name_str | LIBERI |
oai_identifier_str | oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3928 |
publishDate | 2017 |
reponame_str | LIBERI |
repository.mail.fl_str_mv | franco.pertusso@ucu.edu.uy |
repository.name.fl_str_mv | LIBERI - Universidad Católica del Uruguay |
repository_id_str | 10342 |
rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2017 Páginas de Educación |
spelling | Sepúlveda Obreque, AlejandroOyarzún Burgos, CarlosDíaz-Levicoy, DaniloOpazo Salvatierra, Margarita2017-10-112023-09-13T12:57:02Z2023-09-13T12:57:02Zhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/142510.22235/pe.v10i2.1425https://hdl.handle.net/10895/3928This article focuses in revealing student’s opinions on Mathematics teaching. In order to gather the information, a questionnaire was given to 768 students of seventh and eighth of basic education from Los Lagos (Chile). The results show that students who perceive their teachers as demanding, comprehensive and willing to dialogue, qualify in a positive way their capacity to explain the same subject on a different and interesting way. They see their teachers committed with the learning goals of different topics; they notice their genuine and systematic efforts for their students to learn; they assess positively the student‑teacher interaction since their purpose is the comprehension.Este artículo tiene como propósito conocer la opinión de estudiantes sobre la enseñanza de la matemática. Para ello, se aplicó un cuestionario a 768 estudiantes de séptimo y octavo año de Educación Básica de dos ciudades en la región de Los Lagos (Chile). Los resultados muestran que los estudiantes perciben a sus profesores como exigentes, comprensivos y dispuestos al diálogo, y ponderan de manera positiva las capacidades de estos para explicar una misma materia de manera distinta y presentar los contenidos de forma atrayente. Además, observan que sus profesores se comprometen con el logro de los aprendizajes; advierten sus esfuerzos genuinos y sistemáticos para que los alumnos aprendan y valoran las interacciones profesor‑alumno, pues tienen como objetivo la comprensión de lo enseñado.application/pdfspaUniversidad Católica del Uruguayhttps://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1425/1421Derechos de autor 2017 Páginas de Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessPáginas de Educación; Vol. 10 No. 2 (2017): Páginas de Educación; 79-95Páginas de Educación; Vol. 10 Núm. 2 (2017): Páginas de Educación; 79-95Páginas de Educación ; Vol. 10 N.º 2 (2017): Páginas de Educación; 79-951688-74681688-528710.22235/pe.v10i2reponame:LIBERIinstname:Universidad Católica del Uruguayinstacron:Universidad Católica del UruguayteachingMathematicsstudentsteachersbasic educationenseñanzamatemáticaestudiantesprofesoreseducación básicaPerception of municipalized elementary school students about the teaching of MathematicsPercepción de los estudiantes de educación básica municipalizados sobre la enseñanza de la matemáticainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion10895/39282023-09-13 09:57:02.103oai:liberi.ucu.edu.uy:10895/3928Universidadhttps://www.ucu.edu.uy/https://liberi.ucu.edu.uy/oai/requestfranco.pertusso@ucu.edu.uyUruguayopendoar:103422023-09-13T12:57:02LIBERI - Universidad Católica del Uruguayfalse |
spellingShingle | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics Sepúlveda Obreque, Alejandro teaching Mathematics students teachers basic education enseñanza matemática estudiantes profesores educación básica |
status_str | publishedVersion |
title | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics |
title_full | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics |
title_fullStr | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics |
title_full_unstemmed | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics |
title_short | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics |
title_sort | Perception of municipalized elementary school students about the teaching of Mathematics |
topic | teaching Mathematics students teachers basic education enseñanza matemática estudiantes profesores educación básica |
url | https://revistas.ucu.edu.uy/index.php/paginasdeeducacion/article/view/1425 https://hdl.handle.net/10895/3928 |