Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies
Resumen:
To ensure that no one is left behind in today’s fast-changing world driven by technological advancement, it is critical for global citizens of all ages and socioeconomic backgrounds to have a set of digital skills to live, work, learn, and participate in modern society. This brief emphasizes the need for a holistic framework encompassing technical and socioemotional dimensions to formulate 21st century skills targets and pave the way for tangible outcomes in the workplace and beyond. Standardized assessment tools are essential to consistently measure digital literacy, identify gaps and track progress towards narrowing them, especially for the most vulnerable populations.
2019 | |
Digital skills Work Habilidades digitales Trabajo Ciencias Sociales Ciencias de la Educación Habilidades Tecnología Alfabetización Educación |
|
Inglés | |
Fundación Ceibal | |
Ceibal en REDI | |
https://hdl.handle.net/20.500.12381/332 | |
Acceso abierto | |
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) |
Resultados similares
-
Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations
Autor(es):: Lyons, Angela
Fecha de publicación:: (2019) -
Data literacy: usos, percepciones y necesidades de los Maestros de Apoyo Ceibal
Autor(es):: Doccetti, Sofía
Fecha de publicación:: (2018) -
LITERACY ACQUISITION, PRE-READING SKILLS AND FAMILY LITERACY CONTEXT IN A SAMPLE OF URUGUAYAN CHILDREN
Autor(es):: Cuadro, Ariel
Fecha de publicación:: (2015) -
Tecnologías digitales y aprendizajes visibles
Autor(es):: Lamschtein, Susana
Fecha de publicación:: (2018) -
De las tecnologías a los resultados tangibles. Los vínculos entre las habilidades digitales, los usos de Internet, y los beneficios obtenidos en el bienestar de los estudiantes de la educación media pública uruguaya
Autor(es):: Dodel, Matías
Fecha de publicación:: (2017)