Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay

Laguna, Hugo - Bianchi, Carlos

Resumen:

A large and rich body of literature has shown that the relationship between innovation and employment is complex and dynamic in nature. From a firm’s level analysis, recent researches have shown heterogeneous empirical patterns for developed and developing countries. This paper contributes by inquiry in the role of innovation strategies as determinants of the firm’s employment growth in a Latin American small middle-income country. Adapting econometric structural models currently in vogue, we discuss the effects of three innovation strategies (Make, Buy, Make&Buy) on the firm’s workforce growth. In line with the literature, we identify a significant positive relation between product innovation associated with Make and Make&Buy strategies, however, on the contrary to most recent research we find a positive and significant effects of process innovation associated to Buy strategies. Considering technological, sectoral and firm characteristics, our findings show a clear positive effect of any innovation strategy in the growth of the firm’s workforce. Meanwhile, no innovative strategies negatively affect workforce growth. Our findings contribute by deepening the understanding of the firm level determinants of employment in developing countries. We analyze our result in the light of a recent but extensive evidence on the relationship between innovation and employment at firm’s level in Uruguay. In particular, we discuss the traditional explanation on the firm’s technological behavior in Latin America, to discuss the effects on employment of integrative innovation strategies in Uruguay.


Una amplia y rica literatura ha mostrado que la relación entre innovación y empleo es de naturaleza compleja y dinámica. Investigaciones recientes han mostrado patrones empíricos heterogéneos a nivel de la firma, tanto para países desarrollados como en desarrollo. Este estudio analiza el rol de las estrategias de innovación como determinante del crecimiento del empleo a nivel de la firma en un país latinoamericano de ingresos medios. Se discute el efecto de cuatro estrategias de innovación (Make, Buy, Make&Buy) sobre el crecimiento del empleo, adaptando modelos econométricos estructurales largamente utilizados en investigaciones previas. En línea con la literatura, se identifican relaciones positivas y significativas entre innovación en productos, asociada con la estrategia Make&Buy. No obstante, a diferencia de lo encontrado en las investigaciones recientes, se encuentra un efecto positivo y significativo de la innovación en procesos, asociada con la estrategia Buy. Tomando en consideración las características tecnológicas y sectoriales de las firmas, los resultados encontrados muestran un efecto positivo claro de las estrategias de innovación sobre el crecimiento del empleo en las mismas. Adicionalmente, la ausencia de estrategias de innovación afecta negativamente el crecimiento del empleo. Estos hallazgos van en la dirección de mejorar la comprensión de los determinantes del empleo a nivel de la firma en los países en desarrollo. Para eso discutimos los resultados a la luz de una reciente, pero extensa acumulación de estudios sobre innovación y empleo a nivel de firma para Uruguay. En particular, se discute la explicación tradicional sobre el comportamiento tecnológico de la firma en América Latina.


Detalles Bibliográficos
2020
Innovation strategies
Employment
Latin America
Uruguay
Empleo
Estrategias de innovación
América Latina
Inglés
Universidad de la República
COLIBRI
https://hdl.handle.net/20.500.12008/24910
Acceso abierto
Licencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)
_version_ 1807523138163965952
author Laguna, Hugo
author2 Bianchi, Carlos
author2_role author
author_facet Laguna, Hugo
Bianchi, Carlos
author_role author
bitstream.checksum.fl_str_mv 6429389a7df7277b72b7924fdc7d47a9
a006180e3f5b2ad0b88185d14284c0e0
d77747f0b79dbc4c411d2260a3d95cd2
1996b8461bc290aef6a27d78c67b6b52
9e8fd1424590871dc0f1d01f15980b31
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
bitstream.url.fl_str_mv http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/5/license.txt
http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/2/license_url
http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/3/license_text
http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/4/license_rdf
http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/1/dt-06-20.pdf
collection COLIBRI
dc.contributor.filiacion.none.fl_str_mv Laguna Hugo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias Económicas y de Administración
Bianchi Carlos, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias Económicas y de Administración. Instituto de Economía
dc.creator.none.fl_str_mv Laguna, Hugo
Bianchi, Carlos
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2020-08-11T20:47:53Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2020-08-11T20:47:53Z
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2020
dc.description.abstract.none.fl_txt_mv A large and rich body of literature has shown that the relationship between innovation and employment is complex and dynamic in nature. From a firm’s level analysis, recent researches have shown heterogeneous empirical patterns for developed and developing countries. This paper contributes by inquiry in the role of innovation strategies as determinants of the firm’s employment growth in a Latin American small middle-income country. Adapting econometric structural models currently in vogue, we discuss the effects of three innovation strategies (Make, Buy, Make&Buy) on the firm’s workforce growth. In line with the literature, we identify a significant positive relation between product innovation associated with Make and Make&Buy strategies, however, on the contrary to most recent research we find a positive and significant effects of process innovation associated to Buy strategies. Considering technological, sectoral and firm characteristics, our findings show a clear positive effect of any innovation strategy in the growth of the firm’s workforce. Meanwhile, no innovative strategies negatively affect workforce growth. Our findings contribute by deepening the understanding of the firm level determinants of employment in developing countries. We analyze our result in the light of a recent but extensive evidence on the relationship between innovation and employment at firm’s level in Uruguay. In particular, we discuss the traditional explanation on the firm’s technological behavior in Latin America, to discuss the effects on employment of integrative innovation strategies in Uruguay.
Una amplia y rica literatura ha mostrado que la relación entre innovación y empleo es de naturaleza compleja y dinámica. Investigaciones recientes han mostrado patrones empíricos heterogéneos a nivel de la firma, tanto para países desarrollados como en desarrollo. Este estudio analiza el rol de las estrategias de innovación como determinante del crecimiento del empleo a nivel de la firma en un país latinoamericano de ingresos medios. Se discute el efecto de cuatro estrategias de innovación (Make, Buy, Make&Buy) sobre el crecimiento del empleo, adaptando modelos econométricos estructurales largamente utilizados en investigaciones previas. En línea con la literatura, se identifican relaciones positivas y significativas entre innovación en productos, asociada con la estrategia Make&Buy. No obstante, a diferencia de lo encontrado en las investigaciones recientes, se encuentra un efecto positivo y significativo de la innovación en procesos, asociada con la estrategia Buy. Tomando en consideración las características tecnológicas y sectoriales de las firmas, los resultados encontrados muestran un efecto positivo claro de las estrategias de innovación sobre el crecimiento del empleo en las mismas. Adicionalmente, la ausencia de estrategias de innovación afecta negativamente el crecimiento del empleo. Estos hallazgos van en la dirección de mejorar la comprensión de los determinantes del empleo a nivel de la firma en los países en desarrollo. Para eso discutimos los resultados a la luz de una reciente, pero extensa acumulación de estudios sobre innovación y empleo a nivel de firma para Uruguay. En particular, se discute la explicación tradicional sobre el comportamiento tecnológico de la firma en América Latina.
dc.format.extent.es.fl_str_mv 30 p.
dc.format.mimetype.es.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.citation.es.fl_str_mv LAGUNA, Hugo, BIANCHI, Carlos. Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay. [en línea ]. Montevideo : Udelar.FCEA.Iecon, 2020.Serie Documentos de Trabajo;06/20
dc.identifier.eissn.none.fl_str_mv 1688-5090
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 1510-9305
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.12008/24910
dc.language.iso.none.fl_str_mv en
eng
dc.publisher.es.fl_str_mv Udelar. FCEA. Iecon
dc.relation.ispartof.none.fl_str_mv Serie Documentos de Trabajo;06/20
dc.rights.license.none.fl_str_mv Licencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:COLIBRI
instname:Universidad de la República
instacron:Universidad de la República
dc.subject.es.fl_str_mv Innovation strategies
Employment
Latin America
Uruguay
Empleo
Estrategias de innovación
América Latina
dc.title.none.fl_str_mv Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
dc.type.es.fl_str_mv Documento de trabajo
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/workingPaper
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
description A large and rich body of literature has shown that the relationship between innovation and employment is complex and dynamic in nature. From a firm’s level analysis, recent researches have shown heterogeneous empirical patterns for developed and developing countries. This paper contributes by inquiry in the role of innovation strategies as determinants of the firm’s employment growth in a Latin American small middle-income country. Adapting econometric structural models currently in vogue, we discuss the effects of three innovation strategies (Make, Buy, Make&Buy) on the firm’s workforce growth. In line with the literature, we identify a significant positive relation between product innovation associated with Make and Make&Buy strategies, however, on the contrary to most recent research we find a positive and significant effects of process innovation associated to Buy strategies. Considering technological, sectoral and firm characteristics, our findings show a clear positive effect of any innovation strategy in the growth of the firm’s workforce. Meanwhile, no innovative strategies negatively affect workforce growth. Our findings contribute by deepening the understanding of the firm level determinants of employment in developing countries. We analyze our result in the light of a recent but extensive evidence on the relationship between innovation and employment at firm’s level in Uruguay. In particular, we discuss the traditional explanation on the firm’s technological behavior in Latin America, to discuss the effects on employment of integrative innovation strategies in Uruguay.
eu_rights_str_mv openAccess
format workingPaper
id COLIBRI_3a6e6eda8b49ec485446e9beb39e93a9
identifier_str_mv LAGUNA, Hugo, BIANCHI, Carlos. Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay. [en línea ]. Montevideo : Udelar.FCEA.Iecon, 2020.Serie Documentos de Trabajo;06/20
1510-9305
1688-5090
instacron_str Universidad de la República
institution Universidad de la República
instname_str Universidad de la República
language eng
language_invalid_str_mv en
network_acronym_str COLIBRI
network_name_str COLIBRI
oai_identifier_str oai:colibri.udelar.edu.uy:20.500.12008/24910
publishDate 2020
reponame_str COLIBRI
repository.mail.fl_str_mv mabel.seroubian@seciu.edu.uy
repository.name.fl_str_mv COLIBRI - Universidad de la República
repository_id_str 4771
rights_invalid_str_mv Licencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)
spelling Laguna Hugo, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias Económicas y de AdministraciónBianchi Carlos, Universidad de la República (Uruguay). Facultad de Ciencias Económicas y de Administración. Instituto de Economía2020-08-11T20:47:53Z2020-08-11T20:47:53Z2020LAGUNA, Hugo, BIANCHI, Carlos. Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay. [en línea ]. Montevideo : Udelar.FCEA.Iecon, 2020.Serie Documentos de Trabajo;06/201510-9305https://hdl.handle.net/20.500.12008/249101688-5090A large and rich body of literature has shown that the relationship between innovation and employment is complex and dynamic in nature. From a firm’s level analysis, recent researches have shown heterogeneous empirical patterns for developed and developing countries. This paper contributes by inquiry in the role of innovation strategies as determinants of the firm’s employment growth in a Latin American small middle-income country. Adapting econometric structural models currently in vogue, we discuss the effects of three innovation strategies (Make, Buy, Make&Buy) on the firm’s workforce growth. In line with the literature, we identify a significant positive relation between product innovation associated with Make and Make&Buy strategies, however, on the contrary to most recent research we find a positive and significant effects of process innovation associated to Buy strategies. Considering technological, sectoral and firm characteristics, our findings show a clear positive effect of any innovation strategy in the growth of the firm’s workforce. Meanwhile, no innovative strategies negatively affect workforce growth. Our findings contribute by deepening the understanding of the firm level determinants of employment in developing countries. We analyze our result in the light of a recent but extensive evidence on the relationship between innovation and employment at firm’s level in Uruguay. In particular, we discuss the traditional explanation on the firm’s technological behavior in Latin America, to discuss the effects on employment of integrative innovation strategies in Uruguay.Una amplia y rica literatura ha mostrado que la relación entre innovación y empleo es de naturaleza compleja y dinámica. Investigaciones recientes han mostrado patrones empíricos heterogéneos a nivel de la firma, tanto para países desarrollados como en desarrollo. Este estudio analiza el rol de las estrategias de innovación como determinante del crecimiento del empleo a nivel de la firma en un país latinoamericano de ingresos medios. Se discute el efecto de cuatro estrategias de innovación (Make, Buy, Make&Buy) sobre el crecimiento del empleo, adaptando modelos econométricos estructurales largamente utilizados en investigaciones previas. En línea con la literatura, se identifican relaciones positivas y significativas entre innovación en productos, asociada con la estrategia Make&Buy. No obstante, a diferencia de lo encontrado en las investigaciones recientes, se encuentra un efecto positivo y significativo de la innovación en procesos, asociada con la estrategia Buy. Tomando en consideración las características tecnológicas y sectoriales de las firmas, los resultados encontrados muestran un efecto positivo claro de las estrategias de innovación sobre el crecimiento del empleo en las mismas. Adicionalmente, la ausencia de estrategias de innovación afecta negativamente el crecimiento del empleo. Estos hallazgos van en la dirección de mejorar la comprensión de los determinantes del empleo a nivel de la firma en los países en desarrollo. Para eso discutimos los resultados a la luz de una reciente, pero extensa acumulación de estudios sobre innovación y empleo a nivel de firma para Uruguay. En particular, se discute la explicación tradicional sobre el comportamiento tecnológico de la firma en América Latina.Submitted by Pérez Lorenza (eva3956611@hotmail.com) on 2020-08-11T13:09:13Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 23149 bytes, checksum: 1996b8461bc290aef6a27d78c67b6b52 (MD5) dt-06-20.pdf: 806528 bytes, checksum: 9e8fd1424590871dc0f1d01f15980b31 (MD5)Approved for entry into archive by Arigón María (mcarigon@biblioteca.ccee.edu.uy) on 2020-08-11T19:01:32Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 23149 bytes, checksum: 1996b8461bc290aef6a27d78c67b6b52 (MD5) dt-06-20.pdf: 806528 bytes, checksum: 9e8fd1424590871dc0f1d01f15980b31 (MD5)Made available in DSpace by Luna Fabiana (fabiana.luna@fic.edu.uy) on 2020-08-11T20:47:53Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 23149 bytes, checksum: 1996b8461bc290aef6a27d78c67b6b52 (MD5) dt-06-20.pdf: 806528 bytes, checksum: 9e8fd1424590871dc0f1d01f15980b31 (MD5) Previous issue date: 202030 p.application/pdfenengUdelar. FCEA. IeconSerie Documentos de Trabajo;06/20Las obras depositadas en el Repositorio se rigen por la Ordenanza de los Derechos de la Propiedad Intelectual de la Universidad de la República.(Res. Nº 91 de C.D.C. de 8/III/1994 – D.O. 7/IV/1994) y por la Ordenanza del Repositorio Abierto de la Universidad de la República (Res. Nº 16 de C.D.C. de 07/10/2014)info:eu-repo/semantics/openAccessLicencia Creative Commons Atribución - No Comercial - Sin Derivadas (CC - By-NC-ND 4.0)Innovation strategiesEmploymentLatin AmericaUruguayEmpleoEstrategias de innovaciónAmérica LatinaFirm’s innovation strategies and employment: new evidence from UruguayDocumento de trabajoinfo:eu-repo/semantics/workingPaperinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionreponame:COLIBRIinstname:Universidad de la Repúblicainstacron:Universidad de la RepúblicaLaguna, HugoBianchi, CarlosLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-84267http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/5/license.txt6429389a7df7277b72b7924fdc7d47a9MD55CC-LICENSElicense_urllicense_urltext/plain; charset=utf-850http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/2/license_urla006180e3f5b2ad0b88185d14284c0e0MD52license_textlicense_texttext/html; charset=utf-838687http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/3/license_textd77747f0b79dbc4c411d2260a3d95cd2MD53license_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-823149http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/4/license_rdf1996b8461bc290aef6a27d78c67b6b52MD54ORIGINALdt-06-20.pdfdt-06-20.pdfapplication/pdf806528http://localhost:8080/xmlui/bitstream/20.500.12008/24910/1/dt-06-20.pdf9e8fd1424590871dc0f1d01f15980b31MD5120.500.12008/249102020-08-11 17:47:53.96oai:colibri.udelar.edu.uy:20.500.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Universidadhttps://udelar.edu.uy/https://www.colibri.udelar.edu.uy/oai/requestmabel.seroubian@seciu.edu.uyUruguayopendoar:47712024-07-25T14:42:14.692394COLIBRI - Universidad de la Repúblicafalse
spellingShingle Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
Laguna, Hugo
Innovation strategies
Employment
Latin America
Uruguay
Empleo
Estrategias de innovación
América Latina
status_str publishedVersion
title Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
title_full Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
title_fullStr Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
title_full_unstemmed Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
title_short Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
title_sort Firm’s innovation strategies and employment: new evidence from Uruguay
topic Innovation strategies
Employment
Latin America
Uruguay
Empleo
Estrategias de innovación
América Latina
url https://hdl.handle.net/20.500.12008/24910